מערכת COL | יום ט"ז תמוז ה׳תשע״ד 14.07.2014

באירוע חגיגי: חנוכת הבית לבית חב"ד צ'אנג-דו סין

הקהילה היהודית בצ'אנג-דו לבשה חג: באירוע חגיגי נערכה "חנוכת הבית" של בית חב"ד בהנלת השליח הרב דב בעריש הניג, שעבר לאחרונה אל משכנו החדש במיקום מרכזי בעיר, במבנה נאה ומרווח ● אורח הכבוד, השליח לביגינג'–סין, הרב שמעון פרוינדליך כיבד את האירוע בהשתתפותו, ומסר הרצאה מאלפת שריתקה את כל השומעים, בסיום דבריו פתח בתפילה קצרה לזכר שלשת הנערים הנרצחים הי"ד   לסיפור המלא
באירוע חגיגי: חנוכת הבית לבית חב

העיר צ'אנג-דו בסין, כבר ראתה מראות רבים, אך מחזה כזה עוד לא ראתה מימיה. הקהילה היהודית בצ'אנג-דו לבשה חג, לרגל יריית הפתיחה של "חנוכת הבית" של בית חב"ד שעבר לאחרונה אל משכנו החדש במיקום מרכזי בעיר, במבנה נאה ומרווח.

הפעילות בבית חב"ד במקום מתקיימת מסביב לשעון כמעט בכל שעות היממה, הבית שוקק חיים בניהולם של השליח הרב דב בעריש הניג שיחי' ורעייתו שרה מרים תחי'. כולם כבר מכירים את הכתובת, יהודים באים לשמוע שיעורי תורה, להתייעץ, לשאול שאלות, ולברר על ענייני יהדות. כל זה מלבד מניני התפילה, סעודות השבת רב- משתתפים, אירועי חג מרכזיים, ארוחות כשרות, אירועים חשובים במועדי-ישראל, אספקת כל צרכי הדת לכל דורש, ועוד כהנה וכהנה.

ביום  יום ההילולא ג' תמוז, התקיים האירוע הגדול של "חנוכת הבית", ועמד בסימן "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים", בהשתתפות קהל רב מבני הקהילה המקומית ואורחים נכבדים, שבאובמיוחד לחלוק יחדיו את השמחה הגדולה, במבנה החדש והמפואר, כאשר בחלל האוויר ניכרת התחושה, כי הקו המאחד את כולם הוא שמקום זה הינו הבית החם הפרטי שלהם, בית שהוא משותף ומאחד לכל אנשי הקהילה היהודית. ובמילה אחת "בית חב"ד"

בשעה חמש אחר הצהרים התכנסו כל המשתתפים במקום, האירוע נפתח בדברי השליחה מרת שרה מרים הניג תחי', שהעבירה סקירה קצרה ומרתקת על השתלשלות הקמת בית חב"ד המקומי, היא סיפרה על שלבי ההתחלה, הקשיים וההצלחות שעברו עליהם לאורך כל הדרך,דבריה נאמרו בשילוב מצגת מיוחדת שהוכנה לכבוד האירוע.

בהמשך הוקרן וידאו מיוחד של הרבי שהכניס את כולם לתוך האווירה המרוממת של יום קדוש זה , באמצעותו קיבלו סקירה קצרה וטעימה קטנה על כוחו של המשלח.

גולת הכותרת של חנוכת הבית היתה אורח הכבוד,השליח לביגינג'–סין, הרב שמעון פרוינדליך שיחי' שכיבד את האירוע בהשתתפותו, ומסר הרצאה מאלפת שריתקה את כל השומעים, בסיום דבריו פתח בתפילה קצרה לזכר שלשת הנערים הנרצחים הי"ד.
ראש הקהילה הנכבד, מר דני יעקובי שיחי' נשא דברים בפני הקהל, בתוך דבריו תיאר בהתפעלות בפני הנוכחים כיצד התחילה להתנוצץ קהילה קטנה ומיוחדת בצ'נגדו משנת 2004, דבר שהביא ברכה גדולה ומיוחדת, חיזוק והעצמה לכל אנשי הקהילה המקומית.

ההתעוררות בצ'אנג-דו קרתה לפני כשנתיים, בזכות השליח הרב דב בעריש הניג שיחי' ורעייתו שרה מרים תחי'. האמונה בדרכו של הרבי היא שהניעה אותם מיד לאחר נישואיהם לעזוב הכל ולעשות את הדרך הרחוקה פיזית ומנטאלית,ולהקים במקום אי של יהדות.

צ'אנג-דו היא עיר גדולה ותרבותית, עמק הסיליקון של הרפובליקה הגדולה סין, אך לא היו בה תורה ויהדות. השליח הרב דב בעריש הניג ורעייתו החלו מייד בבואם בהקמת בית חב"ד מרכזי שייתן מענה יהודי לכל מענה ומשאלה. אלא שהפתיחה החלה בסימן של "כל ההתחלות קשות", וראשית דרכם לא היתה סוגה בשושנים.

"בתחילה, כאשר הגענו לצ'אנג-דו באמצעות השליח הראשי לאסיה הרב מרדכי אבצן שיחי' " מספר השליח הרב הניג, "יהודי המקום התייחסו אלינו בקרירות ובחשדנות, אף אחד לא היה מעונין להכיר בנו וליצור עמנו קשר אישי.

"לא הרפנו ידיים, ובכח המשלח החלטנו שלא להישבר וליפול ברוחנו, אלא להמשיך ולפעול בתנופה מתוך אמונה בדרכנו. ואמנם על ידי הכוחות החזקים שקיבלנו מהרבי, זכינו בסייעתא דשמיא לחולל מהפך של ממש, עד מהרה מצאו יהודים רבים את מעונם, שהפך לכתובת היהודית במקום.

"כיום בית חב"ד בצ'אנג-דו הומה ורוחש פעילות רבה יומם ולילה, במקום מתקיימות פעילויות חברתיות, שיעורים, שבתות, חגים ועוד. אנשי הקהילה המחוברים נפשית למקום, מתבטאים בהתפעלות שאינם יודעים איך היו מסתדרים אילולא הבית החם הזה שהוא בית לכל דבר,אליו מגיעים בקביעות ללגום כוס קפה ועוגה של הבית, להתייעץ ולמצוא אוזן קשבת, לקבל מילה טובה מהרב, להכיר יהודים חדשים בקהילה,ליטול פסק זמן מכל הקורה מסביב, והעיקר להתחבר לשורשים היהודיים.
"ההוצאות הכספיות לכל הפעילות הרחבה הם גדולות ורבות, ואנו חייבים הרבה הכרת התודה לסבי היקר הרב יצחק דוד גרוסמן שליט"א אשר תומך בנו ומעניק לנו את הכוחות להמשיך ביתר שאת, ועתה נטל על עצמו, זו השנה השנייה, את המימון לשכירות המבנה המרווח של בית חב"ד שהכפיל את עצמו בכמות ובאיכות. לעילוי נשמתו של חמיו, המשפיע הנודע הרה"ח ר' דוב בעריש רוזנברג ע"ה. על שמו נקרא השליח בצ'אנג דו.

כמו כן שלוחה ברכת התודה ל"מרכז לעניני חינוך", להרב משה קוטלרסקי שיחי' ובנו הרב מענדי שיחי' שעוזרים ומסייעים להמשך הפעילות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.