מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תשע״ד 24.06.2014

"ברכנו אבינו כולנו כאחד" ● סיקור מקיף, גלריית סיכום

סעודת השבת מסתיימת, אך התמימים אינם ממהרים לעזוב. קבוצות קבוצות יושבים ומתוועדים בכל פינות הזאל, מעוררים את הרגש והגעגועים, ומטכסים עצות ודרכי פעולה כיצד להביא את הרבי בחזרה ● COL מגיש סיקור מקיף וגלריית סיכום משבת ההכנה ל-ג' תמוז שנערכה בכפר-חב"ד, בהשתתפות כל תלמידי ישיבות חב"ד מכל רחבי הארץ  ● מיוחד  ברכנו אבינו כולנו כאחד
צילומים: ישראל בליזובסקי
החל משעות הצהריים המוקדמות של יום שישי, החלו לנהור אלפי התמימים מכל רחבי הארץ, ל"שבת הכנה" לקראת ג' תמוז, יום ההילולא העשרים. ניתן היה להיווכח בהרכב מלא של הישיבות, תמימים ואנשי הצוות, שבאו לשבות יחד, להתוועד, להתעורר ולהתחזק בהתקשרות לרבי.

כבר בערב שבת התיישבו התמימים לשיעור מיוחד בתורת הרבי, מפי האורח המיוחד הרב דוד פלדמן, חבר ועד הנחות בלה"ק. בהמשך עולה הרב מנחם מענדל גרונר, מראשי ישיבת תות"ל בקרית גת, כשהוא מספר על רגעים מיוחדים מהרבי שנצרבו בזכרונו, ומלהיט את האווירה.

מנחה, אמירת שמו"ת, סדר לימוד שיחות וקבלת שבת, והתמימים מתכנסים לזאל הישיבה בכפר חב"ד, לסעודת שבת והתוועדות חסידית נדירה.

מנחה הסעודה, הרב מנחם קעניג, מנהל רוחני בישיבת תות"ל לוד, מנווט את האירוע בטוב טעם, ופותח בדברים נרגשים: "עברו אמנם 20 שנה, ועלינו לעמוד חזק על המשמר שלא להיכנס לשיגרה. המצב הנוכחי צריך לעמוד לנגד עינינו בכל רגע ורגע, ולהניע אותנו לפעולה. בידינו הדבר".

הרב מנחם דב דברוסקין, מישיבת תות"ל מגדל העמק, סוקר את דברי הרבי לקראת יו"ד שבט תש"ל, יום ההילולא העשרים לרבי הריי"ץ, ומחדד את הנקודה: "אצל רבי, ביחידה, לא שייך שינויים. הרבי נמצא גם כעת, אלא שהביטוי הוא על ידי בניו - תלמידי התמימים. עלינו לנהוג בהתאם, ובכך נתקדם לקראת הגאולה הקרובה".

אורח השבת, הרב יעקב משה וואלבערג, עולה לשאת דברים, והס מושלך בקהל. בדבריו מנתב הרב וואלבערג את הדברים שנאמרו קודם לכן לחיים של כל תמים ותמים, ומוציא מכך את הנוגע למעשה בפועל.

סעודת השבת מסתיימת, אך התמימים אינם ממהרים לעזוב. קבוצות קבוצות יושבים ומתוועדים בכל פינות הזאל, מעוררים את הרגש והגעגועים, ומטכסים עצות ודרכי פעולה כיצד להביא את הרבי בחזרה.

שעת בוקר מוקדמת, ו'אוהל האירועים' בכפר חב"ד עמוס מקצה לקצה. כולם משכימים ובאים לאמירת תהילים של שבת מברכים. אלו שדייקו ובאו בזמן, יכנסו להגרלה מיוחדת על מפית קודש בה השתמש הרבי, כשהיא טמונה בכריכת עור מהודרת של ספר תהילים.

סדר חסידות שוקק חיים, חלק מהתמימים בוחרים ללמוד מאמר מהרבי בחברותא, בעוד חבריהם מאזינים לשיעורים מרתקים מפי משפיעי הישיבות. לאחר הלימוד ותפילת שחרית, מתאספים התמימים לשיעורים בענייני משיח וגאולה.

בסעודת השבת בבוקר מאזינים התמימים לרב אברהם לפידות, ראש ישיבת תורת אמת: "אי אפשר להגיע לג' תמוז כמו ליום רגיל, יש להתכונן כראוי, כפי שלימדה אותנו החסידות, להתכונן באמת ובתמים לכל עניין שבקדושה". הרב לפידות ממשיך וחוזר על שיחת הרבי אודות טעות קרח, והצורך ההכרחי בהתקשרות לנשיא הדור.

סעודת השבת הגדולה הופכת להתוועדויות רבות, כשכל שיעור מתיישב יחד באחת מכיתות הישיבה. בין המשפיעים המתוועדים ניתן למצוא את הרב יוסף יצחק בוטמן, הרב משה גרוזמן, הרב מנחם מענדל גרונר, הרב זלמן גופין, הרב יוסף יצחק גורביץ, הרב דוד פלדמן, הרב יעקב משה וואלבערג וכו' וכו'.

לעת ערב מתכנסים התמימים לסדר ניגונים רבתי, בהכוונתו של הרב יוסף יצחק בוטמן, משפיע ראשי בישיבת תות"ל לוד. אלפי התמימים מנגנים בדביקות, מתעלים לרגע קט אל מעל לשגרת היום-יום. הרב שמואל פרסמן, מישיבת תורת אמת חוזר מאמר חסידות. לאחר מעריב, צופים האלפים במראות קודש מהרבי.

את השבת חותמת סעודת המלווה מלכה המסורתית, בהשתתפות המרא דאתרא דכפר חב"ד, הרב מרדכי שמואל אשכנזי, שאף נושא דברים ומדגיש את נצחיות נשיאותו של הרבי. גם הרב יצחק יהודא ירוסלבסקי, חבר ומזכיר בי"ד רבני חב"ד באה"ק, מכבד את המעמד בנוכחתו.

לאחר דברי התעוררות מפי הרב וואלבערג, עולה לדבר הרב יעקב גולדשמיד, מישיבת תות"ל בכפר חב"ד, ומדגיש את הנחיצות להמשיך את הרגש וההתעוררות מהשבת הלאה, ולבטא זאת בהחלטה טובה למעשה בפועל.

המעמד ננעל בדבריו של הת' ישראל לנדא אודות פרטים חשובים במבצע-תורה המתקיים בישיבות, ובהגרלה על מפית קודש בה השתמש הרבי - בה זוכה הת' חנן בלינוב, מישיבת תות"ל בלוד.

אשרי עין ראתה מראות שכאלו. אשרי עין שחזתה בהתאספות אלפי בניו של הרבי, שיחד דורשים ומבקשים "ברכנו אבינו כולנו כאחד", ברכנו בברכה הגדולה והנצרכת ביותר, "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים", תיכף ומיד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.