מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשע״ד 21.06.2014

שורת תגליות במסע התמימים ב"אלמא אטא" ● תיעוד מיוחד

COL ממשיך ללוות את מסע התמימים מישיבת חב"ד בנתניה לאלמא אטא, בעקבות רשימות הרבנית ● הפעם, התמימים מנסים לאתר את ביתם של הגה"ק רבי לוי יצחק שניאורסון והרבנית חנה נ"ע ● סיקור וגלריה מסע התמימים לאלמא אטא
שורת תגליות במסע התמימים ב
המשך יומנו של תמים:
לאחר התאוששות מיום הארוך אתמול בצי'אלי (הגענו חזרה מהטיסה בשתיים וחצי בלילה), ולאחר סדרי חסידות ונגלה (הישיבה הוציאה לאור חוברות לימוד לשם כך), יצאנו היום בצהריים להמשך המסע בעקבות רשימת הרבנית. כל אחד מהתמימים קיבל חוברת ובו ליקוט קטעי זיכרונות של הרבנית, הנוגעים ישירות לאלמא אטא.

המקום הראשון היה אתגרי במיוחד; איתור ביתם של ר' ליוי'ק והרבנית באלמא אטא. יש סימנים רבים ואנחנו התמימים השתתפנו בחיפושים. הצלחנו ב"ה להגיע קרוב. אף קרוב מאד. לפי כל הסימנים הגענו לאיזור המדוייק. הכתובת שיש בידינו כבר לא קיימת ועלינו לחשב חישובים.

השלוחים, לקראת המסע, כבר ימים רבים, עושים מאמצים אדירים לאיתור המקום. יש הרבה נתונים שעוזרים. בלי ספק עברנו "בדל"ת אמות", למדנו מתורתו של "בעל הבית" וניגנו יחד בהתרגשות רבה את ניגונו. השלוחים במקום נחושים להמשיך לאיתור המיקום המדוייק יותר. זו הייתה בלי ספק התחנה הראשונה והמרגשת ביותר.

משם המשכנו הלאה לליניא 9, בית 16, ביתה של הרבנית חנה לאחר הסתלקותו של ר' ליוי'ק. ניגנו יחד בחצר שלה את הניגון מבית אביה הרמ"ש "רחמנא דעניא".

הנקודה הבאה הייתה ביתו של "ר' מרדכי סולדבניקוב הצעיר". זה היה הבית הראשון שר' ליוי'ק הגיע אליו ישר מתחנת הרכבת בבואו מהמסע המתיש מצי'אלי. הרבנית מאריכה מאד בתיאור השעות הטובות שלהם שם בחברת ידידים. את הקידוש הגדול שנערך שם בשבת הראשונה.

התחנה האחרונה הייתה אגם "טשטאג", למרגלות נוף הרים מדהים ביופיו. כאן, לפי רשימת הרבנית,טבלו חסידים במסירות נפש לפני שנשאו את מיטתו של ר' ליוי'ק. ר' יוסף נימוטין זכור לטוב טבל אז, למרות 40 מעלות חום..