מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תשע״ד 21.06.2014

לקראת השקה רשמית: 'חב"ד במרכז הרפואי'

חשיפה: חודשים ספורים מאז התקבלה ההחלטה בצעירי אגודת חב"ד בארה"ק – והמיזם כבר מקיף שישה מרכזים רפואיים ● היעד - מתנה לרבי עד לסוף חודש תמוז הקרוב: מיזם ארצי גדול המקיים שליחות ופעילות ענפה בעשרה מרכזים רפואיים בכל רחבי הארץ ● המיזם בחסות 'קרן מרומים' המעניקה תקציב נדיב לכל שליח שיוצא לשליחות במסגרת זו ● הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר צאגו"ח: "כך מתרחבת הפעילות גם לאלפי אנשי הצוות המנהלי והרפואי השוהה במקום ימים ולילות, ימי חול, חגים ושבתות, וכמובן לבני המשפחות" לסיפור המלא
לקראת השקה רשמית: 'חב
בתי רפואה ברחבי הארץ. צילום: ויקפדיה, ויח"צ
לאורך כל השנים, כשהרבי הורה על קיום מבצעי הקודש, הוא הציב באחד המקומות הראשונים את הפעילות בבתי רפואה. זהו מקום שבו שוהים אלפים רבים של יהודים, רחוקים מביתם וממשפחתם, מנותקים ממסגרות חייהם הרגילות. אלו אנשים חולים פיזית, ובמקרים רבים גם שבורים נפשית.

"בתי הרפואה הם הפסיפס המלא של עם ישראל" אומרים השלוחים בבתי הרפואה "כאן יהודי נולד, לכאן הוא מגיע עם רעייתו להמשך בניית התא המשפחתי, ולמרבה הצער כנראה יגיע בעצמו או בלוויית מי מבני ביתו למקום עוד כמה וכמה פעמים בחייו"

ממבצעים לשליחות

"בקיום 'מבצעים' בבית הרפואה אין כל חדש", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר צאגו"ח, "השלוחים שבתחום פעילותם קיימים מרכזים רפואיים ואנ"ש, מקיימים פעילות כזו כבר עשרות בשנים".

"החידוש עתה", הוא מסביר, "ביציאה של אברכים לשליחות מלאה במרכזים אלו. כך מתרחבת הפעילות גם לאלפי אנשי הצוות המנהלי והרפואי השוהה במקום ימים ולילות, ימי חול, חגים ושבתות, וכמובן לבני המשפחות המלווים את יקיריהם וסועדים אותם לעיתים במשך יממות ארוכות, שבועות ואף חודשים".

אחד השלוחים שיצא לאחרונה למרכז רפואי גדול, מספר על עולם העשייה הענק והמגוון שנפרס בפניו:

"לקראת היציאה לשליחות תודרכנו, רעייתי ואני, כי יש מגוון רב של פעילויות שניתן לקיים בבית הרפואה, מגוון של אוכלוסיות, ואין ספור תחומי עשייה. אך לא העליתי על דעתי עד כמה תמלא שליחות זו את חיי ואת חייה של רעייתי, שאף היא שותפה מלאה לשליחות ומוצאת כר נרחב של פעילות מותאמת במיוחד לשליחה-אישה".


פועלים בתנופה

לצד איתור, מיון והשמה של אברכים למרכזים הרפואיים, שוקדים בימים אלו בצאגו"ח על תוכניות עבודה משותפות לשלוחים.

מקרן מרומים נמסר, כי הקרן תמשיך לעודד משפחות אברכים שירצו לכרוך את חייהם בשליחות ייחודית זו באמצעות מענקים חודשיים, ואף תתמוך בפרויקטים שימנפו את הפעילות בבתי הרפואה.

המיזם מתנהל במסגרת אגף הסניפים בצעירי אגודת חב"ד, ואברכים המעוניינים להצטרף לשליחות במסגרת זו מוזמנים לפנות לקבלת פרטים ולהצעת מועמדות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.