מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשע״ד 07.07.2014

עשרות פליטים הגיעו לחרקוב; חב"ד מסייעת

הפסקת האש השברירית במזרח אוקראינה מביאה מאות יהודים המתגוררים באזורי הלחימה להגר לרוסיה או לאזורים שקטים יותר באוקראינה עצמה ● מאות יהודים נמלטו בתקופה האחרונה מאיזורי הקרבות הקשים במזרח אוקראינה ● הרב משה מוסקוביץ, רבה של העיר חרקוב, סיפר כי לחרקוב הגיעו עד כה עשרות פליטים יהודים, וקהילת חב"ד בעיר מגישה להם סיוע, בעיקר בסידור מקומות לינה ומזון לסיפור המלא
עשרות פליטים הגיעו לחרקוב; חב
צילום: לב סלוצקי
הפסקת האש השברירית במזרח אוקראינה מביאה מאות יהודים המתגוררים באזורי הלחימה להגר לרוסיה או לאזורים שקטים יותר באוקראינה עצמה.

מאות יהודים נמלטו בתקופה האחרונה מאיזורי הקרבות הקשים במזרח אוקראינה ובעיקר מהערים דונייצק, לוגאנסק, סלאויאנסק ואחרות. חלקם עברו לאזורים שונים ברוסיה וכמה מאות עברו אל אזורים שקטים יותר באוקראינה עצמה.

הרב משה מוסקוביץ, רבה של העיר חרקוב, אמר בשיחה עם כתב 'המבשר' כי לחרקוב הגיעו עד כה עשרות פליטים יהודים, וקהילת חב"ד בעיר מגישה להם סיוע, בעיקר בסידור מקומות לינה ומזון.

הקונגרס היהודי הרוסי, הודיע כי הקציב בשלב ראשון סכום של עשרות אלפי דולר במטרה לספק לפליטים שהגיעו לרוסיה מזון, תרופות וביגוד.

הג'וינט העולמי, ארגון הסעד היהודי הותיק, מגיש סיוע הומניטרי לפליטים היהודים שנמלטו לערים בתוך אוקראינה עצמה, ביניהם דניפרופטרובסק , חרקוב וגם לקייב הבירה. בין הפליטים רבים שאינם יהודים, שעזבו את אזורי הקרבות לאחר שנהרגו  בהם כבר מאות בני אדם.

מספרם של הפליטים שאינם יהודים גדול, ככל הנראה, בהרבה ממספרם של היהודים, אשר לא נמלטו כיהודים דווקא, אלא כאוקראינים החוששים לנפשם.

סוכנות הידיעות הרוסית נובוסטי מסרה שלאזור RIA טיומאן הסמוך לעיר יקטרינבורג ברוסיה הגיעו כ־ 200 משפחות של פליטים. בשלב ראשון מגיש הקונגרס היהודי הרוסי סיוע הומניטרי לפליטים אלה.

נשיא הקונגרס יורי קנר, אמר ש"במשך דורות נאלצו אלפי יהודים להיות פליטים ולכן אנו רואים זאת מחובתנו המוסרית להגיש סיוע הומניטרי לפליטים של היום, יהודים ושאינם יהודים כאחד".

כמו כן נמסר כי הפורום העולמי ליהודים דוברי רוסית, בראשות אלכסנדר לוין, סייע למספר לא קטן של צעירים יהודים לעזוב את אזורי הקרבות במזרח אוקראינה ולהגיע לישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.