מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ד 06.07.2014

"תושבים יוצאים מדעתם מאי-התגובה" ● השליח בראיון סוער

המצב בעיר שדרות מתוח מאוד. כל העת יש אזעקות צבע אדום ונפילות של טילים באזור ● בעיר עדיין עסוקים בשיקום הנזקים מהנפילות בשבוע שעבר, שפגעו במספר בתים, ושבניסי ניסים לא גרמו לנפגעים ● כתב COL שוחח בצהריים (ראשון) עם הרב משה-זאב פיזם, שליח חב"ד בעיר, שמעודד ומסייע לתושבים, במיוחד בתקופה מתוחה זו ● על ניסים גלויים ותעצומות נפש על חיזוק אמונה ועל התוועדות מיוחדת  שליח חב"ד בשדרות בראיון סוער
מימין: פגיעה בבית בשבוע שעבר. באמצע ומשמאל: הפגיעה במפעל הצבע בשדרות. בעיגול: שליח חב"ד בשדרות הרב פיזם

משה כהנא

מה המצב כרגע בשדרות?

המצב מאוד מתוח. בשבת היו מספר נפילות של טילים. כל העת יש התרעות "צבע אדום" ונפילות טילים. יש לנו בגנים של חב"ד קייטנה, וההורים שולחים הודעות בשעות לילה מאוחרות: "האם יש מחר קייטנה?" יש לנו דילמות מאוד קשות.

יש בגן כשבעים ילדים, ואין הוראות של כוחות הביטחון לא להוציא אותם לחצר. אך במצב של "צבע אדום" בתוך מספר שניות חייבים להכנס לחדר ממוגן. האם להוציא אותם לחצר? ואם המצב נמשך ימים? אפשר להשאיר 70 ילדים בתוך מבנה סגור במשך כמה ימים רצופים? המצב הזה מתוח ולא פשוט בכלל.

התחושה של התושבים היא של כעס ומירמור נגד הממשלה ועל כך שאינה פועלת. אנשים ממש יוצאים מדעתם! האם שדרות היא לא חלק מהמדינה? הרי אם זה היה קורה במקומות אחרים ההתייחסות היתה שונה לגמרי!



השבוע נסענו למירון לקבר הרשב"י לרגל שמחת תספורת לנכדי. 20 דקות נסיעה משדרות, כאילו נמצאים בעולם אחר! אנשים בשדרות מחכים לפעולה של הממשלה נגד יורי הטילים ומפעילי הטרור.

יש פעילות ייחודית עם התושבים בתקופה קשה זו?

אחד מהמבצעים של הרבי לביטחון, זה מבצע מזוזה. היום במיוחד, וגם בשיגרה יש לנו צוותים מיוחדים שבודקים מזוזות ללא תמורה. לוקחים מזוזות מהבתים, מביאים לבית חב"ד לבדיקה, ואם יש צורך מתקנים הטעון תיקון. באותו יום אנו מחזירים את המזוזות. יש לציין שאנשים כאן מאוד מאמינים בכוחה של מזוזה להגן על הבית, והם לא מוכנים להשאר לילה אחד בלי מזוזה!

יש לנו גם רכב שמסתובב בעיר, ועורך פעולות עם ילדים. עצם הדבר שנמצאים עם התושבים במקום, זה נותן להם ביטחון!

לרגל השמחה בתספורת הנכד, הציעו שכל המשפחה המורחבת  נצא לשבת בצפון. גם קצת לשכוח מהמתח וכו'. אמרתי זה לא הזמן! זו בדיוק השליחות שלנו כאן. להיות עם התושבים! זה אחרת לגמרי מאשר לבוא, לעודד וללכת.

התושבים רואים שלמרות המצב הקשה והמתוח, אתה שמח ומלא ביטחון בה', וזה נוטע אמונה וביטחון בתושבים.

בית חב"ד בשבת היה מלא מפה לפה. אנשים מקבלים אומץ ובאים ממרחקים להתפלל עם חב"ד, באים לקבל השראה ביטחון וחיזוק. התפללנו בקומה העליונה כרגיל, למרות שיש מיגון רק בקומה התחתונה. היתה גם התוועדות מיוחדת בשבת. חשנו כולנו שמקבלים כוחות בתקופה כזו שלא כמו ביום רגיל. במקום לחוש בירידת "מוראל", להיפך! מרגישים התרוממות הרוח וכוחות נפש עצומים שאין אותם ביום יום.

רואים ניסים?

הסיפור של מפעל הצבע שקיבל פגיעה בשבת שעברה זה נס גדול מאוד מאוד. אם זה היה קורה ביום חול, זה היה אסון גדול מאוד כי מדובר במפעל עם הרבה עובדים. יש לציין שהמפעל שומר שבת ובזכות זה לא היו פגיעות בנפש ל"ע. נוצר עמוד עשן ענקי שנראה היטב בכל העיר, גיצים עפו ועברו את איזור התעשייה, והיה חשש שהדליקה תתפשט למפעלים נוספים.



פגשתי את מפקד תחנת הכיבוי ואמר לי כך: "אתה לא מבין איזה נס קרה כאן. יש שם חומרים דליקים ומסוכנים. האש יכלה לעבור ממפעל למפעל ולהגיע לבתים בעיר!

גם צוותי כיבוי לא נפגעו, והיו רק מספר פצועים קל שעברו בסמוך. נס גלוי!"

בבית אחד נפל טיל, ובעלת הבית מפעילה במקום "פעוטון". עם השמע האזעקה, בתוך שניות בודדות היא הספיקה להכניס את כולם לתוך הממ"ד, ובאותה שנייה התפוצץ אצלה טיל בסלון וגרם נזק כבד. עד עכשיו הוא לא מבינה איך הספיקה בשניות מעטות לעשות זאת. ח"ו לדמיין מה היה קורה אילו היו נשארים בחוץ.

היה עוד מקרה שבאזעקה משפחה נכנסה לממ"ד, והטיל פגע בממ"ד עצמו, חורר אותו אך לא חדר פנימה. היושבים בפנים היו המומים, מההדף מהפיצוץ האדיר וכו'. אבל בנס אף אחד לא נפגע.

בבית אחר היתה פגיעה של שלוש רקטות! יש הרבה אנשים שאומרים "לי זה לא יקרה", ו"נחכה עשר שניות, וזה מאחורינו". חייבים להשמע להוראות!

כששואלים מה דעת הרבי לגבי המצב הבטחוני, מה מסבירים לתושבים?

במלחמת המפרץ הרבי נתן הסברים למצב אז, וגם למצבים שעלולים עוד לבוא. מה הפירוש "עיני ה' אלוקיך בה מראשית שנה ועד אחרית שנה"? שתמיד צריך ללכת בדרך הטבע, לשמוע בקול הוראות כוחות הביטחון, ללכת למקלט ממ"ד וכו'. אבל עם ביטחון בה' שהוא שומר עלינו. כמו כן לנקוט פעולות של התחזקות בתומ"צ, מבצעים וכו', וגם לא להפחיד ח"ו את הציבור. מצד שני הרבי המשיך לתבוע מהממשלה לעשות את המוטל עליה.

כולם כבר רואים היום שדברי הרבי צדקו במאת האחוזים, שהתרפסות מביאה אסונות.

עכשיו הנשיא מר שמעון פרס נמצא בשדרות והוא מבקר בבתי ספר. הוא היה המהנדס של כל הוויתורים בהסכמי אוסלו, ועד היום הוא לא חזר בו! הוא אומר שעד יומו האחרון הוא ימשיך להאמין בשלום! כל מי שפעם היה נגד מדיניות של הויתורים קראו לו משיחי והזוי. נתנו להם נשק אדמות ושליטה, ומה הפלא שזה המצב?

איפה שמר שמעון פרס עובר יש הפגנות ושלטים נגד המדיניות של הויתורים והשתיקה של הממשלה לנוכח ההתקפות של המחבלים.

בכל חלקי הארץ, כל כך הרבה מחבלים מזיקים ולא עושים להם כלום. ואילו נערי "תג מחיר" עם בקבוק ספריי כבר עצורים בכלא. לא ח"ו שאני בעד אותם נערים, רק שהמצב שלא עושים כלום למחבלים שעושים נזקים אדירים. זה דבר נורמלי?

אלה שהקימו המדינה אמרו בואו נקים מדינה, ונביא משיח בעצמנו. ומה התוצאה? יהודים נרדפים ומושפלים תחת שלטון יהודי! הדגל מורם אל על והגלות הכי גרועה שיכולה להיות ליהודים, היא בארץ ישראל! באיזה עוד מדינה זה קורה?

הפתרון היחיד זה משיח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.