מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשע״ד 13.06.2014

הרבי מפתיע בהתוועדות חריגה

בינתיים, הרבי המשיך לציין שלא תהי' התוועדות. עד כדי כך היה ברור שאין התוועדות, שהרב חודקוב התקשר לישיבה בנוארק, ניו ג'רזי, לעדכן אותם לא לבוא לשבת הקרובה כי אין התוועדות. בערב שבת אחר חצות היום טרם חל שינוי... ● באדיבות מערכת הספר יום יום עם הרבי, אנו מגישים מידי יום קטע מהספר, המתאר רגע עם הרבי שהתרחש בתאריך היומי  יום יום עם הרבי - ט"ו סיון
הרבי מפתיע בהתוועדות חריגה
ט"ו בסיון
תשכ"ח – יום שלישי

מתורגם מיומנו של הרה"ח ר' זלמן יפה

כותב הרה"ח ר' זלמן יפה ביומנו:
ביום ג', ט"ו סיון, הרבי נסע לאוהל. כאשר הוא חזר, התפללנו מעריב, ולאחר מכן הרבי עזב את 770 בדרכו הביתה. רוזלין ואני פגשנו את הרבי ברחוב.

הרבי נגע בכובעו לרוזלין ושאל אותה אם היא נהנתה בחג למרות שאני עזבתי אותה למשך הסעודות כדי לסעוד על שולחן הרבי. רוזלין ענתה בחיוב. . אני הודיתי לרבי עבור ההתוועדות של שבת הקודמת, ואמרתי לרבי שזו היתה מהנה מאוד.

"התענוג היה שלי", ענה הרבי, תמיד הג'נטלמן המושלם.

מאז שהחלתי להגיע ל-770 החל משנת תשי"ט, היתה התוועדות כמעט בכל שבת שנוכחתי. בעזרת ה', אני מקווה שזה ימשיך. הייתי מודע שלא היתה אמורה להיות התוועדות בשבת הקרובה, השבת האחרונה לשהותנו בניו יורק השנה.

אם מישהו חפץ במשהו, עליו לדרוש זאת. על כן ביקשתי התוועדות לשבת הבאה.
"כדי שתהיה לך שבת רגועה", אמר הרבי, "אין התוועדות מתוכננת לשבת הקרובה". הרבי גם אמר לי שהוא שמע שנשים מסוימות מתלוננות על ריבוי ההתוועדויות, שהרסו את סעודות השבת, וכו'.

אז הנה: היה די ברור, אין התוועדות, בברור שלא.

הרבה מהבחורים אמרו לי שהם רוצים התוועדות - כולנו רוצים - הלא כן? היות וזו השבת האחרונה לשהייתי עם הרבי למשך שתים עשרה החודשים הקרובים, אני חייב לקחת עמי צידה לדרך שתספיק עד חג השבועות הבא. בנוסף, כמה מחבריי בטיסת צ'רטר באו לראשונה ובאופן חד פעמי. להם מגיע, והם זקוקים לעוד התוועדות.
אבל, מצד שני, הייתי צריך לרחם על הרבי. הייתי במבוכה גדולה! אבל, לגבי חסיד שרוצה לשמוע מילה של תורה מרבו, לא שייך רחמנות.

הייתי אמור להיכנס ליחידות בליל שישי, ושיערתי שיהיה קל יותר לבקש מהרבי באופן אישי ולא בפתק. מצד שני, הרב חודקוב התחנן לפני לדחות את היחידות עד יום ראשון בלילה. "מידי הרבה אנשים, טוב יותר למשרד, טוב יותר לאנשים האחרים וטוב יותר לרבי."

אמרתי לרב חודקוב שרציתי לדבר עם הרבי על התוועדות ויום ראשון זה מאוחר. הוא הציע לי לכתוב לרבי את הכל.

התוצאה היתה התכתבות ארוכה (לא על ידי משרד הדואר), בה הערתי שאני נח בכל יום וההתוועדות היא ההזדמנות היחידה עבורי לשמוע את הרבי אומר מילה של תורה. שתי התוועדויות - בשבועות ובשבת שלאחריו - לא היו מספיקות.

כתבתי לרבי שאני נשארתי בניו יורק במיוחד עבור ההתוועדות. יכולתי לנסוע הביתה לפני שבוע. אני לא זקוק למנוחה בשבת. אני נח בכל ימות השבוע כשאני בניו יורק.

בינתיים, הרבי המשיך לציין שלא תהי' התוועדות. עד כדי כך היה ברור שאין התוועדות, שהרב חודקוב התקשר לישיבה בנוארק, ניו ג'רזי, לעדכן אותם לא לבוא לשבת הקרובה כי אין התוועדות. בערב שבת אחר חצות היום טרם חל שינוי. הרבי לא התחרט. השבת לא תהיה התוועדות; זה היה ברור לחלוטין.

בליל שבת הרבי עזב את 770 ב-11:30, מאוחר מאוד! יודעי דבר אומרים שכאשר הרבי חוזר לביתו מאוחר בליל שבת, יש סיכוי טוב להתוועדות למחרת. (הייתכן שהרבי הקדיש זמן רב להתכונן? היה ראוי לנואמים ללמוד מההתמדה של הרבי ולהתכונן היטב לפני הופעה בציבור!)

בשבת בבוקר, כאשר הרבי ירד לתפילת שחרית, הוא קרא לרב זלמן דוכמן והראה לו רש"י ואמר שהוא ידבר בקשר לרש"י הזה בהתוועדות היום בצהריים.

בסופו של דבר חשנו מאושרים שזכינו להתוועדות בשבת הזו; לצערם, כמובן, של 40 בחורי ישיבה מנוארק, ניו ג'רזי, ומשה פלר ממיניסוטה, שנשאר בבית לאחר שנאמר לו על ידי המשרד ב770 לא לבוא כי לא תתקיים התוועדות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.