מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תשע״ד 12.07.2014

סיכום חדשות השבת: מתקפת טילים על ישראל

לאורך השבת שוגרו טילים לעבר יישובי עוטף עזה, ערי הדרום וגוש דן ● טיל ששוגר לבאר שבע ולא יורט נפל סמוך לבית ופצע אישה ● בינתיים, צה"ל ממשיך בשורת חיסולים בעזה והתקפת עשרות יעדים ● COL מגיש סיכום חדשות השבת  מתקפת טיליםצוק איתן - ערוץ מיוחד ב-COL: וידאו, תמונות, ראיונות, דיווחים
סיכום חדשות השבת: מתקפת טילים על ישראל
חיל הים תוקף ברצועת עזה
צוות כתבי COL

הניסים הגדולים שמאפיינים את המלחמה - נמשכו גם בשבת.
במהלך כל השבת שיגרו המחבלים עשרות טילים לעבר יישובי עוטף עזה, לבאר שבע, נתיבות, אשקלון, קריית מלאכי, ובאר טוביה ולגוש דן. בחסדי שמים אין נפגעים, לאחר שהיירוטים של "כיפת ברזל" בוצעו בהצלחה.

אחת מהרקטות ששוגרו לבאר שבע לא יורטה על ידי כיפת ברזל ופגעה בבית בעיר, שנהרס כליל. אישה כבת 80 נפצעה באורח בינוני, והחלה דליפת גז של בלונים שנפגעו מהרקטה. האישה פונתה לקבלת טיפול בבית רפואה.

בשעות הבוקר של שבת היה שקט יחסי, אולם בשעות הצהריים ירי הטילים התחדש - בעיקר לדרום. טיל שלא יורט נפל סמוך לבית בנתיבות. שני אנשים נפגעו קל מחבלות ושניים לקו בחרדה. 

במהלך ליל שבת סיכל צה"ל עשרה פעילי טרור, מתוכם שישה המעורבים בירי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל. זאת במסגרת תקיפה של למעלה מ-60 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה, ביניהן משגר בדרום הרצועה ממנו בוצע הירי לעבר באר-שבע בשעות הלילה.

כוחות של חיל הים תקפו במהלך הלילה מספר מטרות, ביניהן עמדת תצפית של חמאס וכן מקום מפגש של פעילי חמאס וועדות ההתנגדות העממית.

בשבת בצהריים צה"ל, בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי, פגע בשלושה פעילי טרור בצפון רצועת עזה. הפעילים, נידל אלמלש, ראטב ציפי וראסן מסרי, היו מעורבים בירי רקטות לעבר ישראל.

במקביל, צה"ל תקף את המשגר ממנו נורה מטח הרקטות האחרון לעבר העיר נתיבות.

בצאת השבת, מפקד אוגדת עזה, תא"ל מיקי אדלשטיין, הפיץ אגרת ללוחמים הנערכים על גבול עזה לאפשרות של כניסה קרקעית ואמר כי "המציאות בימים האחרונים מלמדים שנידרש לפעולה בעוצמה משמעותית יותר, מאמץ הגנה לצד מאמץ התקפי, שתכליתם להשיב את השקט ואת תחושת הביטחון ששררו במרחב עוטף עזה מאז מבצע "עמוד ענן" ועד לפני שבועות ספורים".

תא"ל אדלשטיין הדגיש כי "השקט הוא זכותם הטבעית של תושבי עוטף עזה בפרט ומדינת ישראל ככלל, ועלינו, חיילי ומפקדי צבא ההגנה לישראל, מוטלת האחריות והשליחות להשיבו. נמשיך לפעול מתוך דבקות במשימה, לאור המטרה. נידרש לפעול בתחבולה, ביוזמה ובהתקפיות, המבוססים על שיתוף פעולה איכותי ומקצועי בין הכוחות השונים".

דקות לאחר צאת השבת צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר שני פעילי חמאס ושני פעילי גא"פ (ג'יהאד איסלאמי פלסטיני) בצפון רצועת עזה. הפעילים היו אחראים לירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל.

כמו כן, תקף צה"ל את ביתו של אחראי ירי התמ"ס של חמאס בצפון רצועת עזה, באזור בית להיה. בית זה שימש כתשתית פיקוד ושליטה של הארגון, ונמצאו בו מספר משגרים. בנוסף, נתקף ביתו של רדואן טאפש, פעיל בכיר במערך היצור של הגא"פ.

מאז תחילת המבצע נתקפו למעלה מ-1220 מטרות טרור ברצועה, ביניהן מעל 632 משגרים, 130 מחנות צבאיים ו-97 בכירים. בנוסף, בוצעו כ-220 תקיפות על מנהרות ברחבי הרצועה. מאז תחילת המבצע בוצעו למעלה מ-108 יירוטים של כוחות "כיפת ברזל" כנגד רקטות שכוונו לריכוזי אוכלוסין.

בווינט דווח כי נעשו ניסיונות להביא להפסקת אש, אך עד כה אין צעד משמעותי. דובר משרד החוץ המצרי אמר כי מצרים מנסה, בשיתוף פעולה עם שליח הקוורטט לאזור, טוני בלייר, וגורמים בינלאומיים נוספים, לגבש הסכמה שתחייב את חמאס וישראל לכבד את הסכם הרגיעה שהושג לאחר מבצע "עמוד ענן".

צפו בוידאו מיוחד: תקיפות מדויקות של תשתיות חמאס. צולם בשישי בצהריים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.