מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשע״ד 07.07.2014

אשדוד: נחנך מקווה טהרה במעמד שליח חב"ד

מקוה טהרה מהודר ומפואר נחנך ברובע יב' באשדוד ע"י המועצה הדתית במעמד רב שכונת י"א הרב מרדכי מנשה לאופר מנהל בית חב"ד המקומי ואורחים חשובים  לסיפור המלא
אשדוד: נחנך מקווה טהרה במעמד שליח חב

בצילם של ימים אלו שזקוקים אנו רחמי שמים, במעמד נרגש ומיוחד התקיים חנוכת מקוה טהרה ברובע יב' באשדוד בהשתתפות רבני העיר, רבנים, סגן שר הדתות הרב אלי בן-דהן, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וסגניו ואישי ציבור ובראשם יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן אשר פעל רבות ונצורות להגיעו עד הלום למעמד הנכבד והרב מרדכי לאופר רבה של רובע יא' ומנהל בית חב"ד המקומי.

המעמד החל בדברי ברכה מפי יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן שקידם בברכת  ברוכים הבאים את האורחים למעמד הנכבד של עוד הוספת קדושה וטהרה בעירנו מתוך רגשי גיל ושמחה שזכינו שוב בהקמת 'מקוה טהרה' מהודר ומפואר בעירנו לרווחת תושבי עירנו ובדבריו הודה נרגשות לכל העוזרים והמסייעים בהקמת המקוה.

דברי ברכה קצרים נשמעו מפי הרבנים הראשיים הגר"ח פינטו והגר"י שיינין אשר בדבריהם שבחו מעומק ליבם את הרב עובדיה דהן על מסירותו הרבה בכל הפעולות במחלקות שבמועצה הדתית ובפרט בהקמת המקוה המפואר שאנו חונכים היום.

סגן השר לעניני דת הרב אלי בן-דהן שיבח והזכיר את פעולותיו הברוכות של הרב עובדיה דהן ובירכו שימשיכו בדרך זו להאהיב את התורה על כולם וכולי תקוה שנזכה להמשיך עוד כהנה וכהנה בהקמת מקוואות טהרה ברחבי הארץ.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ציין כי עבורנו הוא יום חג לעירנו בהוספת נדבך טהור נוסף  של מקוה טהרה, אנו שמנו ליעד שבכל רובע בעיר יוקם מקוה טהרה, מדובר במקוה מפואר במעמד המכובד של רבני עירנו היקרים מתוך הבנה ושילוב למען כלל התושבים יחד עם שותפי לעשיה מ"מ ראה"ע הרב עמרם כנפו ושאר החברים יחד עם חברי המועצה, מקוה זה מתווסף לעוד שלושה מקוואות שנבנו בקדנציה הנוכחית, רובע ו', רובע ה"סיטי", רובע ט' שנחנכו ברוב פאר והדר לפני כשנה וחצי.

בסיום בירך בחביבות רבה את הרב דהן יו"ר המועצה הדתית ששירותי הדת ניכרים בכל פינה בעיר, ואין כמו שירותי הדת שהם בעצם המגנים על העיר ושומרים עליה. לאחר מכן, העניק 'תעודת הוקרה' לסגן השר הרב בן-דהן בשם העיר אשדוד והמועצה הדתית, תעודת הוקרה נוספת הוענקה לרב עמרם כנפו ממ"ק ראה"ע ולצוות המשרד.

בשלב זה כובדו סגן השר הרב בן-דהן וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בגזירת הסרט בכניסה הראשית למקוה ובקביעת המזוזה כובד הרב הראשי הגרי שיינין. בשאר המזוזות כובדו הגר"י אברג'ל, הגר"י גאגולאשוילי, והגר"ח קלמנוביץ.

הרבנים והאורחים התלוו ליו"ר המועצה הדתית הרב דהן לסיור במקוה הטהרה אשר ציין כי כמו בשאר המקוואות, לא חסכו מהיופי וההדר הניכרים מכל פינה: המקווה מאובזר במיטב השכלולים, ומתוחזק באסטטיקה והדר ברמה גבוהה במיוחד, לצד כלים סניטריים. הבניין עצמו כפי שאכן רואים, נבנה בעיצוב מרשים בארכיטקטורה מענינת באזור שקט. הרב לאופר הביע את התפעלותו בסיור וציין לשבח בפני ראש העיר ד"ר לסרי את הרב עובדיה דהן על פעילותו העניפה בחיזוק הקדושה והטהרה בעיר, ראש העיר אף הוא שיבח את פעילותו של הרב לאופר בעבודת קודש כשליחו של הרבי ברובע יא' ובאזורים הסמוכים.

לכבוד המעמד, המועצה הדתית הפיקה חוברת מיוחדת של 'ואומר מקוה ישראל ד' ובו סקירה מצולמת על כל מקוואות הטהרה בעיר כשבראשיתו מובא דברי ברכה מפי יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן. המעמד הסתיים בתפילת מנחה וברכות בתקוה להמשך הרבות קדושה וטהרה בעירנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.