מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשע״ד 24.07.2014

את שומעת את הרעשים? ● מתכון מסביב לעולם, השבוע בשדרות

עוטף עזה, דרום הארץ, בומים, חיילים, הובא למנוחות, בומים, אזעקות, 'צוק איתן', לחימה עזה - זה רק חלק מהמילים שמרכיבות את עיקר השיח בארץ בתקופה האחרונה ● בצל הדיווחים מהשטח, צלצלתי לשליחה סימה פיזם משדרות - העיר שסופגת את הכמות הגדולה של הטילים, לשמוע ממנה על השליחות בתקופה הבוערת הזו ●  סיפורים ומתכון עוגיות שוקולד צ'יפס עם אקסטרה גודל ואקסטרה שוקולד חב"ד שדרות
את שומעת את הרעשים? ● מתכון מסביב לעולם, השבוע בשדרות
מאת שלומית

עוטף עזה, דרום הארץ, בומים, חיילים, הובא למנוחות, בומים, אזעקות, 'צוק איתן', לחימה עזה, זה רק חלק מהמילים שמרכיבות את עיקר השיח בארץ בתקופה האחרונה. בצל הדיווחים מהשטח, צלצלתי לשליחה סימה פיזם משדרות לשמוע ממנה על השליחות בתקופה הבוערת הזו ולקבל קצת מילות עידוד גם לנו, התושבים בעורף שהתחלנו קצת להבין את המציאות הלא שפויה שמתחוללת שם כבר 13 שנה.

היא מספרת לי על היותו של בית חב''ד כעת, כתובת איסוף של תרומות לחיילים המגיעות מכל חלקי הארץ והעולם. הם מכינים ערכות אישיות הכוללות ביגוד, מוצרי היגיינה ומוצרים אישיים לחיילים. בכמה מוקדים באזור שדרות ישנם נקודות חלוקה ידועות ומשם היא מתבצעת לחיילים מכל הגזרות בשטח.

בנוסף, אוכל מבושל, מוצרי מזון ושתייה לרוב מצויים במוקדים אלו והחיילים מגיעים לשם כמו אל מרכז טעינה. יושבים עם פעילי חב''ד, לומדים משהו ביחד, מתפללים, מתוועדים ומפנימים המון אהדה ואהבה מעם ישראל כולו.

צה''ל מודע לחשיבות, והוא שולח חיילים כל הזמן למקום ע''מ ליהנות מהשפע הזה. והם מגיעים מותשים, עייפים ורעבים ויוצאים חזרה עם מורל בשמים ולב מחומם.

למען התושבים ישנה גם התגייסות רבה מקרב התורמים. וחבילות מזון מגיעות לבית חב''ד והם מחולקות בכל העיר. צעצועים נתרמים למשפחות וגני ילדים ע''מ לרומם את רוחם של הילדים וההורים בממ''דים ובמרחבים המוגנים.

"ברחבי העיר", היא מספרת, "ישנם אנשים שממש פוחדים לצאת מהממ''ד ונמצאים כל היום שם. אנו מודעים אליהם, הולכים לבקר אותם ולתת להם אספקה של מזון ומוצרי צריכה.

בצד הנפשי", היא ממשיכה, "יש כאן עבודה רבה. אם במשך כל השנה ארגון "חון" המעניק סיוע טיפולי לתושבים ולילדים, בזמן המבצע הביקוש לכך רק גובר. אשת מקצוע אחת מטעמם, נותנת טיפולים לילדים בשדרות לכל אורך המבצע, אבל יש צורך בעוד עזרה וסיוע.

ילדים רבים מפחדים לצאת מהממד''ים. והמילה טראומה רווחת כאן לצערנו הרב. כל מי שיש לו ידע בתחום הטיפולי ומעוניין להעניק סיוע לילדים ומבוגרים בעיר, נשמח באם יפנה אלינו ואנו נכוון אותו למשפחות. גם מהצד ההומניטארי כל עזרה תתקבל בברכה, מי שמעוניין לתרום מוצרים, מימון ומשאבים אחרים ע''מ לשמח ולתת אוויר לתושבים מוזמן לפנות אלינו".

אני שואלת אותה איך מתמודדים במצב כזה. כי עם כל הכבוד לתפקיד, המצב הזה לא פוסח על אף אחד. סימה עונה לי בפשטות וברגש כנה:

"דווקא ברגעים אלו, אנו נדרשים למבחן האמונה. זה רגע האמת. בזמנים כאלו צריכים להאמין ביתר שאת שהקב''ה איתנו. אנחנו עושים את שלנו; מוסיפים בתפילה, תורה וצדקה. מתמגנים ומתחסנים וה' עושה את שלו ומגן עלינו.

יש עכשיו התעוררות גדולה באמונה והתקרבות ליהדות. אנשים מבקשים תפילין, מזוזות ומתעוררים בלימוד התורה, האחדות וההתלכדות של עם ישראל מצויה כיום בשיאה וזה נותן כוחות עצומים לכולנו".

אנחנו מסיימות את השיחה והיא שואלת אם אני שומעת את הרעשים. "רעשים", ככה האשה הגיבורה הזו מכנה את רעמי הרקטות שנשמעות ממש מעליהם. "שתהיה שבת של שלום", היא מברכת אותי וחוזרת לפעילות האינטנסיבית של בית חב''ד שדרות.

טלפון לתרומות וסיוע מקצועי: 08-6613770

המתכון:

● 1.5 כוס סוכר לבן
● 1.5 כוס סוכר חום
● 2 סוכר וניל
● 4 ביצים
● 1.5 כוס שמן

● לערבב היטב את כל החומרים האלו עד לקבלת תערובת אחידה

להוסיף:
● 4 כוות קמח
● כפית מלח
● כפית סודה לשתיה

● לערבב שוב את הכל יחד ולשפוך 2 חבילות שוקולד צ'יפס (300 גרם לחבילה) ולערבב מעט.
● לצקת את העוגיות עם כף גדולה ע''מ לקבל גודל אחיד
● להכניס את התבנית עם העוגיות לתנור מחומם על 180 מעלות לרבע שעה בלבד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.