מערכת COL | יום כ"ג תמוז ה׳תשע״ד 21.07.2014

מאות התאספו במוסקבה לעצרת תפילה וזעקה ● גלריה

תחת הכותרת "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?!" ועל פי קריאתו של רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, נאספו מאות מיהודי מוסקבה בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" לעצרת תפילה גדולה בעקבות המלחמה עצרת תפילה במוסקבה
מאות התאספו במוסקבה לעצרת תפילה וזעקה ● גלריה
תחת הכותרת "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?!" ועל פי קריאתו של רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, נאספו המונים רבים מיהודי מוסקבה בהיכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" לצערת תפילה גדולה לרגל המלחמה השוררת בארצינו הקדושה.

לאחר תפילת מנחה הציבור כולו אמר פרק אחר פרק את כל ספר רביעי בתהלים, שנאמרו ע"י הרב יצחק הכהן אילוביצקי, הרב מרדכי ווייסברג והרב שמחה גרפנקול.

הרב לאזאר נשא משא התעוררות מרגש, בה קרא ליהודי רוסיה להתעורר בתשובה, להגברת והוספת מעשים טובים ובעיקר בהשפעה על עוד יהודים להניח תפילין. הרב הביא את דבריו של רבי אליעזר האומר על הפסוק "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך - אלו תפילין שבראש", זה סגולת תפילין של ראש להטיל פחד על האוייב. וכפי שהרבי זי"ע הביא כמה וכמה פעמים את דברי הרא"ש בהלכות קטנות הל' תפלין סט"ו: שמפני קיום מצות תפילין, שמניחין על הזרוע והקדקוד ותיקונן, יתקיים באנשי המלחמה וטרף זרוע אף קדקוד. וכפי שרבנו בחיי בביאורו בסוף פרשת מטות כותב, שלאנשי שבט גד לא היה פחד מהאויבים - מצד שני סיבות, מצד סיבה גשמית ומצד סיבה רוחנית.

האחד - כי הם היו גיבורים בעלי גבורה גשמית, והשני - כי הם היו מובטחים בכח מצוות התפילין, תפילין של יד ותפילין של ראש, ובכוח זה נתקיים בהם "וטרף זרוע אם קדקוד".

בהמשך לדברי תורה, התפילות – קיים הקהל הרב את החלק השלישי, והכניסו מטבעות לצדקה.

ולאחר מכן התפלל הציבור תפילת ערבית נרגשת, מתוך תחושת אחדות וקבלת החלטות טובות לזכותם של יושבי ולוחמי ארצינו הקדושה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.