מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשע״ד 01.08.2014

מחשיכים מסך: איך מתמודד אורי רווח עם סגירת רשות השידור?

אם לא אירועי 'צוק איתן', הרי שהכותרת המרכזית של השבוע הייתה חוק תאגיד השידור הציבורי שעבר השבוע ● במסגרת החוק החדש, תיסגר רשות השידור הנוכחית, ובתוך כשנה יוקם גוף שידור חדש ● בין המפוטרים הרבים גם העיתונאי החב"די ר' אורי רווח, שפועל כשליח ברשות השידור ● איך הוא מתמודד עם סגירת מקום עבודתו? באיזה כלים השתמש לפעול נגד החקיקה? ומה קרה אחרי שלקח את עובדי רשות השידור לקברי צדיקים? ● מגזין שישי  אורי רווח
מחשיכים מסך: איך מתמודד אורי רווח עם סגירת רשות השידור?
רווח מספר על בדיקת חמץ בערב פסח במהלך מהדורת החדשות של ערוץ 1 (ארכיון)
מאת נחמיה

אם לא אירועי צוק איתן, הרי שהכותרת המרכזית של השבוע היתה החוק תאגיד השידור הציבורי שעבר השבוע ברגע הכמעט אחרון של מליאת הקיץ. במסגרת החוק החדש, תסגר רשות השידור הנוכחית, ובתוך כשנה יוקם גוף שידור חדש.

החוק שקידם שר התקשורת גלעד ארדן, יביא לפיטורים של כמעט 2000 עובדי רשות השידור, שמתוכם לפחות 190 עובדים יקלטו ברשות החדשה שתקום. ההשפעה הראשונה של האזרחים תהיה, ביטול אגרת הטלוויזיה, אך פיטורי העובדים יהוו מכה כואבת למאות רבות של משפחות.

בין המפוטרים הרבים גם העיתונאי החב"די ר' אורי רווח, שפועל כשליח ברשות השידור. בשיחה עם COL, הוא אינו נשמע מודאג. "אני ממש לא מוטרד ולא חושש על הפרנסה. הפרנסה היא משמים והקב"ה הוא זה שקובע כבר בראש השנה, איך וכמה תהיה הפרנסה של היהודי. אנשים קרובים אלי ראו מהתחלה ויכולים להעיד שלא חששתי על הפרסה".

למעשה, החשש של ר' אורי הוא, שעבודתו הרבה בענייני יהדות והפצת המעיינות ברדיו מורשת ובטלוויזיה, תרד לטמיון. כבר שנתיים שהוא מגיש יחד עם הרב צירקוס מידי מוצאי שבת את תכנית מלווה מלכה. זוהי תוכנית שעוסקת בכל פעם בנושא מרכזי שקשור לפרשת השבוע, לעניינים של בן אדם לחברו ובן אדם למקום ומשולבים בו סיפורים אישיים עם רבנים ומומחים לנושא.


בשידור במירון (צילום: מאיר אלפסי)

גם בעבודתו ככתב בערוץ הראשון של הטלוויזיה, מקדם ר' אורי עניינים שבקדושה. הצעדים המשמעותיים שנעשו בשנים האחרונות בזכותו, הם חסרי תקדים.

כך למשל בל"ג בעומר הקודם, בוצע לראשונה שידור חי מציון הרשב"י, ובראש חודש אלול, נעשה שידור ישיר מהסליחות ברחבת הכותל. "אלה דברים שלא היו קודם, וקיבלו הדים נרחבים ורייטינג גבוה במיוחד לשידורים האלה", הוא מספר בגאווה, אך מוסיף בדאגה "האם במסגרת החוק החדש יהיו כאלה שידורים? אפילו לחשוב על זה, זה בגדר פנטזיה".

נלחם נגד הסגירה

היית פעיל מאוד נגד מהלכי הסגירה, איך הבאת את האופי הייחודי שלך לפעילות נגד הסגירה?

בזמן פרסום דו"ח וועדת לנדס (וועדה שהקים שר התקשורת לבחינת המתווה לשידור הציבורי העתידי במדינת ישראל. נ.ר.) נסעתי עם קבוצה גדולה של עובדים להתפלל בקברי צדיקים. היינו בציון של רבי שמעון בר יוחאי ורבי יהודה בר עילאי.

האווירה היתה מיוחדת. לא מזמן עשינו גם הדפסת תניא בבניין רשות השידור, כל העובדים שהתאספו בזמן שהמכונות הדפיסו את התניא קדישא, התרגשו מהמעמד.

בדרך כלל אומרים שעובדי התקשורת בישראל הם ציניים, איך הם קיבלו את הפעילות שלך?

ערוץ 10 עשה כתבה על התפילות שלנו בקברי צדיקים, ועשו מאיתנו קרקס. אמרו שאנחנו אנשים הזויים. כמה זמן אחר כך פגשתי את שר התקשורת גלעד ארדן, והוא סיפר לי שהוא ראה את התפילות שלנו והוא עקב אחריהן וזה מאוד הרשים אותו שיש כאלה שהולכים ומתפללים.


במהלך שידור הדפסת תניא ברשת מורשת לפני חודש

גם העובדים עצמם, מאוד העריכו את העובדה שאני גם לוקח אותם להתפלל, אבל גם צועד איתם להפגנות, ולא נוטש את המשמרת. גם על הדפסת התניא קיבלנו תגובות חיוביות. אחד העובדים הבכירים התעניין מה העניין של הדפסת התניא, ואחרי שהסבירו לו את חשיבות העניין הוא אמר "אז תבואו להדפיס גם אצלי בבית".

מכתב לשרה נתניהו

כזה הוא ר' אורי, העבודה בשבילו היא שליחות ולא מקצוע. בכל אחת מההפגנות שהשתתף הסביר לעובדים שהרבי רוצה שכל עובד בתחומו ינצל את הכישורים שלו והכלים שברשותו להכנת הקרקע לגאולה.

את המסר הזה הוא הצליח להחדיר גם לסביבה הקרובה שלו. בפגישה שנערכה בינו לאשת ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו, העביר לה מכתב אישי שכתבה ביתו, בו ביקשה ממנה לפעול למנוע את סגירת רשות השידור כי אבא שלה הוא שליח של הרבי ברשות השידור.

לדבריו, סגירת רשות השידור תפגע מאוד בהפצת מעיינות היהדות לכל רבדי הציבור הישראלי. "השר ארדן אמר לי שרדיו מורשת זה רק לחרדים, אז שילכו לשמוע שיעורי תורה בבית הכנסת", הוא מספר. "עניתי לו שבדיקה קלה תגלה לו שרוב המאזינים שלנו הם מסורתיים, או לא-דתיים, שזה מה שמקשר אותם ליהדות. אני יודע את זה מהתגובות שאני מקבל ברחוב, ומכמויות האנשים שלא מוגדרים כדתיים שמספרים שהם מאזינים לי במוצאי שבת וזה נותן להם את האור לכל השבוע".


ביציאה מהאוהל הק' (צילום: מאיר דהן)

כך לדוגמא הוא מספר שבעיצומה של סופת השלגים הגדולה שפקדה בחורף האחרון את ירושלים, הוא פרסם ברדיו בקשה לעזרה עבור משפחה שהיתה צריכה להוציא את התינוק שלה מבית הרפואה שערי צדק. לדבריו, מי שנענה לסייע היה ירושלמי לא דתי תושב המושבה הגרמנית שחילץ את התינוק של המשפחה החרדית, עם הג'יפ המפואר שלו.

כעת ממשיכים לעבוד כרגיל?

שליח של הרבי לא אמור לעסוק בשאלה מה יהיה מחר. עבודתו של שליח ממשיכה עד ביאת משיח. שליח עושה את העבודה שלו ולא מתעניין בכל השאר. אז לשאלתך, כן.

כרגע ממשיכים הכל כרגיל. אני מאמין שתפקידם של כל עובדי רשות השידור, הוא להפיץ בכל רגע את בשורת הגאולה ולהכין את רשות השידור לבשורה של ביאת המשיח.

כשר' אורי רווח מדבר על כל עובדי רשות השידור, הוא כולל גם את ההנהלה הבכירה. ר' אורי מספר שלאחרונה פנה אליו מנהל בכיר באגף החדשות וביקש ממנו להכין ליין-אפ מעודכן על השידורים בזמן ביאת משיח. רווח שלח לו תכנית מפורטת על השידורים מהקרבת הקרבנות ומשאר האירועים שיהיו בבית המקדש ומסביב לו.

אחרי שנים של עבודה ברשות השידור, מה המסר שלך לצופים, למאזינים ולעיתונאים?

בכל סיפור השתדלתי, גם אם לא תמיד הצלחתי להתסכל על הצד החיובי וזה המסר שלי.

אורי רווח משדר במוצאי כיפור עם... קיטל. צפו

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.