מערכת COL | יום כ"ה סיון ה׳תשע״ד 23.06.2014

יום חג באנטווערפן: תלמידי מכון הסמיכה הוסמכו לרבנות

במעמד חגיגי ומרשים חגגו תלמידי מכון הסמיכה באנטוורפן, בלגיה, את מעמד חתימת וקבלת תעודות ההסמכה לרבנות ● קודם המעמד, נבחנו הבחורים אצל הרב בנימין יאקעבס רבה הראשי של הולנד ● במעמד נכחו רבני ודייני קהילת אנטוורפן, אנ"ש ידידי הישיבה ותומכיה גלריה מהמעמד לכבודה של תורה
יום חג באנטווערפן: תלמידי מכון הסמיכה הוסמכו לרבנות
בטקס מפואר ורב רושם, סביב שולחנות ערוכים בכל טוב, התכנסו מאות מתושבי בלגיה, למעמד הצדעה והסמכה לתלמידי ישיבת תות"ל באנטוורפן, שהתקיים באולם החדש של בית חב"ד אנטווערפן. מרקם הציבור הססגוני הכולל חרדים, יהלומנים, רבנים ואישי ציבור, העיד יותר מכל על קשת הפעילות הענפה, עליה עמלו התלמידים –הרבנים במהלך כל שנת הלימודים. מהם כאלה שזכו לביקור שבועי במשרדי הבורסה או בחנויות היהלומים, ומהם משתתפים קבועים בשיעורים או בפעילויות שנערכות ע"י הבחורים.

המעמד הונחה כמיטב המסורת ע"י הרב שמואל פרנקל אשר ביד אמן שילב וחיבר בין חלק אחד של הערב למשנהו, ובין דרשה לחברתה.

נציג התלמידים התמים הרב יואל רוזן, סיפר על השנה הנפלאה והמיוחדת שעברו הבחורים זו היתה שנה שלא נשכח כל ימי חיינו. הלימודים והאווירה החסידית של השנה תלווה אותנו כל חיינו. הוא דיבר על פרשת השבוע "קורח" על הצורך לשלב בין לימוד תורה לבין שליחות ולהאיר את העולם.

את המשא המרכזי נשא השליח הראשי הרב שבתי סלבטיצקי שהדריך את הרבנים החדשים שבשליחות צריך לדבר בשפת המקבל בכדי להשפיע על יהודי נוסף צריך להמשיך את התורה גם לעולמו ולשכלו של המקבל. הרב הודה לכל העוסקים ותורמים לישיבה ובפרט הודה לבחורים על הצלחתם מחד להפיח רוח יהודית בקרב תושבי העיר בפעילויות רבות ומגוונות במהלך השנה, ומאידך לשקוד על לימוד התורה בעומק ובעיון, 'סוד הצלחה הוא הכח של הרבי' סיים הרב שבתי סלבטיצקי.

'המהפכנים' זהו שמו של הקליפ המיוחד שמסכם את פעילות תלמידי הישיבה, תוך דקות ספורות עברו הצופים מכינוס אחד למישנהו מהדלקת חנוכה לשמחת הפורים, מיריד הפסח לתהלוכת הילדים בל"ג בעומר. מהפעילות בבתי הספר לצבאות ה', אנשים רבים מעולם המסחר דיברו בקליפ הזה על הפעילות הברוכה שהבחורים עושים. כולם עמדו משתאים לנוכח מעגל הפעילות האדיר.

הרב הראשי להולנד הרב יאקבס שליט"א דיבר על החשיבות של כל פעולה אפילו אם היא נראית קטנה ביותר, לקראת יציאה לשליחות צריך לדעת שפעמים רבות עוסקים בהפצת המעיינות ומרגישים שכביכול לא נפעל דבר, אך לאמיתו של דבר "חזקה לתעמולה שאינה חוזרת ריקם", ולפעמים זוכים לראות לאחר שנים כיצד פעולה מסוימת שנחשבה אצלנו כדבר שולי - פעלה גדולות ונצורת את דבריו הוא חתם בסיפור מרגש שמראה את כוחה של כל פעולה.

סיום הנאומים היה על ידי הרב הראשי אב"ד דק"ק "שומרי הדת" הרב דוד משה ליברמן, אשר דיבר על יציאה לכהן כרב בתור שליחות חיים תוך הצמדות ללא פשרות לשו"ע.
שיאו של הערב היה כאשר ראש הישיבה הרב מנחם מענדל טברדוביץ ניגש להענקת תעודות הסמיכה לרבנות לכל הרבנים החדשים, כאשר הוא מכבד את רבני העיר ואת הרב הראשי של הולנד הרב יאקבס שליט"א שבא במיוחד מהולנד על מנת לבחון את הבחורים ולהשתתף באירוע נשגב זה. לאחר מכן כיבד את שאר רבני ודייני העיר שנכחו במעמד.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.