מערכת COL | יום ו' תמוז ה׳תשע״ד 04.07.2014

פלפלים ממולאים בבשר ואורז ● מתכון מסביב לעולם

הילדים כבר בחופש ואולי זה הזמן לדבר קצת על שליחות חשובה מאין כמוה, השליחות החינוכית ● אלפי מורים ומורות בחב''ד, יצאו גם הם לחופש אך עבודתם החינוכית נמשכת בכל יום ויום. מי מהם שמלמד במוסדות 'הרשת' נמצא בנקודה שליחותית כפולה, להנחיל לתלמידים המגיעים מרקעים שונים את ערכי חב''ד ● בפנים: לקט סיפורים על ביקורי בית והשפעתם החסידית על משפחות התלמידים וגם: מתכון לפלפלים ממולאים  
פלפלים ממולאים בבשר ואורז ● מתכון מסביב לעולם
מאת שלומית

מורה מירושלים מספרת: "הגעתי לבית של משהי שהייתה שרויה בהתלבטות גדולה להיכן לשלוח את ילדיה. זה לא היה קל בכלל. העניין הוא לא להתפעל ולהמשיך לשמור על קשר, צריך להיות מוכנים עם המידע ולהיות בטוחים לגבי השליחות שלנו והיתרון שיש רק לבית ספר חב''ד לתת. היא שטחה בפניי את התהיות והספקות שלה ואפילו את הקשיים: 'אני אם חד הורית, אין לי מספיק כסף ע''מ לממנן הסעות לבית הספר שלכם, יש לי כאן בית ספר ממלכתי מול הבית ובאופן כללי, אני לא צריכה בית ספר דתי...'.

"אמרתי לה שזה בסדר גמור ושהיא מוזמנת לבוא לראות, לשמוע ולהתרשם. כמובן שהצעתי לה שבית הספר יבוא לקראתה והמנהל יעזור לה בסבסוד ההסעות. שמרנו על קשר רציף במשך תקופה, הזמנתי אותה לאירוע ההפנינג בבית הספר שבו עברו ההורים עם הילדים בתחנות שונות ונחשפו לפעילויות הלימוד השונות בצורה חוויתית, אם זה ניסוי אופטי עם המורה לפיזיקה, או פעילות עם המורה לשחמט ועוד.

"במשך כל הזמן הזה האם ממשיכה להתלבט ובד בד היא הביעה את התפעלותה מכך שאני לא מוותרת ונחושה להעניק לה ולילדיה את הטוב ביותר שהם יכולים לקבל מבחינה חינוכית-ערכית. לאחר תקופה ארוכה במהלכה שמרנו ממש על קשר רציף היא החליטה לשלוח את שני ילדיה- בן ובת לבית הספר שלנו".

מורה נוספת שתלמידיה מגיעים מהשכונות קרית יובל, עיר גנים, גילה ותלפיות המצויות בסבית בית הספר מתארת את חוויותיה:

"מורה אחת סיפרה לי על אם שהייתה איתה בקשר אבל נותרה בסירובה לשלוח את הילדה לבית הספר על רקע של סטיגמות על רמת לימודים וכדומה. בקיץ ישנה מכינה לעולים לכתה א' ואותה מורה הזמינה את האמא הזו לבוא עם הילדה ואמרה לה שהיא לא חייבת להירשם ושפשוט כדאי לה להרוויח פעילות כזו איכותית. האם הגיעה ונהנתה מאד מהיחס והתרשמה מרמת הלימוד בבית הספר. בסופו של דבר היא אף רשמה את הילדה לבית הספר כשהיא מתרגשת מהקשר החם שלה עם אותה מורה ומכך שלא דרשו ממנה שום התחייבות בהתניה לקבלת התוכנית או היחס החם שהורעף עליה. ההורים מזהים אכפתיות וכשהדבר נוגע למוסד בו יתחנכו ילדיהם בשנים הקרבות הם מבינים שזה מה שהכי חשוב להם".

בקרית מלאכי לומדות כ-413 בנות בבית ספר חב''ד בנות, מורה שהלכה לישוב הסמוך לקריה מפרטת את רגשותיה ממפגש מכונן:

"כשנכנסתי לבתי תלמידותיי האווירה הייתה חמה ומשפחתית", היא מתארת, "הבנות הראו לה את חדריהן הפרטי, הבחנתי בכל חדר בתמונה של הרבי, או שלט 'חדר צבאות ה', ובכלל- ביצירות שעשינו בכתה במשך השנה כשלכולן הקשר ערכי לחב''ד וחסידות. ההורים קיבלו גם הם את הביקור באהדה רבה ובשמחה. הילדות באות מרקע של מגזר דתי לאומי כך שאחיהם לומדים בישיבות תיכוניות והאחיות הגדולות באולפנות. לראות את המושגים החב''דים האלו בבית, כמו בבית חסידי היה מרגש מאד מבחינתי. אמא אחת אפילו אמרה לי בחיוך: 'יש לנו חב''דניקית קטנה בבית'.

הגב' רחל דונין, שליחת הרבי בישוב מיטב, בעלת רקורד עשיר בעולם החינוך עד שנדבק בה הכינוי 'המורה רחל', היא חוזרת אחורה ומספרת:

"לפני כ-30 שנה, כשביתי ובעלה החלו את שליחותם בעיר אופקים, הם התארגנו לפתיחת גן חב''ד ראשון בעיר. בחופש הגדול באתי לאופקים ע''מ לקיים ביקורי בית ברחבי העיר ולעודד את ההורים לרשום לגן החדש.

"עלינו במדרגות אחד הבניינים שאליהם הלכנו, ודפקנו בדלת אחת הדירות. האשה מהעבר השני שאלה לרצוננו, עניתי שאנו עושים רישום לילדים עבור גן חב''ד בעיר. היא ענתה בשלילה ולא פתחה את הדלת. "בואי תשמעי אותנו ותחליטי אם הגן מוצא חן בעינייך או לא", אמרתי, אך שוב היא ענתה בשלילה ואמרה שאין צורך.

"המשכתי לשאול האם יש לה ילד או ילדה בגילאי הגן והיא ענתה בחיוב. ביקשתי ממנה שוב שתאפשר לנו לעניין אותה בסיבת בואנו ולבסוף היא הכניסה אותנו כשניכר כי היא עושה לנו טובה. נכנסנו לבית והתחלתי לספר לה על היזמה של הגן החדש שהוא ממלכתי דתי עם תוכנית לימוד ממשרד החינוך ושיש בו ערך מוסף של ערכים יהודיים, לפתע היא קמה ממקומה ועזבה אותנו בסלון דיי המומות מכך שהשיחה נקטעה באופן שכזה ועוד דיי בתחילתה. הייתה לנו הרגשה שאנו לא רצויות ואולי כדאי שנקום ונלך.

"עדיין ממקום מושבנו בסלון, אנו שומעות אותה מדברת בטלפון: "תשמעי פותחים גן חדש ומעניין בעיר, תרשמי גם את הילדים שלך". היא מסיימת את השיחה וחוזרת אלינו עם הבשורה המפתיעה: " אני רושמת את הילדים שלי לגן חב''ד ותרשמו גם את הילדים של גיסתי". התרגשנו כל כך ועד היום זהו סיפור שאני תמיד מספרת בהקשר של ביקורי בית", אומרת הגב' רחל, " המקרה הזה ממחיש באופן עסיסי במיוחד את העניין ש-'חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם'. לכאורה כשאדם נפגש בהתנגדות, הוא עלול להתקפל ולהבין שהעניין אינו שייך, אבל אם מאד רוצים ומשתדלים בכח המשלח, מקבלים עזרה משמים והמצב מתהפך לחלוטין".

המתכון: פלפלים ממולאים בבשר ואורז

רשימת מצרכים:

● 5-7 פלפלים (אפשר בצבעים שונים)
● כוס אורז (עדיף להשתמש באורז בסמטי הודי)
● חצי קילו בשר בקר טחון
● 400 גרם עגבניות מרוסקות
● 100 גרם רסק עגבניות
● בצל גדול, קצוץ דק
● כף קמח
● מלח
● פלפל
● 2 כפיות סוכר
● שמן בישול (לא שמן זית)
● מעט פטרוזיליה

אופן ההכנה:

המילוי:

לבשל את האורז כ-15 דקות (שלא יהיה מבושל לגמרי) ולהניח להתקרר.
לטגן את הבצל בשמן, עד שיתרכך ויזהיב.

לערבב בקערה את האורז החצי מבושל, עם הבצל המטוגן והבשר הטחון.
לתבל במעט מלח, פלפל שחור ופטרוזיליה קצוצה (אפשר גם להוסיף צנוברים קלויים).

הרוטב:

בסיר רחב, לטגן מעט שמן ולהוסיף כף קמח. לערבב כדי שלא ייווצרו גושים.
להוסיף את רסק העגבניות, לערבב שוב ולהוסיף את העגבניות המרוסקות גם כן.
לתבל ב-2 כפיות סוכר, מלח ופלפל (לפי הטעם).
להוסיף כוס מים ולהמתין לרתיחה.

מילוי הפלפלים:

על מנת להכין את הפלפלים למילוי, יש להוריד את "כתר" הפלפלים (לשמור בצד לכיסוי הפלפלים בזמן הבישול) ולנקות את פנים הפלפלים מגרעינים ורצועות פנים לבנות.
למלא כל פלפל במילוי הבשר והאורז (עד הסוף, אבל לא לדחוס את המילוי) ולהשכיב את הפלפלים ברוטב שרתח.

להנמיך את האש לחום נמוך ולבשל (כשהסיר מכוסה) במשך כשעה.

בתיאבון!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.