מערכת COL | יום ט' תמוז ה׳תשע״ד 07.07.2014

גבעת ליובאוויטש: הגבאים מדברים ● גלריה נוספת

מאות מתושבי כפר חב"ד השתתפו בחנוכת בית הכנסת 'גבעת ליובאוויטש'. את האירוע כיבדו בנוכחותם רבנים, אישי ציבור ועסקנים ● בין לבין הצלחנו לנהל דו שיח עם הגבאים ר' יוסי גולדברגר ור' מנדי ליפסקר על התכניות העתידיות ועל הקהילה המתפתחת  חנוכת בית הכנסת 'גבעת ליובאוויטש'
גבעת ליובאוויטש: הגבאים מדברים ● גלריה נוספת
צילום: עקיבא שיינברגר

מאות מתושבי כפר חב"ד ובמרכזם אברכי קהילת 'גבעת ליובאוויטש', השתתפו אמש (ראשון) בחגיגת חנוכת בית-הכנסת, וסעודת הודאה על השלמת מבנה בית הכנסת ועל ביסוס הקהילה. האירוע התקיים בנוכחות הרבנים: המד"א של כפר חב"ד הרב אשכנזי שליט"א, הרב יוסף יצחק הבלין שליט"א רבה של שכונת רמת שלמה בירושלים, הרב שניאור זלמן שיחי' גופין משפיע ישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד, הרב יוחנן שיחי' גוראריה רב העיר חולון וחבר בית דין רבני חב"ד, רב בית-הכנסת הרב שמעון שיחי' גופין. לצד אישי ציבור כמו ח"כ ר' מנחם אליעזר מוזס - יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ר' אברהם מיכאלי יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ ר' ניסים שיחי' זאב, יו"ר וועד כפר חב"ד הרב בנימין שיחי' ליפשיץ, חברי וועד ועסקנים חב"דיים נוספים.

 
סעודת המצוה היתה סביב שולחנות ערוכים בתפריט עשיר, בבית-הכנסת הממוקם צמוד לבית רבנו 770, העומד בראש הגבעה ונשקף מעברי השכונות הסמוכות למקום.


את האירוע פתח המנחה החסידי הרב משה שי' הורוביץ, בדברי שבח והודאה לגבאים ולמתפללים על היוזמה המבורכת להקים את בית-הכנסת בלהט חסידי ובנחישות בלתי-נלאית, בעידוד המרא דאתרא הרב אשכנזי שליט"א, וועד כפר חב"ד בהנהלת הרב בנימין ליפשיץ
.


האורחים המכובדים נשאו דברים, איש איש בסגנונו המיוחד, בחשיבות יסוד בית הכנסת וביסוס והרחבת הקהילה לנחת רוח כ"ק אדמו"ר, ותיבלו את הדברים בסיפורים חסידיים
.

התוכן המרכזי היה, כי בית נאה מתבטא לא רק בחיצוניותו אלא גם ובעיקר בתוכן החסידי וביראת השמים של הבאים בתוכו. ולכן יש לצעוד "מחיל אל חיל" להוסיף ולהרחיב את גבולות הקדושה בכפר חב"ד, שבודאי יוסיפו נחת רוח רבה לרבי. עד ביאת משיח צדקנו.

 
במהלך האירוע תפסנו את הגבאים המסורים ר' יוסי גולדברגר ור' מענדי ליפסקר לדו שיח קצר, שבמסגרתו הואילו לפרט לנו בהרחבה את תהליך הקמת בית הכנסת והתוכניות העתידיות.


כיצד הוקם בית הכנסת
?


ר' יוסי: אנו אברכים צעירים תושבי כפר חב"ד, שבמשך תקופה ארוכה נפגשים מידי ליל שישי לשיעור תורה והתוועדות חסידית. במהלך הלימודים וההתוועדויות, הרגשנו כי הגיבוש החד-פעמי אינו נותן מענה מושלם לחיזוק החסידות ויראת שמים, והחלטנו כי עלינו לפתוח קהילה משלנו ולהקים בית כנסת, שיהווה בית אמיתי בשביל כולנו, בו נתפלל, נלמד ונתוועד.

ר' מנדי: מהחלטה למעשה. נפגשנו עם המרא דאתרא, ועם ר' בנימין ליפשיץ, שעודדו אותנו וסייעו לנו להתקדם. לאחר מספר רעיונות על מיקומים שונים, הוחלט כי המקום המתאים ביותר הוא בשטח ליד 770.


ר' יוסי: רק לאחר שקבלנו את השטח, הבנו עד כמה קשה להגשים את החלום. כסף, אישורים, חיבור לחשמל ומים, פיתוח סביבתי, ריהוט וכו'.

בזמן קצר יחסית הקמתם פה פנינת חמד, איך הגעתם לכל זה?


ר' יוסי: מתוך אמונה כי "וברכך ה' אלקיך בכל אשר תעשה" – ברכת ה' מגיעה לתוך כלים. הבנו כי עלינו לעשות את הכלים, וה' יעזור.

ר' מענדי: לאחר שקבלנו את השטח, נפגשנו עם קבלן וסיכמנו איתו על בניית מבנה. האברכים מצידם הסכימו לתרום ביד נדיבה לבניית המבנה. אך לא היה די בכך. מכאן ואילך, כל הזמן ראינו את ברכת ה' בכל המצטרך. 


ר' יוסי: ר' יצחק מיראלשוילי העביר לנו תרומה מכובדת באמצעות הרב משה שיחי' שילת. יהודי אחר תרם ריהוט, השלישי, ארון קודש, וכך הלאה, תרומה גדולה של ספרי קודש, מיזוג וכו'. עד שהצלחנו להגיע לבית כנסת מושלם
.


מה מיוחד בקהילה שלכם
?


ר' מענדי: שיתוף הפעולה המלא מתוך אחדות מלאה, מביא לנו את הברכה וההצלחה
.


ר' יוסי: העזרה הגשמית והפיזית ונטילת האחריות של כל אחד, מסייעת להצלחת בית הכנסת וביסוס הקהילה
.


מה התכניות העתידיות
?


ר' יוסי: להרחיב את בית הכנסת, להגדיל את מספר המתפללים באוירה נעימה ומתוך אחדות
.


ר' מענדי: להרחיב את בית הכנסת גם בפן הרוחני, להוסיף שיעורי תורה, התוועדויות חסידיות לנחת רוח הרבי
.


מילה לסיום
:

אנו רוצים להודות לכל המסייעים מבית ומחוץ, לכל חברי הקהילה שעזרו, עוזרים ויעזרו. יברך אותם ה' בכל המצטרך בגשמיות ורוחניות.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.