מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשע״ד 18.06.2014

קיים את הילד ● האזינו

הזמרים אלי פרידמן ויצחק מאיר נכנסו ביום חמישי שעבר, בשעת בוקר, להקליט שיר מרגש על תפילת המילה ● "ביום חמישי בלילה יצאו שלושה נערים לצומת גוש עציון... אתמול השיר הוקלט כמתוכנן, אבל פתאום הכול מקבל משמעות מצמררת", כתב ידידיה מאיר, אחיו של יצחק. בפנים: האזינו לביצוע קיים את הילד 
קיים את הילד ● האזינו
כך מספר העיתונאי ידידיה מאיר: "לפני למעלה משנה שלח לי הזמר והיוצר אלי פרידמן לחן שכתב על מילים מתוך התפילה המרגשת שאומרים בברית המילה, ממש ברגע שנותנים לתינוק את שמו: 'קיים את הילד הזה לאביו ולאמו. ישמח האב ביוצא חלציו ותגל אימו בפרי בטנה... ואעבור עלייך ואראך מתבוססת בדמייך. ואומר לך בדמייך חיי'. 

"האמת שגם בלי הלחן של פרידמן המילים האלה תמיד ריגשו אותי (כמו כל הורה שעמד בברית המילה של בנו), אבל מאז ששמעתי את הסקיצה אני משגע את פרידמן כל כמה שבועות שכבר יקליט את השיר שלא מפסיק להתנגן לי בראש. יש בו הכול. את השמחה על הלידה, ההתרגשות מהברית, הקשר לגורל היהודי (בדמייך חיי) והתפילה לזה שהילד עוד יגדל וישמח את כולנו. 

"לפני כמה שבועות הציע לי פרידמן לארח את אחי יצחק מאיר בשיר הזה ואני כמובן מאוד התלהבתי מאוד, אבל משום מה התעכבתי עם משלוח השיר. ביום חמישי האחרון שרשרתי לו סופסוף את הסקיצה במייל. הוא התלהב כמוני (חסר לו שלא!) וקבענו שמיד בתחילת השבוע ניסע לאולפן להקליט את השיר.

"זה היה ביום חמישי בבוקר. ביום חמישי בלילה יצאו שלושה נערים לצומת גוש עציון... אתמול השיר הוקלט כמתוכנן, אבל פתאום הכול מקבל משמעות מצמררת. 

"יהי רצון שהקב"ה יקיים את הילדים האלה, נפתלי, גיל-עד ואייל לאבותיהם ואימותיהם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.