מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשע״ד 19.06.2014

"חברון זה לא עזה, תחושתי שימצאו אותם בקרוב" ● מיוחד

חברון, עיר שקטה בדרך כלל. הכל שקט, עד שקורה משהו. וה'משהו' הזה, נחת על תושבי חברון ביום שישי שעבר כרעם ביום בהיר.  'כל העולם' על חברון, הכל נהיה צבעוני. כוחות צבא, משטרה, עיתונאים מכל העולם ● על פעילות סביב לשעון, בשיגרה ובחירום, חלוקת מצרכים לחיילים ב'מבצע שובו אחים', ועל ישני חברון, ששומרים על עם ישראל - בראיון מרתק עם אחד מאנשי העשייה הבלתי נלאים בחברון, הרב יוסי נחשון ● וגם: הרב נחשון משיב לשאלה - "כאחד שנמצא בשטח ומכיר את חברון, האם לדעתך ימצאו אותם בקרוב?" ● מגזין שישי  חברון זה לא עזה
הרב יוסי נחשון מעניק חטיפים לחייל המשרת בחברון

משה בן-חיים

מספר הרב יוסי נחשון, משלוחי חב"ד הנמרצים בעיר חברון: 

"בשבוע שעבר ביום שישי, הידיעה על החשש לחטיפה נחתה עלינו כרעם ביום בהיר. חברון בשיגרה היא עיר מאוד שקטה. כשקורא משהו, 'כל העולם' על חברון. הכל נהיה צבעוני. כוחות צבא, משטרה, עיתונאים מכל העולם. ביום שישי ובשבת הצבא הזניק ללא התרעה מוקדמת כוחות צבא ויחידות מיוחדות. הם הגיעו בהתראה קצרה, ולא הגיעו מצויידים עם מוצרים בסיסיים.

"נוצר מצב, שלחיילים לא היה סבוני רחצה, שמפו, סיגריות וכדומה. גייסנו למשימה את מנהל בית חב"ד ביישוב 'חשמונאים'. הנ"ל גייס את הקהילה שלו, והביאו מוצרים לחיילים ביד רחבה.


השליח הרב ויקטור עטיה עם חיילים

"ביום שישי, במוצ"ש וביום ראשון, חילקנו לחיילים את המוצרים, שאגב היו רק מסוג איכותי של חברות מפורסמות וכו'.
בהמשך, הגיעו משלוחים לחיילים מכל הארץ. את ההתלהבות בעיני החיילים, לא ניתן לתאר. ממש עשינו להם אור בעיניים".

מוסיף הרב יוסי נחשון: "יש נכונות מדהימה בציבור לעזרה. כל אחד יכול לעזור! שמים עגלת 'סופר' במכולת, עם שילוט ל'אחינו החיילים', וכל אחד שרוצה לתרום להם מוצר, רוכש ושם בעגלה. אנו מאחלים ומצפים שהחטופים ישובו בשלום לביתם, והכל יסתיים, אבל עד שימצאו אותם, ניתן לצה"ל 'אורך נשימה' ככל הנדרש והאפשרי"...

כאחד שנמצא בשטח, ומכיר את חברון. האם לדעתך ימצאו אותם בקרוב?

"מהכרות שלי עם השטח (נולדתי בחברון) פה זה לא כמו עזה. אפילו יסודות לבית קשה פה מאוד לחצוב. האדמה סלעית מאוד, ולא קל לחפור מנהרות. כדי לברוח מהאיזור, המחבלים צריכים לעבור מסלול מאוד ארוך, והצבא מקיף את כל האיזור, וסורק בית בית. התחושה האישית שלי היא שימצאו אותם בקרוב, ובע"ה בריאים ושלמים. כמובן הערכתי זו היא אישית".

בעיר האבות היא חברון, אתם חשים ש'ישיני חברון' שומרים ומגינים על העיר, על החטופים ועל כל עם ישראל?

"
אנו יודעים שכל תפילות כל העולם עוברות מערת המכפלה, הלא הוא פתח גן עדן כמו שכתוב בספרים.

"
היה 'דינר' פעם לטובת היישוב היהודי בחברון. באו לבקש להצלחת ה'דינר' ברכה מהרבי. הרבי אמר להם: "כל התפילות של כל העולם באות דרך חברון, ואתם רוצים ברכה? לכן", מוסיף הרב יוסי נחשון, "גם הסיטרא אחרא רוצה את חלקו, ולכן הוא נלחם בעור שיניו. אבל אנו בטוחים שבזכות האבות הקדושים, נינצל מכל גזירות קשות".

ספר לנו על פעילות חב"ד בחברון בימי השגרה?

"יש פעילות קבועה, ויש פעילות עונתית. כל שליח יש לו מה שהוא מופקד עליו. כמובן עובדים כצוות "איש את רעהו יעזורו".

"הרב ויקטור עטייה גיסי, מנהל בית חב"ד בחברון. אחרי החתונה שלי יצאתי לשליחות בחברון. דני כהן הגיע לפני כתשע שנים לפעילות חב"ד בחברון בהנהלת מנהל בית חב"ד הרב ויקטור עטייה. הרב פורט הגיע לפני כשש שנים ומוסר שיעורי תורה, ו'מבצע סת"ם'. הרב 'פולע' ברוד הגיע לפני שנתיים לנהל את הבניין החדש של חב"ד בחברון. הרב איציק ניימרק הגיע לפני חצי שנה לתגבר פעילות עם החיילים.


בנו של אחד השלוחים מעניק חבילה לחייל

"יש מסלולים קבועים בשיגרה, של שיעורי תורה, אות בס"ת, אירוח חיילים בשבתות, ושאר המבצעים הק'.

"יש פרוייקט 'תפילין לחייל', שבו חילקנו עד היום כ-1000 זגות תפילין (!) לחייל שיניח אותם בכל יום. תרמו את רוב זוגות התפילין קהילה של חב"ד בליאון צרפת. יש גם יהודים טובים בכל הארץ שתורמים למבצע בעין יפה. ייתכן מאוד שזה מבצע תפילין הגדול בעולם, כי לפחות רוב אלו שקיבלו זוגות תפילין, מניחים אותם בכל יום.

"הפעילות שלנו מגוונת. אני מארגן קבוצות של מטיילים בחברון, יש הרבה מחו"ל, וזה נהיה לאחרונה מעין 'טרנד' לעשות בר מצווה במירון עם חיילי צה"ל, במקום לעשות במסעדה וסתם לאכול סעודה לשמה. משמחים את החיילים בבסיס, עושים להם 'על האש' וכך כולם יוצאים שמחים ומרוצים. אנו מארגנים הכל מאל"ף ועד ת"ו, כולל כמובן תפילה בקברי אבות, סיורים, אוכל ברמה גבוהה ובכשרות מהודרת. יהודים רוצים כל השנה להתארח בשבתות בחברון, והפעילות רבה ב"ה".

אתה עצמך היית פעם בתוך המערה הפנימית?

"אני עצמי לא, אבל לפני כ-25 שנה, היו כמה שנכנסו. היה זה בתקופת אמרית "סליחות", וחסידי קרלין היו מגיעים בקביעות לומר שם את הסליחות. הם היו מתפללים בקול-רם, כפי מנהגם בקודש. בחסות ה'רעש' הזה, כמה חבר'ה הביאו 'באגר', ופרצו פתח קטן למערה הפנימית.

"כל מי שהיה שם לא ישכח זאת לעולם. למחרת הדבר התגלה לערבים, ונוצרה מהומה. הצבא אטם את הפתח בבטון, ומאז זה לא קרה שוב. היום לצערינו נכנסים ל'אולם יצחק' רק פעמיים בשנה בלבד.

"אנו מתפללים ומקווים שהחטופים יחזרו בריאים ושלמים, ושנזכה לביאת משיח תיכף ומיד ממש!".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.