מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ד 26.06.2014

היהודי שהביא לרבי "חלב ישראל" באונייה ● פרסום ראשון

היום, כ"ח סיוון, מציינים חסידי חב"ד 73 שנה להגעתם של הרבי והרבנית מאירופה הכבושה לארצות הברית. יום זה נקבע ליום חג ומועד על נס ההצלה של הרבי והרבנית ● ביום י"ז סיון תש"א עלו הרבי והרבנית על סיפונה של הספינה 'סורפא פינטא' שהפליגה מליסבון שבפורטוגל בדרך לארצות-הברית, נסיעה שארכה 12 ימים ● COL חושף לראשונה סיפור מרתק על ילד יהודי שזכה להביא לרבי "חלב ישראל" כשהאוניה עגנה בנמל בליסבון בהוראת ה"מלמד" שלו, חסיד חב"ד  מגזין שישי  יום ההצלה כ"ח סיוון
היהודי שהביא לרבי
למעלה: איור של האוניה. למטה: תצלום של האונייה 'סורפא פינטא' בה הגיעו הרבי והרבנית. בעיגול: הרבי בתקופת נישואיו

משה בן חיים 

מספר חסיד חב"ד:

לפני כעשר שנים, המתנתי בתור הארוך לכניסה במנהרות הכותל. בימים אלו היו תורים ארוכים, רבים ביקשו לסייר במקום. בהמתנה לתור, פנה אלי יהודי מבוגר, ואמר: "ביסטו א לובאוויטש'ער?" (תרגום מאידיש: אתה חסיד ליובאוויטש?) עניתי לו: "כן". אמר לי כך: "אני זכיתי בעצמי לתת לרבי מליובאוויטש 'חלב ישראל', כשנסע באונייה עם הרבנית לארה"ב..."

היהודי, באמצע שנות השבעים שלו, יהודי חרדי תושב שכונת "בורו פארק" בניו יורק. שמו הציג את עצמו כדוד שטרן. וכך הוא סיפר:

"הייתי אז בן 13. גרנו בליסבון פורטוגל. ה'מלמד' שלי, היה יהודי חסיד חב"ד בשם ר' יהושע סגל. יום בהיר אחד, אחרי חוק לימודיי, קרא לי ה'מלמד', ואמר: 'יש אונייה בנמל, בשם 'סורפא פינטא'. בבית שלכם יש פרות חולבות. גש לביתך, קח קנקן חלב טרי, והבא אותו לרבי מליובאוויטש (אז נקרא 'הרמ"ש'), הנמצא באונייה שעוגנת בנמל'.

"שמעתי כדבריו, ועשיתי כאשר ציווני. לקחתי קנקן חלב, והלכתי לנמל, שהיה לא רחוק מביתנו. כשהגעתי לרציף היכן שהאונייה עגנה, הבחתי בשומר, שעמד במזח ליד הגשר המחבר לאוניה. 'מה אתה מחפש כאן'? שאל. עניתי לו, שאני צריך לתת משהו לאחד הנוסעים. השומר סרב לבקשתי להכנס לאוניה למרות הפצרותי. לבסוף הסכים להעביר את קנקן החלב לידי הרבי, שהיה בתוך האוניה.

"
עמדתי והמתנתי לראות איך יפול דבר. ואכן, אחרי מספר רגעים, ראיתי את הרבי מוציא את ראשו מהחלון, לראשו היה כובע אפור. הוא נופף לי לשלום מחלון האונייה כאומר תודה.

עד היום אני זוכר את הרגע הזה היטב. עכשיו אתה מבין איזה זכות היתה לי? אני עצמי הבאתי 'חלב ישראל' לרבי!', סיים האיש את סיפורו בהתרגשות.

מוסיף ומספר אותו חסיד ששמע הסיפור מ'כלי ראשון': "חשבתי לעצמי, מניין ידע ה'מלמד' החסיד, רבו של אותו נער, שהאונייה בנמל, ושם נמצא הרבי? אין זאת, וזו השערה שלי, שאולי הרבי הריי"צ שלח מברק, או חסיד עסקן אחר, ליידע את החסידים תושבי המקום, ולעזור לרבי במסעו.

"מכיוון שהרבי לא יאכל דבר ממה שיש באונייה, ובפרט שהיתה זו עת מלחמה. וייתכן מאוד, שאותו 'חלב ישראל' ממש הציל את הרבי והרבנית".

עוד בנושא:
סיפור נס ההצלה של הרבי והרבנית
רשימת הנוסעים ב"ספינה ההצלה" בדרך לארה"ב. מסמך

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.