מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשע״ד 18.06.2014

מבצע "שובו אחים": היום השישי. כל העדכונים

ממשיכים בעדכונים שוטפים על מבצע "שובו אחים". כמה מחבלים נעצרו ממשוחררי 'עיסקת שליט'? האם צה"ל בדרך למבצע צבאי רחב היקף? ומה הצעדים אותם ינקטו בכנסת נגד התבטאויות מעודדות טרור של חה"כ מתנועת בל"ד?  מבצע "שובו אחים"
מבצע
כלי נשק שנמצא בסריקות (צילום: דובר צה"ל)

הלילה (רביעי) נעצרו ביו"ש 64 מבוקשים לחקירה. מתוכם 51 אנשי חמאס ששוחררו בעיסקת שליט. צה"ל פשט על משרדי רדיו אל אקצה ורשת תקשורת טרנסמדיה ועצר את השידורים. והוחרמו מסמכים הקושרים אותם לעידוד פעולות טרור.

סיכום היום החמישי לחטיפת הנערים:

נעצרו עד כה כ-240 מחבלים. כ-800 מבנים נסרקו. נבדקו בין הכפרים מערות, בורות, ושטחים פתוחים. נמצאו כלי נשק רבים, ושתי מחרטות ייצור. גורם צבאי בכיר מסר כי הלחץ נותן אותותיו על האוכלוסיה. אלפי פועלים בעלי אישורי עבודה נתונים בסגר, ולאורך זמן עליהם לחץ מסויים.

עד עתה לא נטל עליו כל גורם אחריות לחטיפה.

בצבא שוללים יציאה למבצע צבאי רחב היקף נוסח "חומת מגן". הפעילות מתמקדת כרגע במציאת החטופים, ובמציאת החוטפים.

הערכות בתקשורת

הערכות של כתבים שונים מדברים על כך שיש לכוחות הביטחון "מידע מסויים" על החטיפה, ואינם פועלים בחלל ריק. גם מאות העצורים מראשי החמאס, יכולים לתת מידע מודיעיני, אך הדבר לוקח זמן וסבלנות. על הפרטים מוטל צוו איסור פירסום גורף, שלא לפגוע בהתקדמות החקירה.

מטרת המבצע הנוכחי הוא ראשית כל להגיע אל החטופים.

מטרה נוספת של המבצע הוא ניקוי תשתיות הטרור, והידוק הפיקוח על המעברים בין יו"ש לעזה וסיני, דבר שלא נעשה עד היום, מיזה שמונה שנים.

האיחוד האירופי גינה סוף סוף את החטיפה. באו"ם? 'לא בטוחים שזו חטיפה'.

רק לאחר שרוה"מ נתניהו הלין ע"כ שלא נשמעו גינויים למעשה החטיפה הנפשע מצד מדינות העולם, האיחוד האירופי הוציא הודעת גינוי. תירוצים שונים נאמרו על כך, מדוע התמהמהו הגינויים לבוא. כגון המשבר באוקראינה, חוסר היציבות בעיראק, ועוד.

ואילו באו"ם, כמו באו"ם.

פרחן האק, דוברו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון, אמר כי אין להם מידע שמאשר ששלושת הנערים הישראלים נחטפו. לדבריו, "האו"ם יעריך סיוע של כל הצדדים באיתור הנערים, אך איננו יכולים לקבוע באופן אובייקטיבי שהם נחטפו". 

הסתה לטרור בחסות החסינות

חה"כ חנין זועבי מתנועת בל"ד, בתכנית רדיו התבטאה ואמרה ש"החטיפה היא אינה מעשה טרור", וש"הממשלה בישראל אשמה בחטיפה", ועוד פנינים מסוג זה. בעקבות הדברים קמה סערה בכנסת, ורבים דרשו להסיר את חסינותה ולהעמידה לדין. חה"כ שקד הודיע שבכוונתה לקדם הצעת חוק שתאפשר הדחה של ח"כ מכהן שעודד פעילות טרור, או שולל קיומה של המדינה. כבר ביום ראשון הקרוב תעלה ההצעה לדיון בוועדות הכנסת. לפי ההצעה המוצעת, כדי להדיח מתפקידו ח"כ, יידרש רוב של 80 חכי"ם, ורוב של שבעה שופטים בביהמ"ש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.