מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשע״ד 18.06.2014

תלמידי גימנסיה קריית מלאכי חגגו בר מצווה משותפת

תלמידי גימנסיה "דרכא" בקריית מלאכי חגגו השבוע בר מצווה משותפת, בבית כנסת חב"ד המרכזי, בנחלת הר חב"ד, ששולבה בתפילה להחזרתם של החטופים בשלום  ● חתני השמחה צעדו לעבר בית הכנסת, ברחוב הראשי של העיר, שם הם התקבלו בשירה וריקודים  ● לאורך השנה, השתתפו החתנים בהרצאות קבועות על נושאים בסיסיים ביהדות, ושיחות העשרה לפני החגים שהועברו על ידי הרב יוסף הרטמן שאף אירגן את החגיגה  לסיפור המלא
תלמידי גימנסיה קריית מלאכי חגגו בר מצווה משותפת

"כל הציבור מתבקש לעמוד לאמירת פרק תהילים, לשלומם של שלושת הנערים החטופים, שיחזרו בשלום לביתם", כך ביקש הרב יוסף הרטמן מתלמידי כתות ז' של גימנסיה "דרכא" בקריית מלאכי. פרק כ' בתהילים נאמר בכוונה מלה במלה, לזכותם של התלמידים, שגורלם לא ידוע וכולנו חרדים לשלומם.

התפילה שולבה בטקס חגיגי ומרגש ביותר שהתקיים בבית כנסת חב"ד המרכזי, בנחלת הר חב"ד, בהשתתפות תלמידי כתות ז', המנהלת הגב' מיכל חזן, סגן המנהלת מר שמעון וענונו, הרכזת המורה לירון דהן, והמחנכות: זיוה, חגית וקסניה.

לפני הטקס התכנסו כולם באולם מרכז המדעים, שם שמעו את ברכתה של המנהלת, שציינה את חשיבות גיל המצוות והאחריות האישית. הרב הרטמן סיפר סיפור קצר על "שרשים" עם הנחיות אחרונות להתנהגות בבית הכנסת. היא הודתה במילים חמות למנהלת לרכזת ולמחנכות על שיתוף הפעולה בהרצאות לאורך השנה.

השיירה הארוכה צעדה לאורך הרחוב הראשי, הבנים חבושים בכיפות לבנות ועטופים בטליתות. את השיירה ליווה הרב שלום פש, כאשר ניגונים חסידיים בוקעים בעוצמה מתוך הרמקולים המותקנים על רכבו. בדרך קיימו התלמידים את מצוות אהבת ישראל, כאשר נכנסו בשירה וריקודים ל"מרכז יום לקשיש" לשמח את הקשישים והקשישות. הללו התרגשו מאד איחלו לנערים מזל טוב והשמיעו קריאות שמחה.

את פני הנערים קבלו שבעה מדריכים מישיבת תומכי תמימים בית הר"מ, בשירה וריקודים ברחבת בית הכנסת.

המורה לספורט מר אלברט צרפתי נוטל את המיקרופון ומנהל תפילה מסודרת למופת. חלק מהבנים עדיין לא זכו להיכנס בעול המצוות.מפאת גילם, הייתה זו עבורם הכנה טובה.

לאורך השנה שמעו התלמידים הרצאות קבועות על נושאים בסיסיים ביהדות, ושיחות העשרה לפני החגים.

בשבוע שעבר התקיים "יום מרוכז": הבנים רוכזו לחוד ושמען על כל שלבי ייצור התפילין וראו הדגמות להנחת תפילין. הרצאות נמסרו ע"י הרב יוסף הרטמן, מחנך וותיק, המתנדב שנים רבות להכין את הנערים לקראת "בר המצווה".

הבנות רוכזו במקום אחר ושמעו הרצאות בליווי הדגמה של הפרשת חלה ומצוות נרות שבת קודש מפי הגב' מיטל פינטו, שהתנדבה למשימה.

לפני הוצאת ספר התורה, מנחה האירוע, הרב הרטמן ביקש מכולם לעמוד ולקבל עול מלכות שמיים: הבנים בבית הכנסת והבנות למעלה בעזרת הנשים קראו מלה במלה "שמע ישראל.... ה' אחד" "ה' מלך".... ה' הוא הא-לוקים". ספר התורה מוצא מהארון בשירה וריקודים שלושה נערים עלו לתורה, בהתרגשות רבה.

המנחה, מזמין את ראש העיר מר אליהו-ללו זוהר שהגיע מלווה בסגנו  ר' מישל  טפירו והממונה על החינוך ר' שלומי מלכה. ראש העיר מתפלל לשחרור הנערים החטופים ומברך את התלמידים בהצלחה רבה עם הכנסם לגיל המצוות וקבלת אחריות אישית למעשיהם.ראש העיר מודה בלבביות לרב הרטמן, המתנדב לפעילות הנפלאה והקדושה הזו. 

אחריו מוזמן לשאת דברים ר' רפאל  תורג'מן, הממונה על המועצה הדתית, הוא מביא את ברכתו של המרא דאתרא הרב פינטו, ויו"ר המועצה הדתית הרב יוסף בלוי, שנבצר מהם להגיע לטקס.

הוא מפתיע את החוגגים, בגלותו "סוד"= כי הרב הרטמן היה מורו לפני 49 שנים בבי"ס למלאכה בכפר חב"ד. הוא מאחל לנערים ולנערות להמשיך לעסוק במורשת ישראל ולקיים את כל הערכים שקבלו.

הרב יוסף הרטמן מודה במילים חמות ליו"ר המועה"ד הרב יוסף בלוי, לר' רפי תורג'מן ולמזכיר מר רפי מיארה, על התשורה ששלחו: לבנים- סידור תפילה ולבנות- פמוט להדלקת נר שבת.

אחרון המברכים סגן המנהלת והממונה על חטיבת הביניים מר שמעון וענונו, שמתפלל עם הנערים, עטור בתפילין ועטוף בטלית, הוא מודה לראש העיר, למועצה הדתית לרב הרטמן על השקעתו המסורה לאורך השנה ומאחל לחוגגים הצלחה רבה "עד לסיום כיתה י"ב"... הנערים מוזמנים לכיבוד עשיר שתרמו מספר הורים....כולם ציינו לשבח את התנהגותם המצוינת של הבנים.

אין ספק שחווי'ה קדושה, עילאית וחינוכית זו תישאר חרוטה בזיכרונם לכל ימי חייהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.