מערכת COL | יום כ"ה תמוז ה׳תשע״ד 23.07.2014

נס ההצלה של אור פרץ שמסעיר את כפר יונה

בצל הטרגדיה האיומה של אובדן מיטב הבנים באסון הנגמ"ש בעזה, התרחש בכפר יונה נס: השליח הרב נחמיה שמרלינג הגיע ביום שישי האחרון לבית משפחת פרץ וערך "מי שברך" לבן המשפחה הלוחם בעזה ● ביום ראשון, כשהגיעו הבשורות הקשות מעזה, התקשר הרב שמרלינג לבית המשפחה, והאם ענתה לו בבכי ובהתרגשות: "הוא חי. איזה נס, שאול נסע עכשיו להביא את הבן מעזה, הוא היה אמור להיות בנגמ"ש"... ● מסתבר, כי בהשגחה פרטית לא היה הבן על הנגמ"ש ובכך ניצלו חייו  לסיפור המלא
נס ההצלה של אור פרץ שמסעיר את כפר יונה
אור ושאול פרץ מברכים "ברכת הגומל" על נס ההצלה בבית הכנסת

הרב נחמיה שמרלינג

בשעה שעדיין לא נכרו הקברים, ונהר הדמעות יורד כמים, קשה לכתוב את השורות הבאות, ואפילו למצוא את הכותרת לדברים. אך כשמצוה לפרסם את הנס, הביטוי הקרוב ביותר שהצלחתי למצוא לנוכח המציאות הוא הפסוק בתהילים ע"ה: "כי לא ממוצא וממערב ולא ממדבר עמים, כי אלקים שופט, זה ישפיל וזה ירים" והסברו של ה"מצודת דוד": "ההרמה לא באה לכם מרוח מוצא השמש ולא ממערב...כי אינה באה מאליה- הכל בא במשפט לפי הדין. ישפיל את זה וירים את זה", לאמר- שום הסבר מניח את הדעת לא יספק את ההבנה הנכונה, אילולא ההבנה ש"לא מחשבותי מחשבותיכם" ו"צדיק ה' בכל דרכיו".

בצל הטרגדיה האיומה של אובדן מיטב הבנים באסון הנגמ"ש בעזה, מתרחש הנס הבא, הוא מתחיל ביום חמישי האחרון, כשאנו, בבית חב"ד כפר יונה, טרודים בשלל פעילויות הקיץ, בצל ובמגבלות המלחמה. משפחת פרץ, על שלוחותיה, היא מסוג המשפחות שכל בית חב"ד מודה לה' שנתברך בהם, אלו שלא שואלים יותר מדאי שאלות ולא מערימים קשיים, אלו שכשצריך אותם, הם תמיד שם בשביל לעזור.

התקשרתי לשאול, אחד מבני המשפחה הענפה וקבענו פגישה לשעת ערב בניסיון להתמודד עם בעיית מבנים יבילים הנדרשים לנו לשנה"ל הבעל"ט. כשנכנסתי, בערב לבית המשפחה, קדמה אותי אם המשפחה, כוכי (כוכבה) בקריאות רמות, "זה לא יאומן, זה לא יאומן", היא מספרת שהיא שבמשך כל היום רדף אותה חלום מהלילה, שבו אני בא לבקר בביתה ו...הנה נכנסתי.

אני הגבתי בביטול שהרי "חלומות שווא ידברו", ובכלל... באתי להיפגש עם בעלה בפגישה קבועה מראש. אך החילונו לדבר ו... הטלפון מצלצל, על הקו, אחד משני הבנים המשרת בחטיבת גולני והנמצא בשטחי הכינוס מול עזה. "חכה"-אומר שאול- "הרב כאן, הבה ונעשה "מי שברך" להצלחתכם". אינני יודע כמה הייתי רציני או עטור כוונות באותו הרגע, אך עשינו "מי שברך" כשהמשפחה מבטיחה צדקה בעבורם, הפגישה הסתיימה והלכתי לדרכי.

יום א' הוא יום הולדתי להרבה שנים טובות, שבת קדש עברה בטוב ובנעימים, ובצל הידיעה שצה"ל נכנס לעזה, פתחנו את השבת בבית הכנסת באמירת תהילים והתוועדנו כל השבת לכבוד יום ההולדת ובברכה להצלחת החיילים, תכננתי, ביום א', יום הולדתי, לעבור בין ידידים בכפר יונה לזכותם ולברכם, ואכן, ביום א' בבקר יצאתי למשימה. כבר בכתובת הראשונה נתקלתי בפנים כאובות של אחד מידידי בית חב"ד.

"לא מפרסמים, אך קרה משהו נורא בעזה"- הוא אמר, המשכתי בדרכי, עם האחד הנחתי תפילין, עם השני למדתי מאמר חסידות, הטלפון הרביעי היה למשפחת פרץ, לשיחה ענתה, בקול בוכים, כוכי פרץ "הוא חי"- היא התייפחה- "איזה נס, שאול נסע עכשיו להביא את הבן מעזה, הוא היה אמור להיות בנגמ"ש, ו..."

המשך סיפור הנס, בצל כאבן של משפחות הנופלים הי"ד, ובהשמטת פרטים מכלי ראשון, מטעמים מובנים, כדלקמן.

ביום ששי בבקר נפגע אור, הבן, ברגלו מדבר של מה בכך והתייחס לפגיעה בביטול, במוצאי שבת התנפחה רגלו, ועל אף זאת הוא התעקש לעלות לנגמ"ש ולצאת עם חבריו למערכה. רופא היחידה התעקש "עם רגל כזאת אינך יוצא". כל ההפצרות שהוא יישאר על הנגמ"ש וכו' לא הועילו ואור הורד מהנגמ"ש שניות לפני היציאה, פרק הזמן היה כה קצר שאפילו הנשק המחלקתי עליו היה מופקד נישאר בנגמ"ש. החברים יצאו, ובאחת בלילה אירע האסון, לנוכח העובדה שנשקו נותר בכלי הפגוע, ושהוא הורד שניות לפני היציאה, היו שחשבו שאף אור עלה בסערה השמימה. אך "לא ממוצא וממערב ולא ממדבר הרים".

המצב אינו פשוט כלל וכלל ובבית המשפחה מתפרצות הדמעות והכאב לנוכח אובדן החברים ומתערבבות בתודה על הנס השמימי. הבקר הגיעו אור ושאול לבית הכנסת לברכת הגומל על נס ההצלה ולתפילת "אל מלא רחמים" לזכרם של החברים. הוספנו תפילת "מי שברך" לבן שנשאר בחזית בתוככי כל העומדים על משמר ארצנו שיזכרם אלוקינו לטובה ויחזירם לשלום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.