מערכת COL | יום א' אב ה׳תשע״ד 28.07.2014

מסיימי "תורה שלמה" קיבלו תעודות סמיכה להוראה

ביום ראשון השבוע, אור ליום שני ראש-חודש מנחם אב, התקיים באולמי גוטניק בירושלים מעמד רב רושם של הוקרה וחלוקת תעודות סמיכה להוראה לאברכים בשניים מתוך רשת הכוללים של 'תורה שלמה' מכון פינגר – מנהיגות תורנית שע"י כולל חב"ד לסיפור המלא
מסיימי
ביום ראשון השבוע, אור ליום שני ראש-חודש מנחם אב, התקיים באולמי גוטניק בירושלים מעמד רב רושם של הוקרה וחלוקת תעודות סמיכה להוראה לאברכים בשניים מתוך רשת הכוללים של 'תורה שלמה' מכון פינגר – מנהיגות תורנית שע"י כולל חב"ד, שהוקמו ביוזמת השליח הנגיד הרב יצחק משען מברזיל וכולל חב"ד בראשות הרב שלום דוכמן– הכוללים בנתניה וקרית אתא שסיימו תכנית לימודים מקיפה שנמשכה שלוש שנים.

במעמד השתתפו חברי בית דין רבני חב"ד בארה"ק, רבנים נוספים, ראשי ישיבות ושלוחים ומנהלי מוסדות ברחבי הארץ, בעיקר מהערים שהכוללים פועלים בתחומם – נתניה, קרית אתא, תל אביב, אשקלון וחולון.

האירוע נפתח בדבר מלכות – מראות קודש מהרבי בשיחת קודש בהלכות בית הבחירה להרמב"ם.

מנהל רשת 'תורה שלמה' הרב אליהו וילהלם שהנחה את המעמד, העלה על נס את מסירותם של האברכים למילוי המשימות כבדות המשקל שקיבלו על עצמם לכל לראש בתחום הלימודי בשקידה ובהתמדה, לעיונא ולגירסא ועמדו בהצלחה מרשימה בשורת מבחנים ובכלל זה המבחנים של הרבנות הראשית, וכן בפעילות נרחבת של הרבצת תורה, מסירת שיעורים והפצת היהדות בעשרות שכונות ויישובים.

מזכיר ב"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי פתח בפרקי תהילים לבטחון העם בארץ הק' ובדברי ברכתו שיבח את היוזמה ואת התומכים והמנהלים ואיחל לאברכים הצלחה רבה בהמשך דרכם.

רבה של קרית אתא והשליח הראשי בעיר הרב חיים שלמה דיסקין תיאר מעדות אישית את התמדתם ומסירותם של האברכים ואת פעלם המבורך בעיר וסביבותיה וגילה כי אף הוא אישית קיבל הוראות ברורות מהרבי בשעתו להקדים ליציאה לשליחות מספר שנים של לימוד בכולל ובחינות לרבנות, דבר שלמעשה הביא לו תועלת רבה לאורך השנים.
השליח הראשי ורב קהילת חב"ד בנתניה הרב מנחם וולפא תיאר ברגש את השפעת האברכים ברחבי העיר, כאשר תושבים מספרים ש'פנים חדשות באו לכאן' ושיעורי התורה זכו להתרחבות חסרת תקדים, וכל זאת תוך כדי עומס לימודים ומבחנים לעצמם ברמה גבוהה ביותר.

פטרוני הפרויקט הרב יצחק משען והרב שלום דוכמן, כל אחד בסגנונו, הביעו סיפוק מההישגים המרשימים של המחזור הראשון המסתיים כעת והרעיפו שבחים על האברכים שביצעו את כל המשימות שהוטלו עליהם בהצלחה מרשימה ולצד הלימוד האינטנסיבי הקימו בתי כנסת יסדו קהילות והעניקו תנופה משמעותית לכל עבודת השליחות באזורם. השניים שיבחו במיוחד גם את נשות האברכים שאפשרו את הלימוד האינטנסיבי שעות ארוכות בכל יום ולעיתים אף בלילות ונטלו חלק חשוב בפעילות להפצת יהדות.

רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי השמיע חידושי תורה בגדרי השותפות של לומדי תורה ותמכין דאורייתא – "יישכר וזבולון – על-פי הלכות תלמוד תורה לרבנו הזקן וגם הוא שיבח בדברים חמים את האברכים מצד אחד ואת התומכים מצד שני.
את האברכים המסיימים ייצג הרב אלירן זוהר, ממסיימי הכולל בקרית אתא שבשירה וחרוזים סיכם, להנאת השומעים, שלוש שנות עמל ויגיעה בלימודי ההלכה ובהנחלת התורה לעם.

ראש כולל 'אור יעקב אור זרוע' ברחובות שהוא בעל ניסיון רב בהדרכת אברכי כוללים להוראה העיד מקרוב על ההצלחה המרשימה של כל האברכים במבחנים בכתב ובעל פה והשמיע פלפול בעניני ראש חודש הלכה למעשה.

את הורי האברכים שרבים מהם נכחו במקום ייצג רב קהילת חב"ד ברחובות וסגן מזכיר ב"ד רבני חב"ד הרב מנחם מענדלגלוכובסקי והודה בהתלהבות לפטרונהי ומנהלי הכוללים שבזכותם ההורים זוכים לראות בניהם שוקדים על התורה ועוסקים בהפצת המעינות כרצון ק' של הרבי.

רב העיר קרית גת, אשר חלק מאברכי הכולל באשקלון פעילים בעירו ציין אף הוא את הצלחת הפרויקט מעל למשוער וקרא להמשיך ולבסס ולהרחיב את רשת הכוללים המוצלחת שהכל רואים בה תועלת עצומה לאברכים עצמם ולעבודת הק' בשדה השליחות שרבים מהם כבר נוטלים בה חלק ורבים אחרים מתכננים להצטרף אליה בעתיד.

הארוע כולו נערך ליד שולחנות ערוכים לסעודה מכובדת כמיטב המסורת של צוות "אולמי גוטניק" ומנהלי כולל חב"ד והרבנים האורחים ציינו לברכה את כבודה של אכסניה, אולמות השמחות מיסודו של הנגיד החסידי הרב יוסף יצחק גוטניק, ידיד ותומך גדול וותיק למפעלי התורה והחסד של "כולל חב"ד".

המעמד נחתם בחלוקת תעודות הסמיכה לכל אחד מהאברכים המסיימים בוגרי הכוללים בנתניה ובקרית אתא, מתוך איחולים ותקווה להצלחה רבה של כל אחד מהם בהמשך הדרך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.