מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשע״ד 30.07.2014

כולל חב"ד מארח בירושלים 150 אמהות וילדיהם מהדרום

פעילות מרגשת מתקיימת בירושלים עבור 150 תושבי הדרום – ע"י ארגון החסד כולל חב"ד ● מדובר באלמנות ויתומים ש"נתקעו" באזורים המופגזים והמוכים ביותר בדרום הארץ כשאין להן היכן להתארח. כל הפרטים תושבי הדרום נופשים בירושלים 
כולל חב
ההזמנה על רקע מבצע "צוק איתן" (צילום: דו"צ, COL)
פעילות מרגשת מתקיימת בימים אלו בירושלים עבור 150 תושבי הדרום – ע"י ארגון החסד כולל חב"ד. מדובר בעשרות משפחות ש"נתקעו" באזורים המופגזים והמוכים ביותר בדרום הארץ כשאין להן היכן להתארח. עתה, הוזמנו להתאוורר מעט ולהחליף-כח במלון היוקרתי "רמדה רנסנס" בירושלים, הרחק מיללות הסירנות של אזעקות ואמבולנסים, מבלי להיחשף לרעם היירוטים וקולות הנפץ והירי שטורדים את מנוחתם יום ולילה.

מדובר באלמנות ויתומים הקשורים לפעילות קרן "חסד מנחם מענדל", החטיבה החינוכית של ארגון החסד כולל חב"ד. ילדים אלו זוכים לתמיכתה של הקרן בלימודים ובמגוון תחומי חיים נוספים.

המשפחות הגיעו מהערים: אופקים, אשדוד, אשקלון, באר שבע, קרית גת, קרית מלאכי, שדרות ויישובי ספר נוספים, בהם כפר מימון, בטחה, זרחיה ועוד המוכרים בעיקר מרשימת מקומות היישוב המופגזים ללא הרף. הם חיים בצל המלחמה, חשופים לפגזי מרגמה וטילים המשבשים לחלוטין את שגרת חייהם.

אחת המשפחות מתגוררת ממש ברחוב הקיצוני בעיר שדרות הקרוב ביותר לגבול, כאשר רק "שטח פתוח" לא גדול מפריד בין הבית לגדר המערכת. שוב ושוב הם נקראים להסתגר במרחב מוגן, בכל שעות היממה, פעם בגלל טיל או פצצת מרגמה, ופעם בגלל חשש לחדירות מחבלים... על הטראומה והנזק לילדים ולאימהות אין צורך להכביר מילים. בין המשפחות יש גם אמהות לחיילים צעירים הלוחמים מעבר לקווים. המתח הנפשי אדיר, וההתמודדות לבד כאלמנה, קשה שבעתיים.

צוות העובדות הסוציאליות של כולל חב"ד דיווח על מצוקתן של משפחות אלו – עמן הן פועלות לאורך כל השנה בפרויקט החינוכי – ומנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן הרים את הכפפה והורה להזמין את כל 150 האמהות והילדים לחופשה ממושכת באווירה רגועה ושמחה.

את המשפחות מלווה בימי הנופש מנהל קרן חסד מנחם מענדל הרב עמרם בלוי, המכיר היטב כל משפחה ומלווה ביד אמן את ההתמודדות החינוכית והרגשית שלהן סביב מעגל השנה כולה. "ילד שגם כך גורלו הועיד לו התמודדות עם יתמות על כל מה שכרוך בכך, נאלץ להתמודד עם אווירת מלחמה, ריצה למרחב מוגן וסיוט של הפגזות ופצצות. זוהי צלקת נפשית לכל אדם שנאלץ לסבול את חרדת המלחמה, אז לאלמנות ויתומים זה עלול חלילה להפוך לטראומה בלתי ניתנת לשיקום".

המשפחות נהנות מאירוח מלא ופעילות מגוונת, במלון "רמדה רנסנס" – בשלווה וברוגע. את השהות בעיר הקודש ירושלים, ניצלו כמובן גם לתפילה מעומק לב שריבון העולמים יפרוש עלינו סוכת שלום ויוכלו לשוב לביתם ולחזור לשגרת חיים בטוחה ושמחה בקרוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.