מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״ד 06.08.2014

הקצין שחדר למנהרת הטרור ביקר את הורי הדר גולדין

סגן איתן נכנס למנהרת המחבלים בניגוד לנהלים והביא במסירות נפש ממצאים שאפשרו לקבוע את מותו של הדר גולדין הי"ד ● סגן איתן הביא אתו להוריו של הדר את התפילין, את סידור התפילה ואת הפנקס שהיו שייכים לו לסיפור המלא
הקצין שחדר למנהרת הטרור ביקר את הורי הדר גולדין
סגן איתן עם אביו של החייל הדר גולדין הי"ד. צילום: דו"צ
אחרי שהוריו של החייל הדר גולדין הי"ד ביקשו לפגוש את החייל האמיץ סגן איתן, שרץ לתוך המנהרה במסירות נפש ותוך הפרת הנהלים כדי לחפש את בנם, הגיע אתמול סגן איתן לבית המשפחה בכפר סבא והביא להם את חפצי בניהם. "המעשה שעשה אמיץ בכל הקשר והיה עלול לעלות לו בחייו", אמר האב ד"ר שמחה גולדין.

"הוא רץ עמוק מאד בניגוד לנהלים, והוא ידע בוודאות מה מחכה לו שם. הוא לא חיפש ממצאים, הוא חיפש את הדר".

במהלך הקרב בפאתי רפיח ביום שישי האחרון, החליט סגן איתן, קצין בחטיבת גבעתי, בניגוד לנהלים להיכנס אל המנהרה שממנה יצאו המחבלים בנסיון להציל את חברו, סגן הדר גולדין שהיה חשש כי נחטף.

סגן איתן הבין כי המחבלים לקחו את גופתו של גולדין איתם חזרה למנהרה. בניגוד לפקודות ולמרות הסיכון הרב שהמנהרה ממולכדת, נכנס איתן לתוכה עם חיילי החפ"ק (חוליית פיקוד קדמית) שלו וניהל אחרי המחבלים מרדף לאורך כמעט 800 מטר, שבמהלכו מצאו את הממצאים שסייעו לרבנות הצבאית לקבוע את מותו של סגן גולדין.

אתמול בבוקר הגיעו הוריו של סגן איתן לבית משפחת גולדין בכפר סבא. בצהריים הגיע איתן בעצמו, היישר מזירת הלחימה בדרום, עוד לפני שהגיע לביתו. סגן איתן הביא אתו להוריו של הדר את התפילין, את סידור התפילה ואת הפנקס שהיו שייכים להדר. ההורים הודו לו על כניסתו למנהרה על מנת לחלץ את הדר, תוך כדי שהוא מסכן את עצמו.

אחד הנוכחים בפגישה סיפר: "איתן הוא בחור צנוע. במשך 50 דקות הוא סיפר להם בקול שקט את כל השתלשלות האירועים. הוא סיפר להם עד כמה הדר היה קצין מוערך וכל אחד מהקצינים רצה שהוא יהיה בצוות שלו ואיך בזמן המבצע הוא נהג לשמור יחד עם כל החיילים כדי להיות אחד מהם". לדבריו, "ההורים ויתר הנוכחים פשוט ישבו בדממה והקשיבו לו.

בסיום הפגישה הם הודו לו על כך שהגיע וסיפר ותיעד את האירועים, ועל כך שהוא נכנס למנהרה תוך סיכון חייו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.