מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״ד 06.08.2014

מעמד סיום מרגש לתלמידי כתה ח' בת"ת כפר חב"ד

בת"ת בכפר חב"ד זו כבר מסורת. זו השנה הרביעית שהנהלת הת"ת מארגנת מפגש חגיגי ייחודי לרגל סיום שנת הלימודים לתלמידי כתה ח' המסיימים בהשתתפות הורי התלמידים. ההתרגשות נכרה על פני התלמידים בבואם אל ה"אולם של הת"ת" ביום ראשון ז' אב. יום זה מיוחד עבורם יום שבו הם מציינים את סיום לימודיהם בת"ת בכפר חב"ד  לדיווח ולגלריית תמונות ענקית
מעמד סיום מרגש לתלמידי כתה ח' בת
(צילום האירוע: שניאור שיף)
את המעמד כיבדו בנוכחותם הרב המרא דאתרא הרב מרדכי שמואל אשכנזי, הרב חיים אהרן ראש ישיבת חב"ד רחובות והרב מנחם קעניג ר"מ בישיבת תו"ת לוד, הרב הענדל ראש ישיבת אור יהודה והמחנכים הרב מנחם זוהר, הרב משה רוזנפלד והרב מרדכי פרידמן.

המעמד נפתח בדברי תורה וברכה מפי סגן מנהל הת"ת הרב משה גברא, ובקריאת מכתבו של הרבי לתלמידי הת"ת על ידי המחנך הרב משה רוזנפלד. התלמיד מנחם מענדל כהן סיים את מסכת תענית. התלמיד מנחם מענדל סודקביץ סיים את איגרת התשובה.

יש לציין כי תלמידי כיתה ח' בתלמוד תורה נבחנו 30 פרקי תניא וכל אגרת התשובה שנלמדו במהלך השנה בכיתה אצל הרב הגאון הרב מאיר גרוזמן מראשי ישיבת תו"ת כפר חב"ד ואצל הרב זלמן גופין משפיע ישיבת תו"ת בכפ"ח, והרב ג'ייקובס הרבנים התפעלו מאוד מאיכות הידיעות של התלמידים ובמהירות בה שלפו התלמידים את ידיעותיהם.

במהלך המסיבה ניתנה הזדמנות לכל התלמידים בזה אחר זה להגיד רעיון לחיים הקרוב לליבם מלימוד התניא שנלמד במשך השנה בכיתה, (כידוע, אדמור הזקן כותב בדברי ההקדמה שבספר התניא ישנם פתרונות לכל סוגי הבעיות) ואכן בלמידה בהשקעה הרבה שהייתה בהבנת 30 הפרקים לעומק, הייתה התייחסות מיוחדת ליישום 30 רעיונות בחיי היום יום.

המרא דאתרא הרב מרדכי שמואל אשכנזי שליט"א מברך את התלמידים המסיימים ,ומתבל את דבריו בעניינא דיומא בדברי תורה וברכה.

מנהל הת"ת הרב יעקב ראובן הלוי סגל נושא את המשא המרכזי של הערב: "היום אני עומד כאן והרגשות צפים, עולים ומביעים את מלוא הערכה לכם תלמידי כתה ח' היקרים המסיימים ואודה על האמת:" קשה עלי פרידתכם". דווקא עכשיו כשבגרתם התעליתם בתורה ויראת שמים תבואנה הישיבות ויקצרו את הפירות של העמל. אך למרות הקושי של הפרידה אני מביע את שמחתי שאנו מוציאים תחת ידינו היום פירות מהמשובחים ביותר הקיימים היום בשוק.

תלמידיי היקרים. "דע מאין באת". זכרו היכן למדתם , היכן ספגתם את היסודות של הבנין שלם שאותו אתם מקימים. שאו בגאון דגל זה. התלמוד תורה תמיד ישאר ביתכם".

נציג הורי התלמידים הרב יהושע זייגן הודה בשם ההורים לצוות החינוכי על כל ההשקעה והעשיה ברוכה, ונציג התלמידים הת' שניאור שיף הביא את דבר תלמידי הכיתה למעמד המרגש.

החלק המרכזי של הערב נפתח בדבר מחנך הכיתה הרב מנחם זהר אשר פירט בהרחבה את מעלותיה וייחודיותה של הכיתה המסיימת הן בתחום הלימודי, והן בתחום ההתנהגותי ביראת שמים הרב זהר בירך את ההורים והתלמידים שימשיכו ללכת מחיל אל חיל ביתר שאת וביתר עז.
משפיע הרה"ח ר' מ.מ. אלפרוביץ מברך את תלמידי כיתות ח', כאשר הוא מציין לשבח את יוזמתם המבורכת של לימוד חסידות לפני התפילה וההתוועדויות החסידיות שהתקיימו לאורך כל השנה.

בסיום הערב מתקיים "פאנל" בהשתתפות האורחים ראשי הישיבות. בפאנל מוזמנים התלמידים וההורים להעלות שאלות לקראת המעבר לחיי הישיבה, ואורחי הפאנל הרב חיים אהרן, הרב מנחם קעניג והרב הענדל משיבים ומייצגים את עמדותיהם והשקפתם בכל הנוגע לקראת המעבר של תלמיד מכיתה ח' לקראת חחילת הישיבה. ה"פאנל" נווט ביד אמן על ידי מחנך הכיתה הרב מנחם זהר.

המעמד הסתיים בדברי תודת מנהל הת"ת לסגן המנהל הרב משה גברא למזכיר המסור ר' דוד פרידמן, לאחים רבקין מ"קייטרינג רבקין", לר' יהודה רבקין מחברת "קול שר", לגב' רבקה רבקין מנהלת מחלקת החינוך, לרב בנימין ליפשיץ יו"ר ועד כפר חב"ד, לרב שמואל יעקב קעניג חבר וועד כפ"ח, ולמשפיע הרב מנחם מענדל אלפרוביץ' ולצוות המתגברים. ולרבים רבים אשר תרמו לקיומו של הערב הנפלא הזה.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.