מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״ד 06.08.2014

נחשפה התוכניה המלאה של מעמד "ירחי כלה" בכפר-חב"ד

בשבועות האחרונים עמלו בוועדה המכינה של "ירחי כלה" שייערך בכפר-חב"ד על תוכנית מיוחדת למעמד זה ● COL חושף את התוכניה המלאה תוכניה ירחי כלה
נחשפה התוכניה המלאה של מעמד
פחות משבוע לפני מעמד ה"ירחי כלה" הארצי הרביעי, ההכנות לקראתו הולכות ונשלמות. כפי שכבר פורסם, ביום שני בשבוע הבא, חמשה-עשר באב, ערב יום ההילולא השבעים של רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל, יתקיים בע"ה בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד המעמד הרביעי של "ירחי כלה" הארצי, בהשתתפות ראשי הישיבה, רבני חב"ד וראשי ישיבות, ואורחים מחוגים שונים.

בשבועות האחרונים עמלו בוועדה המכינה להכין תוכנית מיוחדת ומרתקת למעמד זה, והיום מתפרסמת התוכניה המלאה של המעמד הגדול, וסדרי המושבים והנואמים.

המעמד הגדול יתקיים במעמד ובהשתתפות אורח הכבוד, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, אשר יישא דברים בהלכה ובהגדה.

המושב הראשון ייוחד לעיון ולפלפול בשולחן ערוך רבינו הזקן. במושב זה ישאו דברים הגה"ח הרב מרדכי שמואל אשכנזי, מרא-דאתרא דכפר חב"ד, שידון בשיטתו המיוחדת של רבינו הזקן בשולחנו בתקנת "פרוזבול", זאת בעמדנו ערב שנת השמיטה. במושב זה גם ישא דברים הגה"ח הרב ברוך בליזינסקי, ר"מ בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד, ורב בית הכנסת "מענדל'ס שול" בכפר חב"ד, שיפלפל בשיטת רבינו הזקן ב"גזירה דרבה", ובגישתו של רבינו בנושא זה כפי שהוא מגדירה "חידוש מפתיע"

המושב השני יהיה מושב יחודי לתורתו של בעל ההילולא רבי לוי יצחק זצ"ל, ובו יפלפל הגה"ח הרב אליהו קירשנבוים, משפיע בישיבה המרכזית ועורך ספרים בתורת החסידות, ביאור נפלא בעניין "אין מחיצה בין ישראל והקב"ה. כמו כן ישא דברים במושב זה הגה"ח הרב יוסף יצחק אופן, משפיע ישיבת "תורת אמת" בירושלים עיה"ק, שיעמוד על ביאורי בעל ההילולא בנושא מספר התעניות על חטאים.

במרכזו של המעמד הגדול ייערך לראשונה מושב מיוחד ונדיר, "בעל ההילולא", בו ישתתפו שורה של אישים שיספרו מתחומים שונים על בעל ההילולא, והקשר המיוחד של הרבי נשיא דורנו עם אביו זצ"ל.

האישים שאמורים להשתתף במושב זה בע"ה יהיו הרה"ח הרב נפתלי צבי גוטליב, שיספר על ההוראות המיוחדות שהוא קיבל ב'יחידות' מהרבי לפני ארבעים שנה, אודות עריכת הספר "תולדות לוי יצחק" שיצא לאור בעריכתו; הרה"ח הרב מרדכי מנשה גורליק, יספר על ה'יחידות' המופלאה שזכה לה בשנת תשל"ב, עם צאתו מרוסיה, בה הרבי הדריך אותו בשורת הוראות להקמת המצבה על ציון אביו בבית החיים באלמא-אטא; הרה"ח הרב גדליה מזל מירושלים, שיספר על זכרונותיו מחג השבועות תש"ד במחיצת רבי לוי יצחק זצ"ל, כאשר היה נער צעיר כבן 12, וכן ישתתף במושב זה הר"ר משה ברנדלר שי', שאף הוא זכה לשמש את רבי לוי יצחק זצ"ל מספר פעמים בקיץ תש"ד.

המושב הרביעי, שייערך אי"ה בשעת ערב, הוא "קרבה שנת השבע שנת השמיטה", בקשר עם שנת השמיטה הקרבה ובאה. במושב זה ישאו דברים הגה"ח הרב אליהו לנדא, ראש וועדת הכשרות של בד"צ הרב לנדא ומראשי הישיבה, אשר ישא דברים בנושא "שמיטה הלכה למעשה – היבטים מעשיים", וכן ישא בו דברים הרה"ג הרב צבי כהן, רב מערב בני ברק, ומחבר ספרים רבים בהלכה, בנושא "הטיפול בגינות נוי ובעציצים בשנת השמיטה".

הציבור הרחב יכול להפנות שאלות לשיעוריהם של הרב לנדא והרב כהן בנושאי השמיטה, בכתובת מייל: [email protected]

ראשי הישיבה וחברי ההנהלה קוראים לציבור הרחב, בעלי בתים ותופסי תורה כאחד, וכן אל בוגרי הישיבה ברחבי הארץ, להקדיש את מחופשת הקיץ את יום זה כיום שכולו תורה ולהשתתף במעמד זה, בהאזנה לשיעורי תורה מפי ראשי הישיבה וגדולי התורה בנושאים המגוונים שנבחרו, ולטעום את טעמה של תומכי תמימים, ובד בבד להתעשר במלוא חופניים של תוכן עיוני מעמיק ומרתק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.