מערכת COL | יום כ"ג תמוז ה׳תשע״ד 21.07.2014

שון כרמלי, נפל בעזה - אֵבֶל בטקסס

הקרבות הקשים בעזה גבו קורבנות רבים, ולכל נופל סיפור משלו. החדשות העצובות הגיעו גם לקהילה היהודית הקטנה בסאות' פדרה טקסס, שם לצד האבל על כל הקורבנות נוסף אבל אישי על פטירתו של חבר הקהילה, שון – או בשמו העברי ניסים – כרמלי ● הרב אשר הכט, שליח חב"ד בעיר, ספד לו: "הפעם הראשונה בה פגשתי בו הייתה בקייטנת גן ישראל של חב"ד. הוא היה הילד הכי גדול בקייטנה ושישמ דוגמה ומופת לכולם. כולם אהבו אותו" ● פורסם באתר 'בית חב"ד'  לסיפור המלא
שון כרמלי, נפל בעזה - אֵבֶל בטקסס
שון כרמלי הי"ד עם יבלחט"א השליח הרב אשר הכט
הקרבות הקשים בעזה גבו קורבנות רבים, ולכל נופל סיפור משלו.
 
החדשות העצובות הגיעו גם לקהילה היהודית הקטנה בסאות' פדרה טקסס, שם לצד האבל על כל הקורבנות נוסף אבל אישי על פטירתו של חבר הקהילה, שון – או בשמו העברי ניסים – כרמלי.
 
הרב אשר הכט, שליח חב"ד בעיר, ספד לו.
 
"הפעם הראשונה בה פגשתי בו הייתה בקייטנת גן ישראל של חב"ד. הוא היה הילד הכי גדול בקייטנה ושישמ דוגמה ומופת לכולם. כולם אהבו אותו."
 
משפחת כרמלי הגיעה לטקסס מישראל לצרכי עסקים, ותוך זמן קצר הפכה להיות פעילה במקום. יחד עם עוד חברי קהילה הם יזמו הקמת בית כנסת והבאת רב. האב אלון אף הקדיש ספר תורה לעילוי נשמת חמיו, ניסים בוגנים, אשר שון הי"ד נקרא על שמו.
 
לקייטנות הייתה השפעה מכרעת על מעורבותו של שון בחינוך היהודי, ומאוחר יותר משפחתם החליטה שלטובת חינוך הילדים עליהם לשוב לארץ. שם הוא סיים תיכון ברעננה והתגייס, אך לפני הגיוס הוא ביקש להקדיש זמן ללימוד תורה בישיבה.
 
"כשביקרנו בארץ הוא למד בישיבה בעיר העתיקה שבירושלים" סיפר הרב הכט, "הוא סיפר לנו עד כמה הוא מאושר להקדיש זמן ללימוד תורה ולספוג את ערכי היהדות לפני תחילת השירות."
 
הערכים האלו הפכו להיות חלק מחייו. כשיחידתו נכנסה לעזה, מפקדיו פטרו אותו מכניסה בשל פצע ברגלו. אבל הוא התעקש להיכנס.
 
"שון הוא גיבור של עם ישראל כולו" אמר הרב אשר. "כמו רבי עקיבא ורבים לפניו, הוא מסר את נפשו למען קידוש השם. לעולם לא נשכח אותו. אנו שולחים את תנחומינו להוריו ולאחיותיו גל ואור."
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.