מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״ד 17.07.2014

ישראל יוצאת למבצע קרקעי בעזה ● עדכונים

ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל לפתוח בפעולה קרקעית כדי לפגוע במנהרות טרור החודרות מרצועת עזה לשטח ישראל. במנהרת טרור כזאת חדרו לפנות בוקר מחבלי חמאס לישראל, במטרה לבצע פיגוע נגד אזרחי ישראל  מבצע קרקעיבפנים: עדכוני לילה מהמבצע הקרקעי בעזה >>>
ישראל יוצאת למבצע קרקעי בעזה ● עדכונים
למעלה: כוחות צה"ל בכניסה לרצועה. למטה: הרמטכ"ל מאשר הפעולה
צוות כתבי COL

00:55:
גיוס של כ-18,000 אנשי מילואים נוספים אושר לאור הרחבת המבצע.

00:50: שר החוץ הצרפתי: "דאגה גדולה מהפעולה הקרקעית של ישראל". 

00:22: אבו מאזן דן עם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי במאמצים להשיג הפסקת אש. 

23:26: דובר צה״ל תת אלוף מוטי אלמוז: "פגענו פגיעה קשה בחמאס בחלק הראשון ונמשיך גם בחלק הבא של המבצע. כוחות גדולים פועלים נגד מנהרות ותשתיות טרור. אני מבקש מתושבי רצועת עזה להתפנות מעזה, אני מבקש מתושבי ישראל להישמע להנחיות פיקוד העורף".

22:50: דיווח: נמל עזה הופצץ בידי ספינות חיל הים.

22:30: יו"ר ועדת חו"ב, ח"כ זאב אלקין מחזק את ידי ראש הממשלה, שר הביטחון וחברי הקבינט על ההחלטה הנדרשת להתחיל במבצע קרקעי ברצועת עזה, במטרה  להגן על בטחון תושבי הדרום: "חובתה הבסיסית של כל ממשלה, לעשות הכל כדי להגן על בטחון אזרחיה. אני מחזק את ידי לוחמי צה"ל ומפקדיו , שפעם נוספת נאלצים לצאת לקרב כנגד מרצחים שפלים. חיילנו מחרפים את נפשם כדי להגן על אזרחנו בשעה שחמאס לוקח את תושבי עזה כבני עזה, ומשתמש בהם בצורה צינית כמגן אנושי."

22:00: ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל לפתוח הלילה בפעולה קרקעית כדי לפגוע במנהרות טרור החודרות מרצועת עזה לשטח ישראל. במנהרת טרור כזאת חדרו לפנות בוקר מחבלי חמאס לשטח ישראל, במטרה לבצע פיגוע המוני נגד אזרחי ישראל.

צה"ל סיכל בהצלחה גם את פעולת הטרור הזאת. ראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את צה"ל להיות ערוך להרחבת הפעולה הקרקעית. ההוראה לפעולה הלילה קיבלה את אישור הקבינט אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל.

"החמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטארית שיזם האו"ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה״, אומרים בלשכת ראש הממשלה, ״לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס, והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה.

״מבצע צוק איתן יימשך עד להשגת מטרתו – להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה״.

צפו
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.