מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשע״ד 04.08.2014

דנייפר מסייעת לפליטים מאזורי האש במזרח אוקראינה

קהילת חב"ד בדנייפרופטרובסק בראשות הרב שמואל קמינצקי מסייעת לפליטים מאזורי האש במזרח אוקראינה ● הפליט הצעיר ביותר הגיע בגיל חודש וחצי, ויש כאלה שכבר שנולדו בעיר, כאשר המשפחות מקבלות ליווי ותמיכה מתאימים, וזוכים לטיפול רפואי ולבדיקות מעבדה במרכז הרפואי היהודי לסיפור המלא
דנייפר מסייעת לפליטים מאזורי האש במזרח אוקראינה

קהילת חב"ד בדנייפרופטרובסק בראשות הרב שמואל קמינצקי מסייעת לפליטים מאזורי האש במזרח אוקראינה.

"לא ציפינו שנגיע למצב בו נצטרך לטפל בעניינים כאלה, אבל בהחלט חוזרת על עצמה תופעה שהתרחשה כאן לפני 100 שנה" אומר בכאב ר' זעליג ברעז, מנכ"ל הקהילה היהודית ומרכז הסיוע לפליטים.

בזמן כהונתו של ר' לויק בעיר, הוא זה שארגן מקום מחיה עבור מאות הפליטים שהגיעו מליטא במהלך המלחמה. פליטים אלו גורשו כי נחשדו כמרגלים לטובת גרמניה. ר' לוי יצחק ורעייתו הרבנית חנה, מצאו מקומות מסתור עבורם ודאגו לשחרורם מבתי הסוהר ע"י עורכי דין מהטובים ביותר.

100 שנים חלפו והפליטים זורמים אל העיר שאוכלוסייתה גדלה דרמטית. פעילויות הדמים בדונייצק ובלוגנסק הביאו בעקבותיהם פניות רבות מיחידים ומטעם הקהילות בחיפוש אחר מקומות מגורים, הזנה ופתרונות חינוך עבור הילדים, תוך שיתוף פעולה עם הרב פינחס וישצקי, הרב הראשי ושליח הרבי לדונייצק והרב שלום גופין, הרב הראשי ושליח הרבי ללוגנסק, הוצע הפתרון בדנייפרופטרובסק לחברי קהילותיהם.

הפליט הצעיר ביותר הגיע בגיל חודש וחצי, ויש כאלה שכבר שנולדו כאן כאשר המשפחות מקבלות ליווי ותמיכה מתאימים.

הקהילה כבר נערכת לשלב את הילדים במוסדות החינוך בשנה"ל הבאה באם וכאשר יתעורר הצורך בכך. אנו מקוים מאד שאנשים נהדרים אלה יזכו להתאחד חזרה בקהילותיהם יחד עם הרבנים השלוחים המסורים בקרוב מאוד.

היכן גרים הפליטים? בחופשת הקיץ, התפנו מקומות לינה בפנימיות השונות- בבית לבנים שממוקם בבית הכנסת של רבי לוי יצחק ברחוב מירונובה, קיים המרכז הגדול ביותר, מרכז המספק תנאי אש"ל מלאים. גם בבית לבנות "הפנסיון" מתארחות משפחות, במכללת בית חנה וגם בבית האבות המפואר "בית ברוך". זאת מלבד המשפחות שפותחות את בתיהן לאירוח אנשים יקרים אלה.

הרב קמינצקי דיבר בדרשתו בבית הכנסת בשבת על הצורך והחשיבות לעזור מבחינה לוגיסטית ופיננסית לפעולות הסיוע בעיר. בעקבות בקשתו, תרומות החלו לזרום מצד יהודי המקום, וכן הוקמו ארגונים לעזרה בכל התחומים הנצרכים.

כאן המקום להזכיר את השלוחים ר' מאיר סטמבלר ור' יוסי גליק שהגיבו מיידית והפכו את הפנימיות שלהם למקומות אירוח.

ארגון הג'וינט והסוכנות היהודית מושיטים את מיטב העזרה גם כן.

הפליטים זוכים לטיפול רפואי ולבדיקות מעבדה במרכז הרפואי היהודי. חשוב לציין שהטיפול הרפואי מוצע לכל נצרך, וגם הציבור הכללי נעזר בו. במרכז הרפואי לנשים, היולדות זוכות לטיפול מצוין. תודתנו לקהילה היהודית בבוסטון שתומכת מקצועית וכלכלית במרכז זה.

מקום נוסף שקולט את האורחים הוא מרכז "מנורה"- המרכז היהודי הגדול בעולם, בו נמצאים המלון ובית ההארחה. רבנים, שלוחים ומשפחות נהנים שם ממזון כשר ומפעילויות יהודיות, מבית כנסת, חנויות כשרות ומקווה. השלוחים שהגיעו לעיר מוסרים שיעורים בבית הכנסת, וציבור גדול- פליטים ומקומיים נוהרים לשמוע את דברי ה"מרצה אורח".

הרב אריה קמינשטיין מדונייצק מוסר בימים אלו שיעורים מרתקים בנושא בית הבחירה.

המצב בערים המופגזות קשה מנשוא- אנשים נרצחים ברחובות ולא יוצאים מהבתים, אפילו לא למרפסת. הפחד הוא עצום. 2 נשים פעילות בקהילת לוגנסק- אם ובתה נרצחו והשאירו אחריהם יתום בן 4 שמחפש את אמא...

בימים האחרונים הוחמר המצב בדונייצק- הרחובות מלאים בלוחמים ואנו מצפים לקלוט יהודים נוספים בקהילת דנייפרופטרובסק. יש לציין שחלק מהפליטים מגיעים לכאן בדרכם לישראל.

בחתונת ר' אריה לייב וירין בן השליחים משפחת וירין מדונייצק וחנה רבקה מלוגנסק, תלמידת מכללת בית חנה בדנייפרופטרובסק, שהתקיימה בדנייפרופטרובסק לפני מספר שבועות, השתתפו אמנם פחות אורחים מהצפוי, מפאת הקושי והסכנה בדרכים, אך הקהילה בדנייפרופטרובסק נרתמה מכל הלב לשמח את החתן והכלה. האירוע, שהתקיים באולם השמחות ב"מנורה", היה מרגש ביותר, הצלמת באירוע מספרת שהכלה הייתה מרוגשת מאד ובכתה בחופה כפי שמעולם לא ראתה כלה בוכה... מעניין לציין שסבא רבא של הכלה, שחי בעיר ניקולייב, התפלל בבית הכנסת עם ר' לוי יצחק.

החתונה הסתיימה וכולם חזרו הביתה, וודאי לא תתפלאו לשמוע שמשפחות אלה הם כיום מדייריו החדשים של בית האבות, למרות שהם עדיין רחוקים מגיל הדיירים הממוצע שם...

הפליטים מספרים עובדות מסמרות שיער על הבריחה של חלקם לכאן ממצב של סכנה ממשית ואף מאיומי מוות!

אוקראינה מבינה כעת את המשמעות של חיים בצל הטרור, והחליטה לחזק את תמיכתה בישראל. השבוע, התקיימה הפגנת סולידריות לנעשה בישראל. ההפגנה, אגב, לא אורגנה על ידי יהודים.

כמו כן, בית הכנסת מארגן עזרה כללית לחיילים האוקראיניים ששומרים על תושבי העיר. במסגרת העזרה נתרמו כבר 4 משאיות מלאות בבקבוקי מי שתייה, שקים של מוצרי צריכה בסיסיים ועוד כיד הדמיון הטובה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.