מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ד 29.06.2014

"הייתי המום", מספר הרב בלוי ופורץ בבכי ● ראיון מיוחד

לרגל יום ההילולא ג' תמוז, COL מגיש ראיון מרתק ונוקב עם איש החינוך הרב טוביה בלוי ● על 'הרגש' חסידי בג' תמוז ועל הקשר המיוחד שלו עם הרבי למעלה מ-40 שנה ● על רגעים מיוחדים שנחרתו בזכרון, ועל "התקשרות" היום עם הרבי 24 שעות ביממה ● על ה"דרך הנכונה" שבה חסיד צריך ללכת, והדרכים להביא את משיח צדקינו בפועל ממש  ראיון מיוחד
(צילום: אלי סגל, המבשר)

משה בן-חיים

כיצד חסיד צריך להרגיש בג' תמוז?

אומר תשובה נכונה ואמיתית: נכון שאומרים "יעקב אבינו לא מת", ושהפעולות ממשיכות וביתר שאת, וכל מה שהרבי אמר בשייכות לי' שבט תש"י, נכונות גם אלינו.

אבל יש הבדל. בי' שבט תש"י לא נוצר חלל. גם אחרי כ"ז אדר תשנ"ב, אפילו אחר כך, לא צפו שיהיה המשך כמו שקרה, שהשמש לא תמשיך לזרוח. מדובר בתדהמה שעד היום לא התאוששנו ממנה! האמת היא שהעולם חשך, וזה שהרבי לא נמצא איתנו בפועל ממש, זה יותר גרוע מכל אסון ומכל הגזירות שהיו, מאז חורבן הבית!

שהרבי לא נמצא החיים הם לא חיים. כביכול החיים ממשיכים, הפעולות נמשכות וכו', בכל אופן זהו חורבן ואסון גדול! ומעיד ע"כ מי שחי למעלה מ-40 שנה כל דקה וכל שנייה מה שהרבי אמר, וכל דבר מה שהרבי אח"כ יאמר על זה. אם עשיתי טעות, קיבלתי מיד "על הראש" מהרבי, ואם עשיתי דבר טוב, קיבלתי מחמאות. היום, כל אחד עושה ככל העולה על רוחו, ואינו דואג כלל מהרבי!  זה אסון גדול, עולם בלי הרבי. זה עולם חשוך ואפל.

לכן נבקש ונתחנן שמשיח יבוא מיד ואז הכל יתגלה ויהיה בסדר. מי שמנחם את עצמו בכך שהרבי חי ללא שום שינוי ממה שהיה קודם, מבחינתו משיח לא צריך לבוא ח"ו, כי הכל בסדר גם עכשיו.


(צילום: אלי סגל)

כשאב או אם ל"ע נפטרים לאדם, זה בסדר שהוא מנחם עצמו, כי זה לא דבר כל כך מרכזי בחיים כמו שכתוב: "דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת". כך זה דרך העולם, זה דבר קשה, ובוכים. גם על לומדי תורה בוכים. אבל לא חסר דבר, העולם ממשיך. אבל בלי רבי לא שייך מציאות!

צריך לצעוק ולבכות ולהביא את המשיח. זה הכי חשוב. איך לעשות וכיצד את זה הרבי הסביר במדויק: לימוד ענייני גאולה ומשיח ועוד.

נקודה חשובה: אין דרך אחרת חוץ מהדרכים שהרבי התווה. אין שום טעם להמציא פטנטים חדשים, אלא רק מה שהרבי אמר בצורה ברורה. זאת הדרך! כשהרבי קבע בצורה ברורה וחלקה הוראה, זה רק מה שהרבי הגיה וכתב כמו "עשרת המבצעים" שהרבי פירסם אותם, ולא מה שפלוני או אלמוני הבין על דעת עצמו.

היכן היית באותו יום של "שמש בגבעון דום"?

באותו יום, לקחתי כרטיס ונסעתי, הגעתי קצת בסוף. הייתי המום. (הרב ט.ב. בוכה באמצע השיחה) פשוט לקחתי כרטיס ונסעתי (הרב ט.ב. שוב בוכה) זה מה שעשיתי. זה הכל. היינו חיים 24 שעות עם הרבי וההוראות של הרבי. גם היום אני חי 24 שעות עם הרבי, עם ההוראות ועם המכתבים של הרבי.

כל החיים היו עם הרבי. לא היו לנו ילדים, והרבי ברך אותנו. שום דבר אחר לא היה!

ספר לנו על רגע מיוחד עם הרבי שמלווה אותך עד היום?

היו הרבה כאלה. המכתב הראשון שקיבלתי מהרבי. באותם ימים לא למדתי בחב"ד, ורק התחלתי להתעניין וללמוד חסידות. רציתי לשאול את הרבי על התלבטויותי, על התנגדות המשפחה. הרגע שקיבלתי את המענה במכתב מהרבי, היה רגע מיוחד עבורי.

הרגע הבא היה כשהגעתי לרבי בפעם הראשונה, בשנת תשכ"ג, וראיתי את הרבי. ברכתי אז "שהחיינו" מכל הלב, לא סתם. הרגע הראשון נחרת בזיכרון. יש לי תיק ובו כ-150 מכתבים מהרבי.


(צילום: אלי סגל)

אם אנשים מרגישים טוב, המצב גרוע מאוד. ג' תמוז צריך לשמש כמנוף להמשיך ולהפיץ את תורת החסידות ביתר שאת, כמו שהבעש"ט פעל.

אנשים מוצאים תשובות ב"אגרות קודש", אבל לא 'מוצאים' שבכל מכתב הרבי מבקש ללמוד ולהפיץ חסידות. את זה משום מה לא רואים.

צריך לחשוב איך לעשות שהרבי יחזור אלינו. ג' תמוז צריך להיות מנוף ומוקד לעשות יותר להביא את המשיח.

הפעולות הן פשוטות ביותר: חת"ת רמב"ם, ללמוד את תורת הרבי, ללמוד ענייני משיח וגאולה. לצעוק ולבקש מתוך אמונה שה' שומע, כל אחד עם עצמו. כל אחד "ידע איניש בנפשיה" בדיוק מהם הרגעים המתאימים לכך עם עצמו והוא יודע מתי זה עת רצון שלו. מי שמאמין בקב"ה שהוא שומע תפילה, צריך להתפלל: "אנא ה' שלח את הגאולה מיד, כי כלו כל הקיצין!".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.