מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשע״ד 24.06.2014

מעצמה של חינוך בבאנקט השנתי של ה'רשת' ● דיווח, גלריה

גאוות יחידה, כוחות מחודשים, תחושת שליחות, התקשרות למשלח – אלו התחושות שליווי את מאות שלוחות הרבי בשדה החינוך, אשר יצאו מהבאנקט השנתי של האגף להעצמת השליחות ברשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש בארה"ק, שחתם שנת פעילות עניפה בכל תחומי החינוך. בנאומים המרכזיים נטלו חלק הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, הרב אליהו קריצ'בסקי הפקה מיכאל כפלין הפקות  מעצמה של חינוך
מעצמה של חינוך בבאנקט השנתי של ה'רשת' ● דיווח, גלריה
(צילומים: מנדי הכטמן, COL)
בסיומה של שנת פעילות מליאת עשייה חינוכית, הוזמנו חמש מאות שלוחות הרבי בשדה החינוך בבתי הספר של רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש בארה"ק, לערב עוצמתי ומרגש, אשר כולו הצדעה לשלוחות על השנה שחלפה וקבלת כוחות מחודשים לשנת הלימודים הקרובה.

את האירוע המרגש אשר התקיים באולם 'בית זלטה' בכפר חב"ד ב', פתחה להקת מחול מבית ספר חב"ד בנות רחובות, אשר נכנסה עם דגלי הרשת לאולם ולקול תשואות המשתתפות, פצחה בריקוד לצלילי שיר מרגש על השליחות החינוכית, שנכתב במיוחד לאירוע זה. בסיום המחול, צפו המשתתפות בדברים מרגשים על הזכות בעשייה החינוכית ברשת, מפי אנשי חינוך הרב נפתלי רוט, הגב' סימה רלב"ג, הגב' ברכה טברדוביץ, הגב' שרה זילברשטרום ויו"ר הנהלת הרשת הרב יוסף יצחק אהרונוב.

בסיומם של דברים אלו, פתחה את החלק הרשמי של האירוע, המנחה הגב' דרייזי אשכנזי מבית ספר חב"ד בנות נתני'ה, אשר בטוב טעם המחישה את העשייה הברוכה של השלוחות וחשיבותו של ערב זה, כגורם מחזק לעשייה החינוכית לכל השנה כולה. בסיום דבריה הזמינה המנחה את הגב' חנה בקרמן מבית ספר חב"ד בנות גילה לאמירת פרק התהילים של הרבי ואת מנהלת בית ספר חב"ד בית שמש הגב' חנה אריה לאמירת פרק התהילים של הרבנית ולאחריהם ביקשה המנחה מהמשתתפות להשאר על מקומן והזמינה את מנכ"ל הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים מר שלמה ישי, לאמירת פרק כ' בתהילים לזכותם וחזרתם של הילדים החטופים.

בסיומם של פרקי התהילים, צפו המשתתפות בקליפ קצר על פעילותו הייחודית של בית ספר חב"ד בנות באשקלון, כשבסיומו עלתה לבמה נציגת השליחות - מנהלת בית הספר, הגב' חנה וולף, אשר בנאומה חידדה בדבר הזכות האישית של השלוחות בשדה החינוך להשקיע את עצמן בעשייה החינוכית, לטובת חינוך צאצאיהן לשליחות ועשייה למען הזולת.

בדבריה הביאה הגב' וולף, דוגמאות וסיפורים מרגשים מאביה הרב קפלן עליו השלום ועשייתו לטובת ענייני הרבי, ושיתפה את המשתתפות בדילמות ואתגרים מחיי השליחות בחינוך. בסיום דבריה הודתה הגב' וולף לאמא, השליחה הגב' שרה קפלן והעניקה לה תמונה מכובדת של תלמידות בית הספר שבניהולה. ובעוד הגב' וולף צועדת מן הבמה לעבר אמה, עלו לבמה תלמידות בית הספר ובשיר וריקוד מרגש, המחישו את הזכות להיות חלק ממוסדותיו הקדושים של הרבי 'רשת אהלי יוסף יצחק בארה"ק'.

המשתתפות, אשר מחו את דמעותיהן מהנאום והריקוד המרגש שבא בעקבותיו, הופתעו לגלות את השחקנית הגב' מיכל לויטין, אשר עלתה לבמה ובכישוריה המיוחדים, המחישה בהומור איכותי את עוצמתה של השליחות החינוכית והשפעתה לדורי דורות על התלמידים והתלמידות. את הסתדרות המורים, אשר נטלה חלק נכבד באירוע זה, ייצג מר גד דיעי – יו"ר ארגון המורים הדתיים ומ"מ מזכ"ל הסתדרות המורים, אשר הודה בדבריו לקהל השלוחות על עשייתן והבטיח להמשיך ולקחת חלק בפעילותו של האגף להעצמת השליחות ברשת.

בעוד המלצרים בניצוחו של ר' אבי מלכה מגישים את מנות האוכל המיוחדות לערב זה, החל השלב השני של הערב אשר עסק בכוחות המיוחדים שקיימים בכל שליחה לטובת העשייה החינוכית ונפתח בדבריה של הגב' מיכל לויטין, אשר פנתה למשתתפות בשאלה 'מאיפה הכוחות לעשייה חינוכית עניפה זו'.

לקבלת תשובה לשאלה חשובה זו, הוזמן לבמה חבר הנהלת הרשת וסגן מזכיר בית דין רבני חב"ד בארה"ק הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, אשר דיבר בהתרגשות רבה על הכוחות שנותן הרבי – המשלח לכל אחת, להוביל את המחונכות להקמת בתים יהודיים וחסידיים. את דבריו תיבל הרב גלוכובסקי בסיפורים מרתקים מהרבי, אשר המחישו את היחס המיוחד והכוחות שהעניק הרבי לכל העוסקים בעבודת הקודש לחינוך ילדי ישראל ברשת אהלי יוסף יצחק.

בסיום דבריו, סיפר הרב גלוכובסקי למשתתפות על דמותו המיוחדת של מנכ"ל הרשת הרב בוטמן עליו השלום, אשר נפטר במהלך שנת לימודים זו. את דברי הרב גלוכובסקי המשיך סרט וידאו על דמותו של הרב בוטמן עליו השלום, ובו קטעי וידאו מרגשים מפעילותו במהלך שנות עבודתו ברשת, בסיום הוידאו, נצפה הרב בוטמן ע"ה באחד מאירועי הרשת כשהוא קורא את מילות המנון הרשת הישן 'בסיסמת ופרצת'. ומקטע הוידאו, המשיכו המשתתפות לשירת הניגון בניצוחה של הזמרת הגב' לאה דרור. בסיום השירה, שיתפה הגב' דרור את המשתתפות בהתרגשותה הרבה מאירוע עוצמתי זה והקדישה לשלוחות הרבי בשדה החינוך, שיר מיוחד על הקשר של שליחה עם הרבי – המשלח.

לאחר ההפסקה המוזיקאלית, צפו המשתתפות בקליפ סיקור קצר על פעילות שבעת אגפי הרשת במהלך השנה האחרונה – אגף תוכניות לימודים וספרי לימוד, אגף חינוך חברתי חסידי, אגף הכשרה והשתלמויות, אגף טכנולוגי'ה ותקשוב, אגף הורים וקהילה, אגף להעצמת השליחות בחינוך ואגף קשרי חוץ. את הקליפ חתם יו"ר הנהלת הרשת בברכות ותודות לכל העוסקים במלאכת הקודש.

בסיום הקליפ הוזמן לבמה סמנכ"ל הרשת הרב אליהו קריצ'בסקי, אשר שיתף את המשתתפות בהכוונתו הייחודית של הרב בוטמן ע"ה בניהול הרשת שממשיכה עד היום בהתנהלות הרשת, בדבריו עורר הרב קריצ'בסקי בחשיבות הרבה בהיצמדות להוראות הרבי בחינוך ילדי ישראל, אשר הם המתכון היחיד להצלחה בחינוך וסיים בסקירה על תוכניות הרשת לשנת הלימודים הבאה ובברכות תודה לכל שלוחות הרבי בשדה החינוך בארה"ק, אשר מקריבות ומוסרות עצמן לחיזוק החינוך החב"די-חסידי של התלמידים-ות.

השלב השלישי והאחרון של ערב עוצמתי זה, החל בסיפורה האישי והמרגש של הגב' רבקה ריבקין – מנהלת מחלקת חינוך במועצה אזורית עמק לוד, על הברכה המיוחדת שקיבלה הודות לעבודתה ברשת אהלי יוסף יצחק. הגב' ריבקין אשר עלתה לבמה בסיום סרט הוידאו בו סיפרה את סיפורה, שיתפה את הקהל המרוגש בתחושות ובהכוונות שקיבלה מהרבי להופעתה בערב זה וסיימה בנימה אישית על קנאתה באלו אשר זוכות מידי יום לעסוק בשליחות במוסדותיו הקדושים של הרבי ותחום חשוב זה – תחום החינוך.

את הערב חתמה הגב' מיכל לויטין במעמד ראל קאל מכובד, שבפתיחתו חשפה פן אישי מחייה אשר הושפעו במיוחד מצוות מחנכות בבית הספר בו למדה, וניצלה את הבמה בערב זה להודות לצוות שנכח גם הוא באירוע. מעמד הראל קאל הונחה ע"י תלמידות צעירות בית ספר חב"ד כפר חב"ד אשר הקריאו את שמותיהן של כל בתי הספר, כשהקהל מלווה את המעמד במחיאות כפיים מעודדות לצוותי החינוך ובסיומו יצאו המשתתפות בריקוד חסידי בניצוחה של הגב' לויטין ומתוך שמחה על זכותן הנפלאה לעסוק בשליחות החינוכית בשליחותו של הרבי ובמוסדותיו הקדושים רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש בארה"ק.

האירוע התקיים בסיוע ארגון המורים הדתיים בהסתדרות המורים בהשתדלותו הרבה של נציג חב"ד הרב שמעון דדון ובחסות מכללת 'אשכילה' שע"י בית רבקה בכפר חב"ד בניהולו של הרב משה חפר. האגף להעצמת השליחות החינוך ברשת, הודה לכל הנוטלים חלק בהצלחתו של האירוע: הגב' רוחמה שטיינברגר על ייעוץ וכתיבה, הגב' מלכה לאה גודמן בניהול התוכן, האחים ר' בנימין, ר' יוסף, ור' יעקב ריבקין על האוכל העשיר, ר' אבי מלכה על ניהול מוצלח של הקייטרינג במהלך האירוע ועל כולם ניצח המפיק מיכאל כפלין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.