מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ד 26.06.2014

חבר הפרלמנט היהודי אלכסנדר פלדמן הותקף בקייב

הפרלמנט היהודי אלכסנדר פלדמן הותקף ליד בנין הפרלמנט בקייב ● הבריונים ניקבו את צמיגי הרכב, ומאבטחיו מילטו אותו מהמקום והזעיקו את כוחות המשטרה שעצרו את הבריונים ● רבה של חרקוב השליח הרב משה מוסקוביץ': "פלדמן הוא חבר הקהילה שלנו וחובש כיפה גם בפרלמנט עם גאווה יהודית ודבר לא ישפיע עליו"  לסיפור המלא
חבר הפרלמנט היהודי אלכסנדר פלדמן הותקף בקייב
ברחבי אוקראינה המצב חוזר לשליטה ויהודי אוקראינה חשים בטוחים יותר, כשהמתיחות ניכרת רק במזרח המדינה. אולם ספיחים של המצב הקודם מורגשים מדי פעם.

את המקרה האחרון חש דווקא חבר הפרלמנט אלכסנדר פלדמן, יהודי חובש כיפה, שהותקף על ידי מספר בריונים אשר צעקו לעברו קללות אנטישמיות, וניסו לפגוע בו פיזית. מאבטחיו מילטו אותו מהמקום.

הבריונים הקיפו את רכבו של פלדמן כאשר סיים דיון בפרלמנט וביקש לשוב לעירו חרקוב, ותקפו אותו בקללות גזעניות ואנטישמיות. כשראה פלדמן כי עומדים לפגוע בו פיזית הורה לנהגו לעזוב את המקום. אך אז ניקבו הבריונים את צמיגי הרכב. מאבטחיו מילטו אותו מהמקום והזעיקו את כוחות המשטרה שעצרו את הבריונים.

רבה של חרקוב הרב משה מוסקוביץ אמר בשיחה עם כתב 'המבשר': "אלכסנדר פלדמן הוא חבר הקהילה שלנו וחובש כיפה גם בפרלמנט עם גאווה יהודית ודבר לא ישפיע עליו. הוא איתן בנפשו ומקרה כזה או אחר לא יזיז אותו מעמדותיו והוא ימשיך לפעול למען האינטרסים היהודיים וכדי להשיב את בטחונם האישי של יהודי אוקראינה".

הרב מוסקוביץ סיפר כי שובו של ראש העיר היהודי של חרקוב משה (גנדיי) קרנס לחרקוב, לאחר שהחלים בבית החולים בישראל, מפיחה גם היא רוח חיים בקרב יהודי חרקוב והתושבים בכלל, והכל מתפללים כי יחלים ויתאושש לגמרי מפציעתו ויוכל להמשיך ולנהל את ענייני העיר.

יצוין כי חבר הפרלמנט היהודי אלכסנדר פלדמן מחרקוב הינו תומך נלהב של פעילות חב"ד באוקראינה ובפרט בעירו חרקוב ומקפיד להגיע לציון כ"ק בעל התניא זי"ע בהאדיטש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.