מערכת COL | יום כ"ב תמוז ה׳תשע״ד 20.07.2014

הרמטכ"ל בהצהרה לתקשורת: "חמאס מבין את מחיר המלחמה"

הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ, התייחס באופן נרחב להמשך המאמצים המבצעיים במסגרת מבצע 'צוק איתן' במהלך מסיבת עיתונאים לתקשורת הישראלית ● "אני מסתובב עכשיו בכל היחידות בשטח, בכל החטיבות ובכל הגופים הפועלים. אני מתרשם שהמערכה מנוהלת ומתקדמת היטב. אנחנו ממשיכים להרחיב ולהעצים את הפעולות שלנו, ולהגיע לעוד הישגים", הדגיש הרמטכ"ל ● מיוחד: התמליל המלא מדברי הרמטכ"ל  הרמטכ"ל בהצהרה לתקשורתעמוד ענן - ערוץ מיוחד ב-COL: הדיווחים, התמונות, הוידאו
הרמטכ
הרמטכ"ל, אתמול. צילום: מנדי הכטמן, COL

הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ, התייחס הערב באופן נרחב להמשך המאמצים המבצעיים במסגרת מבצע 'צוק איתן'. "אני מסתובב עכשיו בכל היחידות בשטח, בכל החטיבות ובכל הגופים הפועלים. אני מתרשם שהמערכה מנוהלת ומתקדמת היטב. אנחנו ממשיכים להרחיב ולהעצים את הפעולות שלנו, ולהגיע לעוד הישגים", הדגיש הרמטכ"ל.

לדבריו, צה"ל פגע משמעותית במחבלים ברצועת עזה ובתשתיות טרור, תוך תיאום ביטחוני עם השב"כ ועבודה בין-זרועית אפקטיבית. "פיקוד הדרום בפיקודו של אלוף תורג'מן, יחד עם מפקדי האוגדות והחטיבות, עושים עבודה פנטסטית שאני גאה בה. אני מעריך שגם עם ישראל יכול להיות גאה בהם. כל מה שאני רואה בשטח נוכח כל קושי הוא נחישות מתמשכת ואפילו מועצמת", ציין רא"ל גנץ.

כוחות צה"ל ברצועת עזה ממשיכים לפעול בימים אלה לפי הנחיות הדרג המדיני. "אנו מקיימים פעילות צבאית בכיוונים ובעוצמות שונות, וזאת תוך שיח עם הדרג המדיני, שנמשך כבר כמה שבועות. זה עובד בצורה נוחה מבחינתנו, ואנו נמשיך לפעול ככל שיכוונו אותנו עד שנגיע לכלל משימותינו", הבהיר הרמטכ"ל.

בהמשך התייחס ליום הלחימה האחרון. "היום היו נפגעים בגזרת הלחימה יותר מאשר בימים קודמים. אנחנו ערים לעניין הזה. בחלק מהאזורים הקרבות מורכבים וגם קשים, ובכל זאת אנחנו נחושים לעמוד במשימותינו. ניהלנו קרבות רחבים מאוד בכל המרחב, ואני שמח שהכוחות ידעו להתמודד עם זה נוכח כל קושי ונוכח הנפגעים. בסופו של דבר – הכוחות מתקדמים לאן שביקשנו מהם, נערכים בהתאם וימשיכו לפעול ככל שיידרש. הכל מנוהל בצורה טובה וראויה", אמר רא"ל גנץ.

בהתייחסו למצוקת ארגון הטרור חמאס, ציין כי "כל יום שעובר וכל שעה – נפגעים עוד מחבלים, יכולות ותשתיות מבצעיות. אני משוכנע לחלוטין שאם נמשיך ונמקסם את ההישגים שלנו באופן נחוש ובהרתעה, באופן שבו נשלול יכולות – האזור פה בדרום, שיודע היום ימי אבק וחום – ידע פה עוד ימים רטובים מגשם ופריחה ושקט. אין לי ספק שנגיע למקום הזה".

במהלך השנים האחרונות, המשיך חמאס להעצים את תשתיות הטרור והלחימה שלו. "חמאס ניצל את העובדה שהמערכת מסביבו נתנה לו יכולת לנשום. לצערם של תושבי עזה, במקום לבנות בתים, בתי ספר, מרפאות ומפעלים – הוא בנה מנהרות, פירים, תשתיות לחימה ויכולות התקפיות. כל הדברים האלה שבנה חמאס פגשו את יכולות צה"ל – אוויר, ים ויבשה. אני משוכנע שחמאס מבין את מחיר המלחמה, והמחיר הזה כואב לו מאוד", הדגיש הרמטכ"ל.

כמו כן, שיבח הרמטכ"ל את הישגי מערכת היירוט כיפת ברזל, וחזר על חשיבות הקשב להנחיות פיקוד העורף בעת זו. "זו הזדמנות חשובה מאוד לחזור ולהדגיש לאזרחי ישראל באשר הם – אנחנו צריכים שמה שהתחלנו בו יימשך, שתהיה האזנה להנחיות פיקוד העורף, שתהיה התנהגות אחראית, אורך רוח ועמידה איתנה", הזכיר רא"ל גנץ. גם הכוחות הלוחמים מתנהלים במוטיבציה גבוהה מאוד בשטח. "אנו נחושים להמשיך ונעשה כל מה שצריך כדי להביא שקט וביטחון למדינת ישראל", הוסיף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.