מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשע״ד 19.06.2014

הכפר-חב"דיים שהופכים את מרכז תל-אביב ● סיקור מיוחד

הכל החל ביום שישי בהיר, לפני כחמש שנים. מהחלפה 'זמנית' של בחורי הישיבה בכפר, בעמדת הנחת תפילין בתל אביב - בכל יום שישי יוצאת הסעה מסודרת מכפר חב"ד לאזור מרכז ת"א, שם  מקימים ומאיישים חמש עמדות של הנחת תפילין, וכ-250 יהודים מניחים תפילין, ומקבלים תשובות בכל נושא יהודי ● במקביל יוצאת גם הסעה משיכון חב"ד בלוד ומכפר חב"ד, ובה יוצאות בנות חב"ד לחלק כ-7000 נרות שבת קודש ● היוזם, ר' משה פליישמן, מספר איך הכל התחיל ומשתף בסיפורים מרתקים ● וגם: מי היה האלמוני שצעק לעברו "תלך לצבא?" ● מגזין שישי  פעולה אחת טובה 
הכפר-חב
(צילומים: COL)

משה בן-חיים

מספר ר' משה פליישמן, תושב כפר-חב"ד:
 "הכל התחיל ביום אחד בו ביקשו ממני בחורים שאחליף אותם ב'מבצע תפילין', באיזור הכניסות ל'שוק הכרמל'.  אותו יום שישי, גיליתי את הפוטנציאל האדיר שיש בדבר. ברחוב יש צימאון אדיר לכל דבר שיש ביהדות.

"חשתי שבמאמץ קטן יחסית, אפשר להגיע לתוצאות גדולות. החלטתי שבפעם הבאה, במקום שאבוא יחד עם הבחורים, אבוא לפניהם. בכל יום שישי יוצאת הסעה מאורגנת מהישיבה גדולה בכפר חב"ד לאחר סיום ה'סדרים' לנקודות בת"א. שוק הכרמל, שוק האמנים, רחוב שינקין ועוד.

"הבחורים היו מגיעים בערך בשעה 13:00 ואנחנו הגענו מהבוקר עד השעה 13:00. אני זוכר שבשבוע הראשון שסיכמתי עם כמה אברכים להתחיל בעניין, רק אני הגעתי... לאט לאט זה התארגן. בהתחלה באתי ברכב הפרטי שלי. עם הזמן נוספו עוד אברכים, ונסענו בשני רכבים. אחרי שנה בערך, כבר יצא מיניבוס הסעות מהכפר...



"הפעילות שם ממש גדולה, המקום הומה אדם, מעבר לכך שמגיעים לשם אנשים מכל רחבי הארץ, יש שם גם המון תיירים מכל העולם, כך שמניחים אצלינו בדוכנים מאות יהודים, מכל העולם, במהלך השנים, עשרות-עשרות מהם הניחו אצלינו תפילין לראשונה בחייהם.

"אנו גם מהווים נקודת אור עבור עשרות אנשים בכל שבוע, אשר מגיעים כל אחד עם שאלותיו הוא (חלקם אף מתנים קבלת תשובה כתנאי להנחת תפילין), בנושאים הלכתיים, נושאי אמונה, ואף מדיי פעם כשעולה סערה כזאת או אחרת בנושאי דת ואמונה".

ביום שישי האחרון היתה היענות יוצאת דופן? בעקבות המצב של החטיפה?

"אנשים עד הצהרים לא כל כך ידעו עדיין, כי הדברים לא פורסמו רשמית. בסך הכל, יש השפעה של האירועים בארץ על ההיענות של הציבור. במקרים כאלה של שינוי באווירה זה מורגש גם אצלינו ב'מבצע תפילין'. לטוב ולמוטב. במקומות שאנו נמצאים, יש מיגוון של כל חלקי הציבור מכל הארץ.

"מה שמעניין, שיש כאלה שמגיעים ממקומות אחרים במיוחד כדי להניח אצלינו תפילין בדוכנים, בכל יום שישי". 

האם יש מה לחזק כיום את ה'דור הצעיר' במבצע תפילין? פעם היתה יותר התלהבות לכך?

"יש מה לחזק כיום. בסה"כ מדובר שאברך יתן כשעתיים בשבוע למבצעים של הרבי! יש כל כך הרבה מה לפעול, אנשים ממש צמאים לכל דבר של יהדות! כל אחד ש'יתן קצת יד', ואפשר לפעול גדולות ונצורות. בהחלט צריך לחזק את העניין".

יש מקרים של התחזקות בתומ"צ, בעקבות הפעילות של מבצע תפילין?

"יום שישי אחד, אני עומד  בכניסה ל'שוק'. אני רואה שני צעירים, ניגשתי אליהם בשאלה האם רוצים להניח תפילין. אני רואה אחד מהם, כשהוא סופר משהו באצבעות ידיו. התחיל לספר לנו: 'לפני שמונה חודשים, גם היינו פה. שאלתם אותנו אם נרצה להניח תפילין. חבר שלי הסכים והניח, ואילו אני סרבתי. הלכתי הביתה, והמחשבה על כך שסירבתי להניח, לא נתנה לי מנוח. מאז ועד היום לא פיספסתי הנחת תפילין אפילו יום אחד!"









"כלומר, עצם
השאלה ששאלנו אותו, אפילו שסרב, היא זו שגרמה לו להניח תפילין בכל יום! נתאר לעצמינו מה גורמת הנחת תפילין!".

פליישמן מספר סיפור נוסף: "יום אחד, עומד לידינו מוכר עיתונים. הוא עמד בפרצוף 'קפוא', וניסה למכור את מרכולתו לעוברים ושבים. אנו עומדים בדוכן התפילין 'לשווק' את מכולתינו, והוא עומד לשווק את שלו. פניתי לאברך שהיה איתי ואמרתי: 'צריך ללמוד ממנו איך לא מוכרים כלום'. כלומר, מה לא לעשות. אם אנו רוצים למכור היטב, חייבים לבוא בפנים מאירות.

"ואכן, ניגשתי לאדם הראשון שראיתי, עם חיוך לבבי, ושאלתי אותו אם רוצה להניח תפילין. הוא הביט בי רגע, ואמר: 'האמת, שבהתחלה סירבתי. משראיתי את החיוך הלבבי בו ניגשת אלי, למה שלא אניח?...'

"אירועים אלו, מתוך רבים אחרים, מלמדים על ההשפעה של הפעילות במבצעים הקדושים של הרבי". 

עוד סיפור מעניין, על איך הגלגל מסתובב: "פעם הצעתי למישהו להניח תפילין, הוא ענה לי "קודם תלך לצבא... משהו בקול שלו היה מוכר לי. פתאום צעקתי לעברו: 'פיליפ, אתה לא מתבייש????'. הוא הסתובב אחורה, לא מבין מאיפה אני מכיר אותו. ואז אמרתי לו 'אתה היית המפקד שלי בטירונות, ואתה אומר לי ללכת לצבא???'



אחרי שהזכרתי לו את התקופה בה היה מפקדי, 'לא נותרה לו ברירה'... אלא להניח תפילין (אחרי הרבה זמן שלא הניח) עם פקודו לשעבר...

איזה 'מודל לחיקוי' אתה זוכר ממבצע תפילין? אביך, או חסיד וותיק אחר?

"ישנם כמה מודלים לחיקוי אשר נותנים לי את ההשראה לפעילות זאת. אבי שיחי', איתו הייתי נוסע המון למבצעים בימי ילדותי, אם זה בפעילויות עונתיות בחגים.

"או אפילו סתם כך, אם היה מתעורר בי ה'הרגש החסידי' והרצון ללכת להניח תפילין עם אנשים ביום שישי. אבי היה נענה לי  ומסיע אותי ומשתתף ביחד איתי. דוגמא חיה זאת חדרה בי עמוק.

"כמו"כ הרה"ח ר' משה גולדשמיד ע"ה אשר איתו הייתי נוסע למבצעים כל יום שישי במשך 4 שנים לעיר אשדוד, גם מסירות ועקביות זאת, למרות גילו המבוגר, השפיעו עליי רבות".

שאלה לסיום: הפעילות הזאת מן הסתם עןלה הרבה מאוד, מי מחזיק את כל זה?

"אכן הפעילות עולה המון, הסעות וכדו'. ההוצאה הגדולה ביותר היא בעיקר הפן של מבצע נש"ק, עם כמויות ערכות ההדלקה הגדולות, דבר שעולה כסף רב. בשנים האחרון הייתה לי הרבה עזרה ממשפחה ומחברים".

בתקופה זאת אשר הפעילות מתחזקת, אנו יצאנו בקמפיין קריאה לאנ"ש ליטול שותפות איתנו בפעילות. ובפרט לרגל ג' תמוז, יש לחזק ההתקשרות האמיתית לנשיא הדור, וזאת על ידי המבצעים הקדושים!

"אכן מי שמעוניין יוכל ליצור קשר איתי ב-050-8766111".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.