מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ד 31.07.2014

אלפי תמימים יוצאים היום לבין הזמנים: "יוסיפו בלימוד"

תלמידי ישיבות חב"ד בארץ-הקודש ייצאו היום (חמישי) ל'בין הזמנים' עד סמוך לראש-חודש אלול ● רבים מהבחורים ישמשו כמדריכים במחנות-הקיץ 'גן ישראל' ברחבי הארץ, בהם ישתתפו אלפי ילדים ● האם בישיבות חשבו על ביטול 'בין הזמנים'? ומה יעשו הבחורים במהלך השבועות הקרובים? ● כל הפרטים  יוצאים לבין הזמנים
אלפי תמימים יוצאים היום לבין הזמנים:
לומדים בבין הזמנים (צילום: ארכיון COL)

משה בן חיים, חיים ברון

תלמידי ישיבות חב"ד בארץ-הקודש ייצאו היום (חמישי) לבין הזמנים. רבים מהבחורים ישמשו כמדריכים במחנות-הקיץ 'גן ישראל' ברחבי הארץ, בהם ישתתפו אלפי ילדים. יחס מיוחד נתן הרבי למחנות-הקיץ שלהם השפעה רבה על הילדים.

בשיחה טלפונית שקיימנו אמש (רביעי) עם הרב מנחם קעניג מישיבת 'תומכי-תמימים' (ישיבה קטנה) בלוד, שאלנו האם היה דיון בישיבה האם לבטל את בין הזמנים לאור המצב.

"בשלב זה עדיין לא דנו בכך", השיב הרב קעניג, "כמעט כל הבחורים ילמדו בבין הזמנים ב'ישיבות קיץ', עם סדרי לימוד מסודרים. אמנם הלימודים שם בצורה יותר קלילה, אבל בוודאי כולם יוסיפו בלימוד התורה".

ראש-ישיבת 'תומכי-תמימים' במגדל העמק (ישיבה גדולה), הרב יצחק גולדברג, אמר לנו בשיחה שקיימנו עמו: "כל הבחורים משתלבים ב'קעמפים', כולם בתפקידים של מדריכים וכיוצא בזה. בכלל, הרבי לא היה בעד ההגדרה 'חופש' ודיבר על כך מספר פעמים.

"הייתי רוצה להוסיף שגם עכשיו בישיבה יש התעוררות יותר גדולה להוספה בלימוד ובהנהגות טובות. הרבי דיבר על כך שיש שני לוחמים: לוחם בגשמיות - הנלחם באוייב בשדה הקרב, והלוחם הרוחני שלומד תורה. ברוח זו אנו מדברים עם התמימים בימים אלו".

גורמים בישיבות נוספות עמם שוחחנו, השמיעו דברים דומים וציינו כי בשבועות האחרונים הייתה הוספה מיוחדת בלימוד התורה בעקבות המצב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.