מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ד 12.06.2014

מה מעוללים אצלנו לנשיא המדינה ● הרב דוד-מאיר דרוקמן

ימים אלה במהלכם נשטפנו בדיווחים דרמטיים אודות בחירתו של ראובן ריבלין לכהונת "נשיא המדינה" (את רובי ריבלין אישית, אני, כמו רבים, מחבב, אבל לא זה הנושא), נסחפה המדינה בהוריקן של סמלים וסיסמאות. והרי משרת "הנשיא" הינה בעצם לא יותר מאשר 'סמל', וסביב הסמל הזה, נשפכו בימים האחרונים בנדיבות רבה הצהרות פטריוטיות מעומקא דליבא של "תחי הדמוקרטיה" "תחי מדינת ישראל". ככה זה שכל האידישקייט היא כמשל 'מברשת הסיידים'. ללא 'סולם', ללא קרקע מוצקת ● מאמרו השבועי של הרב דרוקמן  מה מעוללים לנשיא
מה מעוללים אצלנו לנשיא המדינה ● הרב דוד-מאיר דרוקמן
(צילום: מאיר דהן)
הרב דוד מאיר דרוקמן

"החזק היטב במברשת הסיוד, כי אני נוטל את הסולם" – כך הזהיר מאושפז במוסד סגור את הסייד שניצב על הסולם וסייד את התקרה..

אידיאולוגיה כל שהיא, תהיה אשר תהיה, שמסתכמת בסמלים ומותגים בלבד ללא תוכן – הינם כאחיזה ב'מברשת' ללא סולם.

על אחת כמה וכמה כשהמדובר באידישקייט עליה נצטווינו "וחי בהם".

ימים אלה במהלכם נשטפנו בדיווחים דרמטיים אודות בחירתו של ראובן ריבלין לכהונת "נשיא המדינה" (את רובי ריבלין אישית, אני, כמו רבים, מחבב, אבל לא זה הנושא), נסחפה המדינה בהוריקן של סמלים וסיסמאות. והרי משרת "הנשיא" הינה בעצם לא יותר מאשר 'סמל', וסביב הסמל הזה, נשפכו בימים האחרונים בנדיבות רבה הצהרות פטריוטיות מעומקא דליבא של "תחי הדמוקרטיה" "תחי מדינת ישראל".

ככה זה שכל האידישקייט היא כמשל 'מברשת הסיידים'. ללא 'סולם', ללא קרקע מוצקת.

בתחילת ימי המדינה היו לסיסמאות עוד איזשהו תוכן. הנה כמה דוגמאות: היה פעם מושג עליו מסרו את הנפש, קראו לזה; 'עבודה עברית'. כיום, מי שמנפנף במותג הזה נאשם בגזענות. 'שפה עברית' – הצחקת אותנו; כל בעל מספרה ששמו שיטרית, ביטון, מרקו או מרקוביץ, יהדר לאיית את שמו על שלט העסק באותיות לטיניות דווקא. אין 'שלום' ואין 'שבת שלום', יש "היי", "ביי".. ועדיין לא דיברנו על 'דיזנגוף-סנטר', ועל סופרמרקט והיפרמקרט, סופר-דיפו וראנדוו. 'תעשיה עברית' – כן, אבל לא בשומרון אלא בסין, או בירדן.

בקיצור: כל מבול הסיסמאות והקלישאות, הסופרלטיבים והברבורים הינם צ'קים ללא כיסוי, שאינם מחזיקים מים ולא שורדים אפילו כמו קיקיון דיונה.

הצדעות לדגל, עמידות דום – בולשיט. כל צעיר ישראלי ממוצע, ברגע שרק מתאפשר לו הוא חומק לחו"ל. 'המזרח הרחוק' מאד קרוב ללב של החבר'ה. גם 'ירושלים', לדידם, איננה אלא 'סמל' שמהותו אינה אלא בועת סבון. עשו פעם סקר בין חברי הכנסת מה הם יודעים על תוכנו ועניינו של 'הר הבית', והתוצאות היו מזעזעות. למותר לציין שזאטוט ב'חיידר' יודע על המקדש וקודשיו, יותר מסתמא מכמה מהמועמדים לנשיאות המדינה.

סמלים נטולי תוכן אין להם ערך. ה'ציונות' נטלה את 'הנשמה' מהעם היהודי, והשאירה את 'הגוף' בצורה של טקסים, דגלים, ובשנים האחרונות פטישי פלסטיק ובשר על האש.

גם מהעדה המרוקאית היא לקחה את התוכן של 'המימונה' למשל, שעניינה 'מימונה'-אמונה בביאת המשיח, והשאירה את חלק ניכר מהעדה הנפלאה הזו עם המופלטות.

* * * *

להבדיל, כך מצינו גם בתחום עבודת הבורא; במצוות שבין אדם למקום; אם אדם מקיים את המצווה ובמפורש מתכוון לא לשם המצווה – הרי לכולי עלמא לא קיים את המצווה. עשיה חיצונית ללא כוונה אין לה משמעות. סתם הצגה או דקלום.

ברם, יש סוג של עשיה, אף שהיא ללא כוונה, אבל בהשקפה הלכתית יש לה משמעות, ולא סתם משמעות, אלא משמעות מרה כלענה.

יהודי שמשתחווה לעבודה זרה, יהודי שנכנס לכנסיה או מנזר, אף שלא מתכוון לשם פולחן נוצרי, הרי הוא נכשל רח"ל בעבודה זרה.

והנה, מבול של עבודה זרה שטף את מחוזותינו בשבועות האחרונים.

אם לא די בכך, שהתקשורת והממסד כולו עברו לעמידת דום קבל שליח ארץ אדום היא רומי שהגיע מהוותיקן, אלא, יתירה מזו, ולהלן קטעים נבחרים כפי שפורסמו לאחרונה בכל אתר ואתר;

"משרד החינוך נערך לביקור האפיפיור בארץ":

בימים הקרובים יפיץ המשרד מערכי לימוד על שני אפיפיורים שסייעו ליהודים, בשל בואו של האפיפיור בתחילת השבוע הבא בישראל.

"בשיחה שקיימה הבוקר אמרה האחראית ללימודי היסטוריה במשרד החינוך ד"ר כץ כי: הדימוי של הנצרות והאפיפיור אצל חלק מהילדים הוא דימוי שלילי שמתמקד בעיקר ברדיפות. צריך להיות בעלי יושרה היסטורית ומקצועית, ובמיוחד עכשיו כשאנחנו רואים כתובות על מוסדות שאינם יהודים, כדאי שידעו שיש גם צדדים אחרים."

לדבריה, "במשך שנים היהודים חיו ביחד בקרב הנוצרים והמוסלמים. אנחנו לא מכחישי אנטישמיות, אבל היו אורות וצללים, וצריך להדגיש גם את האורות, לא רק את הצללים".

"בראשית הדיון שהתקיים בשבוע שעבר בכנסת בירך יו"ר הוועדה, ח"כ עמרם מצנע, על קיומו ואמר "המפגש הזה חשוב בכל קנה מידה אבל יותר מתמיד דווקא על רקע המציאות כאן, בפינה שלנו במזרח התיכון. גם בשל ביקורו הקרוב של האפיפיור וגם כמובן על רקע פשעי השנאה ההולכים ומתרבים .גילויי הגזענות והשנאה שלצערי הרב קיימים בחברה הישראלית ופושים בה בקצב מדאיג. הרעיון שעומד מאחורי חינוך בכלל וחינוך לערכים למוסר ולכללי התנהגות, הוא לכבד את האחר באשר הוא ולתת הזדמנות שווה לכל אחד ואחת להגיע להישגים להשתלב. יש חשיבות הולכת וגוברת לכך שמערכת החינוך על שלוחותיה תעסוק בשאלות האלו ותייצר קרבה מחודשת".

עפרא לפומיה.

* * * *

כמה דיו נשפך בעיתונות והפרסומים החרדיים אודות חילול קברי קדמונים. כמה מודעות 'סדין' ('ליילאכער') אשר בכותרתם נמרחה הכותרת באותיות קידוש לבנה: "צלם בהיכל !!!"?

והנה, לקינו בכפליים, וקברי קדמונים מחוללים, ומתקיים 'צלם בהיכל' לא כמליצה וכמטאפורה אלא כפשוטו! מי מאיתנו ששמע זעקות מחאה של איזה בד"צ, ועדים למיניהם למען שמירת קברי קדמונים, 'אהלי צדיקים', או 'אתרא קדישא' כזו או אחרת – שיקום!

אז לטובת מי שניזון אך מהפשקווילים על קירות 'מאשעורים' וחושב שהיהדות מתחילה ונגמרת בבית שמש – טוב שידע וילמד קצת היסטוריה.

היה לנו נשיא מדינה אמיתי, וזה היה יהודי שקראו לו דוד המלך, ולפי הזוהר הקדוש הוא 'רגל רביעית במרכבה', ובהושענא רבא הזכרנו את מלך המשיח – "איש צמח שמו הוא דוד בעצמו", א קיצור, דוד המלך היה מינימום 'מרן'...

קברו של דוד המלך מצוי בהר ציון שבפינה הדרומית-מערבית של העיר העתיקה, וכמו שכתב מהר"מ חאגיז והובאו דבריו בספר 'אבן השהם' ש"מוכח שעיר ציון שבה קברי מלכי בית דוד היא במערבית דרומית של עיה"ק ירושלים, וכמו שמסורה לנו בקבלה מדורי דורות, וכמו שכתוב בספרי מסעות הקודמים שכן היה מקובל בעיה"ק ירושלים ת"ו לפני שמונה מאות שנה...".

ביומן המתאר את ביקורו של הגה"ק ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש בארץ הקודש מסופר כי בדעתו הקדושה היה, שלפני שהוא מבקר בקברי הצדיקים – "טוב לילך בראשונה להר צפון ירכתי ציון טמוני מלכי בית דוד, כי מי בראש ? – דוד בראש, הוא המלך המשיח, אשר אליו לבבינו שואף וזורח", ולא שייך לבקר בשארי המקומות הקדושים – "טרם יבקרו בהיכלו כבוד של מלכות"..

וכך מצינו תיאור מביקורו בארץ של האדמו"ר הרה"ק מבויאן-טשרנוביץ – "מרן הסבא קדישא לקח עמו נכדים ונינים להתפלל על קברו של דוד מלך ישראל בהר ציון תשלומין כל שבעה של חג השבועות שבו נפטר דוד המלך ע"ה, ולאחר שגמר לו מזמור תהילים, אמר; "ה' יתברך יעזור שיתקבלו התפילות לרצון, הרי בספרו של בעל ההילולא השתמשנו ובמקומו הקדוש היינו...".

וכשגברו השחיטות וההשמדות באירופה בשנות השואה, ייסד כ"ק אדמו"ר הריי"צ זי"ע (הרבי הקודם) מליובאוויטש 'חברת תהילים' "בתור שלוחי ציבור מאת כלל ישראל, לגמור בכל יום ויום את התהילים כולו, ולהתפלל בסמוך לקברו של דוד המלך ע"ה". וגם ראיתי באיזהו מקומן שבדורנו אדמו"ר זי"ע מליובאוויטש ביקש מהנהלת 'כולל חב"ד' להתפלל עבורו בסמוך לקבר דוד המלך.

איי, דוד מלכא משיחא, שיא והתגלמות הקדושה עד כדי קודש קודשים!
ועתה, הבה ונעשה תפנית של 180 מעלות, ונקרא ביחד מה שקיבלתי במייל מאת מנב"ת שאיכפת לה וממנה יראו מרת מ. פנטון (ולהזדעזע מכל מילה):

".....במשך כשנה כל השאילתות והשאלות בדבר תגבור שעות תפילה בצינקולום, נענו בזלזול , בדחיה בשלילה . לכל אורך הדרך אמרנו במילה פשוטה: משקרים עלינו.
2- ח"כ זאב אלקין בפגישה בכנסת ביום שני 2.6.14 עם הרב שמחה הכהן קוק והשר אורי אריאל הרב דניאל עשור ואנכי, בהתייחסו לשאלות לגבי הפרת הסטטוס קוו ותגבור שעות התפילה ענה, כרגיל להד"ם. אמרנו שאיננו מאמינים, והבהרנו שאסור שתהיה הפרה, ולו בתוספת של שעה אחת.

3- השבוע, יום ראשון, התקיימו 4 מיסות בטווח הזמן בין 11:00 - 16:00 . 4 מיסות ביום אחד, מה שלא קרה במשך 66 שנות המדינה.
ריח הקטורת החזק, הצלבים הגדולים, כל סממני העבודה זרה נישאו. בתום כל מיסה ירדו לקבר דוד עם הצלבים ופגעו במתפללים היהודים. כולם הוכו בתדהמה. מי היה מעלה בדעתו את גודל ההונאה הציבורית היהודית, את השקרים מעל בימת הכנסת. את המבוכה היהודית, הביזוי היהודי. מראש הממשלה דרך שרים וסגני שרים כולם שיקרו?

4- אך רמיסת היהודים לא הסתיימה. כבר שלשום הודיעו פקחי משרד הפנים שגם היום יהיו עוד מיסות. מכאן אנו לומדים, שהכל היה מתוכנן מגבוה. הנוצרים לא הסתפקו במיסה במקום. המיסה בבוקר לוותה בגירוש יהודים מקבר דוד.!!!! לפי מה שנמסר, נכנסה המשטרה לקבר דוד, הורתה ליהודים לצאת, הנוצרים נכנסו ועשו תיפלה במקום. לאן הידרדרנו, איזו בושה, מגרשים מתפללים יהודים מקבר דוד "לטובת" קבוצות נוצרים. זו שערורייה.

5- המחדל וההונאה- לראש הממשלה, השרים, סגני השרים וחברי הכנסת, הכרזתם מלחמה, לא דאגתם לשמירה על הסטאטוס קוו. כל אחד מבין מה משמעות הפרת הסטאטוס קוו. במלחמה כמו במלחמה, היהודי לא יוותר על קודשיו ובמסירות נפש ישמור על המקום. מתחם קבר דוד על קומותיו שייך לעם היהודי, הוא בריבונותנו. איש לא ישלול את זכותנו לתפילה במתחם קבר דוד. תפילה שתנוהל בטהרה יהודית, ללא הפרעה או הטרדה של פולחני עבודה זרה...".

* * * *
וכאן הבן שואל:
מה "חטאו" של דוד המלך – שקברו לא באוקראינה, בולגריה או טורקיה? היכן כל המפגינים על חילול קברים, היכן כל הזועקים מרה נוכח 'צלם בהיכל', היכן – (וזה בינינו, אף אחד הרי לא שומע..) – היכן היושבים על מידין? מה לכם כי נרדמתם? היכן כל המתריעים על "לא תחנם" – כאשר מול עינינו נרמס ה"לא תחנם" בצורה הקיצונית ביותר שיכולה לעלות על הדעת: טומאת עבודה זרה בארץ הקודש, בעיר הקודש, ובתוך עיר הקודש גופא; במקום המתקשר ביותר עם גאולת ישראל וביאת משיח צדקנו הוא דוד מלכא משיחא??!!!

תמה תמה אקרא! עורו ישנים!!!

"ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו והייתה לה' המלוכה".
הבה ונזכה ויהיה לנו יד ורגל בזה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.