מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ד 13.07.2014

יונדאי i30cw – סופסוף סטיישן

בעשרת החודשים האחרונים השתדלתי לבחון במדור רכב 7 מקומות ישיבה במספר סגמנטים ואפילו ג'יפונים ורכבי שטח. חושבני שכבר הגיע הזמן להתייחס לסגמנט ה"משפחתומטיות", (מאזדה 3, ודומיה)  שלע"ע הוא הנמכר ביותר בישראל  ואם כבר "משפחתומטית" אז לפחות שתהיה סטיישן... ● שמואל מתן לקח את יונדאי i30cw לנסיעת מבחן יונדאי i30cw אלה ברכב: כנסו לכתבות קודמות במדור המיוחד ב-COL
יונדאי i30cw – סופסוף סטיישן

שמואל מתן

עד לפני כ- 5 שנים מעט יבואנים הביאו לישראל גרסת סטיישן
, בשונה מאירופה שם זוכות גרסאות הסטיישן לפופולריות גבוהה בשל השימושיות שלהם, עמישראל לא אהב את הסטיישן שנתפס כרכב של שיפוצניקים וצבעיים, שנהנו מיכולת ההטענה הנוחה של הסולם ודליי הצבע...

אני, שכל ילדותי עברה בחלק האחורי של הוולוו סטיישן, מיצובישי צ'אמפ  (ויש בה הכל...) הלגאסי וכמובן הליאונה (סובארו אברכים) לא הצלחתי להבין מעולם את התפיסה של גרסת הסדאן (רכב עם ארבע דלתות ותא מטען נפרד מהרכב). ברור היה שהרכב הראשון שארכוש יהיה סטיישן עם תא מטען ענק שאחרי קיפול המושבים ניתן להוביל בו כמעט כל דבר...

כשיונדאי החליטה להסתער על המקום הראשון במכירות היא הביאה לכאן כל רכב שיכול היה להימכר ואפילו נישות שלא היו מקובלות אז כמו הסטיישן, בשונה מיבואנים אחרים שנהגו לקחת תוספת של אלפי שקלים עבור הסטיישן, החליטו ביונדאי לתמחר אותה במחיר שווה לגרסת הסדאן. אנשי ההייטק ומקבלי הרכב הצמוד גילו אותה כתחליף לרכב פנאי וגם את תא המטען הענק והשימושי שלה והשאר היסטוריה...

אחריה כבר הגיעו הפוקוס עם גירסת סטיישן (שנמכר לשמחתי כיום יותר מגירסאת הסדאן!) האסטרה של אופל, סקודה עם האוקטביה סטיישן, הונדה עם הסיויק טורר וטיוטה בחרה להביא סטיישן היברידית. פשוט חגיגה למשפחה!

בעשרת החודשים האחרונים השתדלתי לבחון במדור רכבי 7 מקומות ישיבה במספר סגמנטים ואפילו ג'יפונים ורכבי שטח. חושבני שכבר הגיע הזמן להתייחס לסגמנט ה"משפחתומטיות", (מאזדה 3, ודומיה)  שלע"ע הוא הנמכר ביותר בישראל  ואם כבר "משפחתומטית" אז לפחות שתהיה סטיישן...



כך מצאתי את עצמי בבוקר אביבי במגרש החנייה החשוך של יונדאי בת"א, מרכין ראש (מה לעשות שרכבי הסטיישן נמוכים...) לתוך i30 cw  ובוחן את תא נוסעים השחור שלה שמגיע ברמת איבזור מצוינת ! עם מערכת מולטימדיה שמגיעה כסטנדרט (וסובלת מחוסר נראות בשמש) המגיעה עם מצלמת רוורס שמנמיכה אוטומטית את הווליום, בלוטות' ואת כל הגאדג'טים הרגילים. וכמו כל מערכת מולטימדיה שמורכבת בישראל היא עדיין לא מושלמת.



ההגה רך מאד והופך את החנייה למשחק ילדים... מחשב הדרך פשוט לתפעול ומציין אפילו על חוסר מים בווישרים, בקרת אקלים, שליטה על השמע מגלגל ההגה, תא אחסון בין המושבים, תאורה אישית, מתקן כוסות, מתג להדלקת כל האורות ברכב, תא כפפות גדול ומקורר (אגב מתי הנחתם שם כפפות ?...), מושבים נוחים וחובקים והדבר היחיד שחסר כאן זה בקרת שיוט.

כיף לנהוג במכונית שהכל בה כ"כ פשוט לתפעול וזאת ללא צורך להציץ ולו פעם אחת בספר הרכב.



רגע לפני שנכנסתי לבחון את מושבי הנוסעים בחלק האחורי נעצרתי להציץ בעיצוב החיצוני. מהנדסי יונדאי עשו מאמץ לטשטש את מראה הסטיישן שכ"כ איפיין את הדגם הקודם. יחד עם צורת היהלום מלפנים של יונדאי, החלונות הכהים, הלדים מלפנים (שניתנים לכיבוי! צל"ש), העיצוב הרמוני וזורם .



אני עובר לשבת לשעה ארוכה למושב הנוסעים מאחור, השותף שלי לנסיעה גבוה במיוחד ונוהג לקחת את הכיסא אחורה עד הסוף ואני מצפה לכאבי ברכיים  שלי (ולכאבי גב שלו...)  ו...הופתעתי!  אפשר לשבת כאן ממש ברווח! השמשות כהות וביחד עם המזגן החזק נעים, גם אם בחוץ יש כעת 35 מעלות צלזיוס.

הגיע הזמן לצאת לקניות ולבחון את יכולת הסטיישן. עצירה קטנה באיקאה ממחישה לנו עד כמה טוב שרכשנו סטיישן, קיפול קל של המושבים וקיבלנו נפח של 1,642 ליטר שניתן להכניס בו הכל (כמעט...).

עכשיו הגיע הזמן לבחון האם העיצוב המודרני לא פגע בגודל תא המטען. עצרתי לרגע ליד סוחר ספרים בני ברקי וביקשתי לעשות השוואה עם הסטיישן הקודמת של יונדאי שברשותו, מסתבר שצדקתי. תא המטען של הדגם הקודם גדול יותר. תוסיפו לזה את התא הכפול שמתחבא בתחתית תא המטען (שמונע התגלגלות חפצים קטנים) וקיבלתם תא קטן יותר וחבל...



המנוע והגיר הם הדבר האחרון שנותר לי לבדוק, הצצה במפרט מגלה לנו מנוע 1.600סמ"ק, 135 כ"ס וגיר שישה הילוכים.

המפגש הקודם שלי עם מנוע ה-1.6 של יונדאי בגירסא הקצרה של ה 30i  לא היה משהו, הרגשתי אז כאילו משהו נתקע מתחת לדוושת התאוצה ואפילו התכופפתי לראות אם השטיח במקום...

אולי התכוונו ביונדאי שנחסוך בדלק ולכן דוושת התאוצה עדיין קשה ביחס למאזדה למשל, כן, גם בגירסה הארוכה , אבל ברגע שתלחצו חזק על הדוושה, הסטיישן תהפוך לנמרצת ואם תשתמשו באופציית העברת ההילוכים הידנית העסק רק משתפר.
צריכת הדלק בתנאים קשים למדי עמדה על 1 ליטר ל-10 ק"מ אני מעריך שנהיגה רגועה יותר תשיג תוצאות טובות יותר.

מחירה של גירסת הסטיישן עומדת על 128.000₪. היונדאי היא קנייה מוצלחת בכל קנה מידה, תא הנוסעים המרווח, העיצוב, מערכת המולטימדיה והעמידה של יונדאי במקום הראשון במכירות בישראל, הופכת את הרכישה למומלצת. אם תרצו למכור אותה בעוד חודש או שנתיים מובטחת לכם מכירה מהירה מאד, הרכב הזה נחטף כיד שנייה וזו עוד סיבה לשקול רכישה של cw i30 לבנה, עם מדבקה "איך אני נוהג"...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.