מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ד 06.07.2014

הסופר הרב יאיר בורוכוב מפתיע עם שני ספרים חדשים

כ"ק אדמו"ר הצמח צדק נתן לו ברכה ללמדנות ● כ"ק אדמו"ר הרש"ב קיבל ממנו ברכה עד "שצהבו פניו" ● כ"ק אדמו"ר הריי"צ שלח לו פ"נ ● והרבי נשיא דורנו כתב עליו "רב החובל בים התלמוד" ● ספר על תולדות חייו של הגאון המופלא מרוגצ'וב חושף גילויים נדירים ומרתקים על מי שכונה על ידי רבותינו נשיאינו "שר התורה" ● במקביל, מוציא המחבר הרב יאיר בורוכוב ספר חדש "בפאתי העיירה", סיפורים שאינם ידועים בטעם של פעם מתקופת הבעל שם טוב ותלמידיו  ספרים חדשים
הסופר הרב יאיר בורוכוב מפתיע עם שני ספרים חדשים
הסופר הרב יאיר בורוכוב על רקע ספריו החדשים
גאון הגאונים רבי יוסף רוזין זצ"ל, המכונה "הרוגצ'ובי" היה פלא הדורות. רבותינו נשיאינו כינו אותו בתואר "שר התורה", ודומה שאין הגדרה קולעת מזו לתאר את דמותו.

הגאון מרוגצ'ובי היה אחד ויחיד בדורו ובדורות רבות כתופעה פלאית וחד פעמית. גדולי וגאוני הדור מכל קצווי תבל, העריצו את דמותו, בקיאותו וחריפותו, עמקנותו ושליטתו האין-סופית בכל מכמניה של התורה הקדושה.

מקרוב ומרחוק שיגרו אליו כל גדולי הרבנים שאלות קשות ומורכבות בהלכה והוא השיב לכולם על אתר, מבלי צורך לעיין, כי הייתה התורה כולה פרוסה לפניו כמפה. תשובותיו מכילות אלפי מראי מקומות מכל חלקי התורה, כאשר הוא משיב לכל שואל ושואל. עשרות תשובות הלכתיות מידי יום.

בילדותו קיבל ברכה מכ"ק אדמו"ר הצמח צדק נ"ע ללמדנות. הגאון זצ"ל זכה להכיר ולפגוש בנוסף לרבינו הצמח צדק גם את כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע, שהתכתב איתו והעריך את דעתו.

מסופר כי כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע היה שרוי במצב רוח מרומם. כאשר נשאל לפשר הדבר השיב כי היום קיבל ברכה מהגאון הרוגצ'ובי שאמר לו "אני מברך אתכם בכח התורה שלי, שתהיה לכם הצלחה בכל העניינים שלכם". וברכה זו הייתה חשובה אצלו עד שצהבו פניו.

גם עם כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, עמד הרוגצ'ובי בקשרים הדוקים. מסופר כי לפני עלותו לכס נשיאות חב"ד נתן הרוגצ'ובי סמיכה לרבנות לרבי הקודם. כאשר חלה הרבי הקודם הוא ביקש לשלוח פ"נ לרוגצ'ובי ובו ביקש את ברכתו.

כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, התכתב בצעירותו עם הרוגצ'ובי ואף נפגש עמו מספר פעמים. במכתבו לגאון מרוגצ'וב מתאריך כ"א אדר תרפ"ח מכנה אותו "רב החובל בים התלמוד"!

על הגדרה זו הרחיב וכתב אחד הסופרים: "אכן מוחו היה כאוקיינוס פתוח של בבלי וירושלמי, ספרי ותוספתא, רמב"ם או רש"י, וכל פעם שצפה איזו שהיא בעיה, היה הים מתחיל לסעור מאליו, ונחשוני גליו היו זורקים לעבר החוף את כל המקומות הנידחים שבמקורות, המדברים ולו ברמז על נושא זה".

הגם שאין באפשרותנו לגעת בקרסולי שיעור קומתו של הרוגצ'ובי, ספר שיצא לאור על ידי הסופר הרב יאיר בורוכוב, מכנס לקורת גג אחת 423 עמודים של חומר מרתק, עם שפע של מסמכים, גילויים, תמונות נדירות ומכתבים בפרסום ראשון.

הספר שיצא לאור בשנת תשס"ה ואז מזה מספר שנים מן השוק, מופיע כעת במהדורה מחודשת עם גילויים נדירים וסיפורים רבים שטרם ראו את אור הדפוס.

בד בבד, עם צאת המהדורה השלישית של רב המכר 'הרוגצ'ובי' מעשיר הרב בורוכוב את אוצר הסיפורת היהודית בספר חדש 'בפאתי העיירה', אשר במסגרתו ארג בלשון ובעט אמן, אסופת סיפורים מתקופת הבעש"ט ותלמידיו בשפה קולחת ועשירה ובהדגמה ציורית אשר תמחיש לקורא את המתרחש ותחזיר אותו מאות שנים אחורה לפאתי העיירה החסידית והיהודית של אותם ימים.

לקראת צאת ספרו החדש 'בפאתי העיירה' יצא הסופר למסע לקברי הצדיקים באוקראינה ובמסגרתו ביקר בעיירות הציוריות באוקראינה בהם הילכו הצדיקים אשר עליהם מבוסס הספר, והביא פן מוחשי לספר אשר צפוי לכבוש את הספריות החסידיות.


הפצה ראשית, וועג ספרים והפצה, טלפון 057-3156312, או בהוצאת קה"ת 03-9606018 או בהיכל מנחם

לרכישה לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.