מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשע״ד 08.08.2014

ראש הממשלה כתב אות בספר התורה לזכות חיילי צה"ל

קידוש ה' בלתי נתפס: בשיאו של המשבר והלחימה המתמשכים ברצועת עזה אירח ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, משלחת של אגודת חסידי חב"ד הכותבת ספר תורה לזכות חיילי צה"ל ● רגע מרגש במיוחד נרשם כשראש הממשלה קיבל פריט מיוחד וקדוש שהיה אמור להגיע לאחיו, סא"ל יוני הי"ד, אך חיכה כמעט ארבעים שנה לרגע המתאים ● יו"ר אגודת חסידי חב"ד, הרב יוסף-יצחק אהרונוב, הזמין את ראש הממשלה לאחוז את קולמוס הנוצה המסורתי בידו ולכתוב אות בפסוק הפותח את ספר הספרים של העם היהודי, ורה"מ חשף על מה לא ויתר בשבתות האחרונות למרות הלחימה ● צפו בגלריה מהביקור המיוחד לסיפור המלא
ראש הממשלה כתב אות בספר התורה לזכות חיילי צה
צילום: חיים צח, לע"מ

ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, קיבל שלשום (ד') בלשכתו משלחת של אגודת חסידי חב"ד וכובד בכתיבת אות בספר תורה מיוחד שנכתב בימים אלו לזכות ולהגנת כלל חיילי וחיילות צה"ל.

במעמד השתתפו והתקבלו בלבביות גדולה, מזכיר בית דין רבני חב"ד, הרה"ג יצחק יהודה ירוסלבסקי יו"ר צעירי אגודת חב"ד ויו"ר אגודת חסידי חב"ד בארה"ק, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, שליח הרבי בהרצליה הרב ישראל הלפרין, יו"ר ועד כפר חב"ד הרב בנימין ליפשיץ ומזכ"ל אגודת חסידי חב"ד אריאל למברג.

היה זה האירוע הפומבי הראשון אותו קיים ראש הממשלה מאז הכרזת הפסקת האש של מבצע 'צור איתן' והלחימה בעזה, והמעמד היה מרגש במיוחד.

יו"ר אגודת חסידי חב"ד, הרב יוסף-יצחק אהרונוב, הזמין את ראש הממשלה לאחוז את קולמוס הנוצה המסורתי בידו ולכתוב אות בפסוק הפותח את ספר הספרים של העם היהודי. הרב אהרונוב הסביר כי "על פי המסורת היהודית, לאותיות ספר התורה סגולה מיוחדת להגנה ושמירה. על פי קריאתו של הרבי מליובאוויטש מלפני עשרות שנים, אנו מרגישים חובה וזכות כאחת להפנות גם את האפיק הרוחני הזה לביטחונם של חיילי צה"ל. אין תשובה טובה יותר לטענות הסרק של האו"ם והרשתות הזרות מאשר ראש הממשלה של מדינת ישראל כשהוא כותב באופן הכי מסורתי שקיים, בספר המצפון, המוסר והערכים הקדום ביותר של העולם".

לאחר סיום הכתיבה, פנה מר נתניהו אל הנוכחים וסיפר כי מכאן מועדות פניו למסיבת עיתונאים של הכתבים הזרים. "ושם, אני הולך לקיים שוב את דברי הרבי אלי לפני עשרות שנים: אני הולך להאיר באור קטן את החושך והשקר הגדול הסובב אותנו".

ראש הממשלה חשף לנוכחים כי "בשבתות, במהלך מערכה זו, בזמן היחיד שהיה לי להיות כמה דקות עם משפחתי, המשכתי את מנהגנו לקרוא את פרשת השבוע בתום הסעודה, דבר זה נותן לנו הרבה כוח". רה"מ הוסיף ואמר: "כולנו מוקירים את חיילי צה"ל הגיבורים שלנו שנלחמים במערכה הצודקת הזו שמטרתה היא להגן על אזרחי ישראל". חבר המשלחת, שליח חב"ד בעיר הרצליה הרב ישראל הלפרין, סיפר על הימים בהם היה תחת פיקודו של סא"ל יוני נתניהו הי"ד בסיירת מטכ"ל.

הרב הלפרין סיפר כי במהלך השירות רצה מאוד להעניק ליוני תפילין, אך הדבר נבצר ממנו עד לנפילתו הטראגית במבצע אנטבה. "כעת, אני רוצה לסגור סוף סוף מעגל ולהעניק לרוה"מ את התפילין שרציתי להעניק לאחיו, ליוני". רוה"מ התרגש מאוד וקיבל את התפילין הנושאות את צוואתו של אחיו המנוח, כשעיניו דומעות.

בסיום הפגישה הודו ראש הממשלה ואנשי לשכתו לרב יוסף אהרונוב ולחברי אגודת חסידי חב"ד על הזכות הגדולה שהביאו לחלקם לאחר ימים ארוכים וקשים של לחימה על שלום עמנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.