מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״ד 17.07.2014

השליח שמפעיל בי"ס בבית-כנסת שהותקף: "זה לא מפתיע"

אלפי מפגינים פרו ערבים הפגינו בפריז בשבת בעקבות מבצע "צוק איתן". משטרת פריז התעמתה עימם, ועשרות מפגינים נעצרו. 14 שוטרים נפצעו מאבנים ובקבוקים שהושלכו ע"י הפורעים ● בדיוק לפני שבוע, בהפגנה אלימה של אלפי מפגינים פרו-ערבים בפריז, פגעו פורעים בבחור ישיבה חב"די. הוא נפצע בפניו ונלקח לטיפול רפואי ● בשיחה מיוחדת ל-COL, מספר שליח חב"ד בשדרה ה-12 בפריז, הרב יוסף מרטינס, על מצב היהודים בצרפת בעקבות האירועים האחרונים פרעות בפריז  ● לפני שבוע: בחור ישיבה הותקף באכזריות בפרעות בפריז 
השליח שמפעיל בי
ההתפרעות סביב ביהכנ"ס בפריז בשבוע שעבר (צילום מתוך וידאו)

משה בן-חיים 

אלפי מפגינים פרו ערבים הפגינו בפריז אתמול (שבת) בעקבות מבצע "צוק איתן". משטרת פריז התעמתה עימם, ועשרות מפגינים נעצרו. 14 שוטרים נפצעו מאבנים ובקבוקים שהושלכו ע"י הפורעים. ההפגנה התקיימה למרות צו של משרד הפנים הצרפתי שאסר על קיומה.

האיסור להפגין בפריז, וב-15 ערים נוספות ברחבי צרפת, פורסם אחרי שבתחילת השבוע הפגנה דומה התנהלה באלימות קשה, במצור על בית כנסת, ולעימות בין מוסלמים לעשרות צעירים יהודים. כזכור, נפצע בפניו בחור יהודי חסיד חב"ד.

המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות בגז מדמיע וברימוני עשן. ההתפרעויות זרעו הרס רב ברחובות, והעימותים נמשכו כמה שעות.

בשבוע שעבר עלו לארץ 430 יהודים מצרפת, בשתי טיסות מיוחדות.

בעקבות האירועים האלימים בשבת, וההפגנות האלימות ביום ראשון שעבר, שאלנו את שליח חב"ד בשדרה ה-12 של פריז, הרב יוסף מרטינס, על האירועים האחרונים, על מצב היהודים, ועל פעילות שלוחי חב"ד:

מה קרה סביב ביהכנ"ס ביום ראשון שעבר?

"באותו בית כנסת "דון אברבנאל", אני מנהל "בית ספר לימי ראשון" (לימוד תורה לילדים הלומדים בשאר ימות השבוע בבתי ספר ממלכתיים לא יהודיים). בשבוע שעבר ביום ראשון, לא היו לימודים כי בקיץ אנו בחופש, ולא מתקיימים לימודים, וכך לא הייתי ביום ראשון בבית הכנסת בעת הפרעות.

מה התחושה של יהודי צרפת אחרי אירועים כאלה?

לדעתי זה לא משהו חדש ומפתיע. בפרברי פריז יש ריכוזים של ערבים פרו פלסטינים ושונאי יהודים. אחרי הפגנה של כמה אלפי ערבים שונאי ישראל, זו התוצאה. בפרט שהמשטרה לא פועלת מספיק לבטחון מול ההשתוללות של גורמים קיצוניים.

לצערנו כל הזמן יש אירועים של שנאה, וכעת זה רק עולה לכותרות. לדוגמא התפרסם כאן סרטון שמישהו צילם ברכבת התחתית על קבוצת ילדים יהודים שנסעו במסגרת הקייטנה, ואחד קילל אותם. דברים כאלה קיימים.

לשים את הדברים בפרופורציה נכונה

בהפגנה היו כ-5000 ערבים. ההתפרעות היתה כ-200 מטר ליד בית הכנסת. צריך להרגיע למרות כל הרעש בתקשורת, ואני לא נגד העלאת הנושא, אך לדעתי צריך לשים את הדברים בפרופורציה נכונה.

ב"ה יש לנו קייטנה קרוב למאה ילדים כן ירבו. ביום חמישי יצאנו מכל הקייטנות בפריז יחד לכנס ענק בהשתתפות כשלושת אלפים ילד.

בכל פעם שיש אירוע בטחוני בארץ, יש פרעות  נגד יהודים בצרפת?

לצרפת יש בעיה כללית בטחונית. יש איזורים שהפכו למסוכנים, עד שגם המשטרה עצמה מפחדת להיכנס לשם.

בקייטנה אצלנו יש הורים מודאגים ששואלים ודואגים: "איך אתם יוצאים ברחוב והילדים עם כיפה וציצית? זה מסוכן"... אנחנו מחזקים אותם בביטחון בה' ושכך יהודי צריך ללכת ולא לפחד. יש גם דיבורים אצל חלק מהאנשים על עלייה לארץ בעקבות גלי האנטישמיות.

בסך הכל, הפעילות של חב"ד ממשיכה כרגיל, ויה"ר שנזכה במהרה לביא משיח תיכף ומיד ממש. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.