מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשע״ד 24.07.2014

אופל אסטרה טורר – סטיישן כמו פעם! ● אלה ברככ

אופל מביאה לישראל את האסטרה טורר ברמת איבזור גבוהה, צבע חיצוני מרהיב ותא מטען שמנצח את המתחרים בנוק אאוט ● כתב הרכב של COL, שמואל מתן, לקח אותו ל-24 שעות וחזר עם רשמים ● כנסו לקריאה  אופל אסטרה טורר  
אופל אסטרה טורר – סטיישן כמו פעם! ● אלה ברככ

שמואל מתן

למרות הסחף הברור במכירות לטובת הסטיישן, יש עדיין שמתלבטים ברכישת רכב, או בקבלת רכב ממקום העבודה בין הסדאן לסטיישן. אחרי מספר שעות של קניות וסידורים עם האסטרה שמציגה תא מטען כמו ב"סובארו של פעם" - ההתלבטות הופכת להיות הכרעה ברורה!



2 ק"מ אחרי צומת אסף הרופא, בלב השממה, אולם תצוגה נוצץ של אופל. אני חותם על הטפסים ומזדרז. יש לי 24 שעות בלבד עם האסטרה. בתוכנית: סידורים בגושדן, הצפנה לנתניה וחזור לסוכנות שנסגרת בשעה 17:00, בדיוק ייקי!



מהקטלוג אני למד כי האסטרה נמכרת ב-3 תצורות: סדאן, האצ'בק וסטיישן שלטעמי הוא נראה נהדר ונאה יותר מהגירסאות האחרות, במיוחד ברכב המבחן שהגיע במהגוני מטאלי. צרפו לזה גם פנסי ערפל ופס כרום קדמי - והאסטרה בהחלט מקבל ציון גבוה בסעיף הנוכחות. בפינת הצל"ג, נשאל מדוע החליטו לצרף באופל פס הגנה בתחתית הפגוש הקידמי שנתלש לצערי בפעם הראשונה שהחניתי את האסטרה.



רף התחרות בסגמנט ה"משפחתומטיות" עולה, מלבד מערכת המולטימדיה המצורפת כסטנדרט (בלוטות' ומצלמת אחורית מצוינים, שאר הפונקציות קצת פחות) תמצאו באסטרה אפילו בקרת שיוט! משהו שבעבר ניתן היה למצוא רק בארצו של הדוד סם.

בפינת הצל"ש נציין את מנגנון פתיחת החלונות מבחוץ, בלחיצה ארוכה על השלט נפתחים כל החלונות והחום ה"ארצהישראלי" שהצטבר בזמן החנייה משתחרר החוצה ומאפשר להיכנס לרכב הלוהט, אמנם כבר ראינו זאת באופל זאפירה, אבל הפונקציה הזו מרשימה כל פעם מחדש ועדיין לא הבנתי איך זה לא הפך לסטנדרט אצל המתחרים?

תא הנהג של האסטרה מציג תא שחור עם נגיעות בהירות בדיפון הדלתות ונגיעות כסופות על ההגה ולוח המחוונים, מושבים נוחים וחובקים עם משענת יד קדמית הכוללת תא אחסון, בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, ארבעה חלונות auto, תא כפפות ענק ומואר, מחשב דך פשוט לתפעול, מתקן כוסות, הגה מתכוונן לגובה ולעומק עם שליטה על בקרת השיוט והשמע, ורק ריבוי מתגים שהזכיר לי קוקפיט של מטוס, עייף אותי כהוגן מלנסות להבין איך מפעילים את כל זה...



מדהים כמה מהר תוספות הכרחיות הופכות כאן לסטנדרט. עד לפני 4 שנים אפילו ג'יפונים לא זכו לחלונות כהים (שחשובים מאד בקיץ הארץ ישראלי) ואילו היום ניתן לקבל  את האופציה כזו כסטנדרט ברוב המשפחתיות הנמכרות בארץ, מצד שני באופן אבסורדי "שכחו" להתקין באופל אופציה פשוטה של תאורה לנוסעים מאחור, תמוה! 

הגיע הזמן לבדוק את תא המטען. באופל העדיפו שימושיות וויתרו על אופנת התא הכפול המקובלת אצל המתחרים וכך קיבלנו תא מטען ענק בגודל 500 ליטר שניתן להגדיל אותו עד 1500 ליטר, באם תקפלו בו את המושבים. בנוסף מצאתי תאורה וגישה נוחה לתא התחתון בו מאוכסן הגלגל ספייר וערכת הפנצ'ר.



האסטרה משתמשת במנוע ה-1.4 טורבו של "ג'נרל מוטורס" שמתוקן בין השאר בזאפירה ובמגוון דגמי שברולט כמו הטראקס הקרוז והסוניק ויחד עם תיבת ששת ההילוכים הוא מתקדם בקצב משביע רצון, צריכת הדלק הייתה כמקובל בקטגוריה.

כיאה לרכב שמוצאו בגרמניה האסטרה הייתה נוקשה אבל יציבה מאד.

הסיכום שלי לאסטרה הוא העתק-הדבק מקטע הפתיחה: האיבזור גבוה, העיצוב מרשים, האיכות מצוינת ותא המטען השימושי חוסך כל מילה מדוע חייבים לקנות רק סטיישן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.