מערכת COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשע״ד 25.07.2014

בעיצומה של המלחמה: שר הביטחון מניח תפילין, כותב אות

קידוש ה' מדהים. בעיצומה של המלחמה בעזה התפנה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, המפקד העליון של צבא ההגנה לישראל כדי לכתוב את האות הראשונה בספר תורה חדש לזכות  חיילי צבא ההגנה לישראל ● בהשתתפות חברי בי"ד רבני חב"ד, חברי אגו"ח ושלוחים, קיים הביטחוניסט מס' 1 את מצוות הנחת תפילין, והטיל מורא ופחד על האוייב  שר הביטחון מניח תפילין 
בעיצומה של המלחמה: שר הביטחון מניח תפילין, כותב אות
(צילום: שלום לביא)

הוא אולי האיש העסוק ביותר במדינת ישראל בימים אלו. אחריות למיליוני יהודים נמצאת על כתפיו והערכות מצב דינמיות מעסיקות אותו כמעט בכל שעה.

למרות הכל, ועם היותו המפקד העליון של הלחימה ברצועת עזה, פינה אתמול שר הביטחון משה (בוגי) יעלון דקות יקרות מלוח הזמנים שלו כדי להתכבד בכתיבת האות הראשונה בספר תורה חדש שנכתב לזכותם של חיילי צה"ל.

השר יעלון אירח בלשכתו משלחת מכובדת של חברי בי"ד רבני חב"ד, יו"ר צאגו"ח ואגו"ח בארה"ק, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, מזכ"ל אגו"ח, הרב אריאל למברג, שליח חב"ד בהרצליה, הרב ישראל הלפרין וסופר הסת"ם הרב מרדכי לישנר. יעלון כתב את האות 'ב' מהמילה בראשית שבה נפתחת התורה, תוך כדי שאת הנ"ט והm-16  הוא מחליף הפעם במשהו קצת פחות "מונחה לייזר", אך עוצמתי לא פחות: נוצה וקסת דיו איתם כתב על גבי הקלף מסורתי.

לפי בקשת חברי בי"ד רבני חב"ד, נפתח מטה רישום חדש ומיוחד אך ורק לעניין זה ובאמצעותו כותבים צעירי אגודת חב"ד את ספר התורה לזכותם של כלל חיילי וחיילות צה"ל, סדירניקים, קבע ומילואים, כשלכל חייל ניתנת אות אישית הנכתבת במיוחד עבורו, ומעניקה לו שמירה רוחנית.

בראשית המפגש, מזכ"ל אגו"ח ומי שתיאם את האירוע יוצא הדופן, הרב אריאל למברג, העביר לשר הביטחון ליקוט מיוחד של כל דברי הרבי במבצעים דומים בעבר, כולל הוראותיו של נשיא הדור "לסיים את המלאכה" ו"למגר את המחבלים". השר יעלון שמח מאוד על הליקוט והבטיח כי יעיין בדברים שרלוונטיים מתמיד ברוב קשב.

לאחר מכן, בהדרכתו של סופר הסת"ם החסידי, הרב מרדכי לישנר, התכבד שר הביטחון להוות דוגמא ומופת לכלל חיילי צה"ל וכתב אות בספר התורה המיוחד. ההתרגשות במקום הייתה עזה, שכן אין ספק כי זוהי אולי הפעולה החשובה ביותר שיכולים אנשי הצבא לעשות בימים אלו – לקיים את הנאמר בספר דניאל "ובעת ההיא ימלט עמך, כל הנמצא כתוב בספר". מייד אחריו כובד בכתיבת אות גם ראש המטה של שר הביטחון, מר איציק אשכנזי.

"אנחנו בטוחים כי כל חייל שתכתב עבורו אות בספר התורה המיוחד הזה, יוכל להרגיש בטוח יותר. על פי המסורת היהודית לאותיות ספר התורה סגולה מיוחדת להגנה ושמירה, והרגשנו מחויבות להפנות גם את האפיק הרוחני הזה לביטחונם של חיילי צה"ל", אמר בטקס יו"ר צעירי אגודת חב"ד ואגודת חסידי חב"ד בארה"ק, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, והסביר למארחים את חשיבות כתיבת ספר התורה.

"תורה. תפילה וצדקה". מייד לאחר כתיבת האות, הסביר מנהל בית חב"ד בהרצליה, הרב ישראל הלפרין לשר יעלון על הוראותיו של הרבי להוסיף בימים קשים כאלו גם בנתינת צדקה ובתפילה. השר יעלון העניק מייד מספר מטבעות לצדקה לקופה מיוחדת, שהרי צדקה תציל ממות, ופנה מייד לקיים את החלק השלישי ב"חבילה" הרוחנית. יחד עם אורחי המשלחת הניח שר הביטחון של ישראל תפילין והכריז בקול רם "שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד". המתח הרב בו נמצאים חברי הלשכה בימים אלו התחדד עוד יותר, ובאוויר הייתה תחושה של שימוש ב'נשק יום הדין' כדי להטיל מורא ופחד על אויבנו הרבים ועל מחבלי הטרור.

בלחיצות ידיים חמות נפרדו חברי המשלחת מהשר יעלון, תוך שהם מאחלים לו כי 'ה' ילחם לכם ואתם תחרישון', ובעז"ה יוליך את חיילי צה"ל לניצחון מובהק. קופת הצדקה אגב, נותרה קבועה בלשכתו של השר...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.