מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״ד 06.08.2014

כפ"חים, תקשיבו מה יש למפקד סוללת גוש דן לספר לכם

מפקד סוללת גוש דן, רב-סרן שי קוגניצקי, התייחס לפעילות כיפת ברזל ב"צוק איתן", ומסביר מדוע הפעילות לא נעצרה בהכרזה על הפסקת אש  מפקד סוללת כיפת ברזלצוק איתן - ערוץ מיוחד ב-COL: הדיווחים, הראיונות, התמונות, הוידאו
כפ
כיפת ברזל בגוש דן (צילום: שמוליק סופר)
מפקד סוללת גוש דן, רב-סרן שי קוגניצקי, התייחס לפעילות מערך כיפת ברזל במבצע "צוק איתן" בתדרוך לכתבים ואמר כי "עד כה במערך בכלל האזורים יירטנו יותר מ-500 מטרות שהלכו בעיקר לשטחים בנויים. אנחנו מיירטים רק מה שמכוון לשטחים בנויים, בהצלחה גבוהה".

לדברי רס"ן קוגניצקי, במרחב גוש דן קיימות מורכבויות, שנובעות מצפיפות האוכלוסייה והמרחב האורבאני הצפוף. "יש גם את אתגר התעופה האזרחית במקביל ליירוטים - איתם אנחנו מתואמים בצורה הדוקה", הסביר מפקד הסוללה. "גם האיום הוא אחר - זה לא קאסם וגראד, אלא רקטות גדולות יותר שיורים למרחב הזה. זה דורש מאיתנו מוכנות וחדות. היו המון החלטות של לוחמים שהצילו חיי אדם".

"התכוננו לעימות הזה מאז סוף מבצע 'עמוד ענן' - הפקנו לקחים וביצענו הכנות ברמה המבצעית, ברמה של תודעת אויב ובניתוח תרחישים", הדגיש רס"ן קוגניצקי. "אנחנו לא סיימנו להתכונן ומסתכלים בעיקר לגזרת הצפון - שם אנו צופים אתגרים גדולים יותר ומתכוננים אליהם כל הזמן. לא היינו מופתעים שנורו טילים לצפון ואנחנו ממשיכים להתכונן ומסתכלים צפונה. אני סומך על האנשים שלי שנעמוד באתגר גם שם, זה תרחיש אחר ומורכב".

גם בזמן הפסקת האש הסוללה עודנה דרוכה ומוכנה לפעילות. "גם עכשיו אנחנו לומדים על האויב, על צורת עבודתו וממשיכים להתכונן כל הזמן", הבהיר רס"ן קוגניצקי. "לנו אין הפסקת אש - הסוללה שלי פרוסה ומוכנה. בכל הפסקות האש הקודמות ההפסקות הופרו ואנחנו נישאר מוכנים עוד הרבה זמן ונמשיך להתכונן תוך כדי לתרחישים קיצוניים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.