מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ד 12.06.2014

ביוזמת חב"ד: סעודת שבת הגדולה בעולם תכנס לשיא גינס

דווקא בתל-אביב, בעיר בה התחולל משבר סביב שמירת השבת בשנים האחרונות, ייקבע שיא גינס חיובי של "סעודת השבת הגדולה ביותר בעולם". בקמפיין מושקע של חב"ד, הוזמנו אלפי בני נוער מהעיר להשתתף בסעודת ליל שבת באולם ה'האנגר 11' בנמל תל-אביב  סעודת שבת הגדולה בעולם
ביוזמת חב
השליח הרב עדי אלפנט
דווקא בתל-אביב, בעיר בה התחולל משבר סביב שמירת השבת בשנים האחרונות, ייקבע שיא כינס חיובי של "סעודת השבת הגדולה ביותר בעולם". בקמפיין מושקע הוזמנו אלפי בני נוער מהעיר להשתתף בסעודת ליל שבת באולם ה'האנגר 11' בנמל תל-אביב.

איך מפיקים שבת ענקית כזו? שלוחי חב"ד הפועלים עם סטודנטים וצעירים בת"א, בשיתוף עם ארגון 'וייט סיטי שבת', עמלו בחודשים האחרונים להפיק את האירוע הענק, תוך הקפדה על כך שתישמר בו השבת כהלכתה על כל דקדוקיה. ארגון 'חב"ד בקמפוס' הארצי לקח את חסותו לאירוע.

הרישום התבצע דרך אתר אינטרנט מיוחד שהוקם לקראת השבת. "נדהמנו שהכרטיסים נחטפו במהירות", מספרים המארגנים, "לשמחתנו, או בעצם לצערנו, כבר לפני שבועיים לא נשאר כרטיס אחד ורבים שביקשו להירשם – נשארו בחוץ". המארגנים מספרים שכאלפיים סטודנטים כבר נרשמו לסעודה הענקית.

נציג גינס כבר כאן

כאמור, הסעודה תירשם בספר השיאים של גינס. נציג מיוחד כבר הגיע מלונדון לקבוע את השיא הרשמי של למעלה מ-2000 משתתפים באולם אחד בסעודת שבת כהלכתה.

"הביקוש העצום להשתתף בסעודת השבת מוכיח, שהטענות כאילו צעירי העיר רוצים שהשבת בתל-אביב תהיה שבת של חול, עם עסקים פתוחים ותחבורה ציבורית חלילה, בטעות יסודן", אומר הרב יוסף גרליצקי, שליח חב"ד לתל-אביב ורב מרכז העיר, "הצעירים בתל-אביב אוהבים ורוצים את השבת המסורתית, עם קבלת השבת, סעודה משפחתית סביב השולחן, וזמירות השבת. יעידו על כך מאות הסטודנטים המשתתפים מידי שבת בסעודות השבת של 'חב"ד בקמפוס תל-אביב', ועכשיו גם אלפי הנרשמים לסעודת השבת הגדולה בעולם – דווקא כאן בתל-אביב".

מארגני השבת מוסיפים: "השבת הזו היא חלק מהקמפיין החיובי הגדול של חב"ד בת"א למען שמירת השבת בעיר. זה עומד להיות אירוע היסטורי, תחילתה של מהפכה".

בטעם של חו"ל

מה בתוכנית? האירוע הגדול יתחיל כשעתיים לפני כניסת השבת בהופעה של להקת 'המדרגות' ובדברי ברכה של הרב הראשי לת"א הרב ישראל-מאיר לאו. לפני כניסת השבת ידליקו יחד קרוב לאלף נשים את נרות השבת, והקהל יקבל את השבת בתפילת ערבית אל מול שקיעת החמה בחוף ת"א.

על הסעודה עצמה ינצחו שלוחי חב"ד, כאשר הקהל הענק צפוי לערוך יחד את הקידוש ולהמשיך בסעודה מלאה ויוקרתית עם כל מטעמי השבת, שירה בציבור, 'לחיים' ודברי תורה - עד לברכת המזון.

חלק גדול מהמשתתפים, סעדו בעבר בבתי-חב"ד לישראל בחו"ל. בחב"ד החליטו להביא אליהם את האווירה הח"ולית לשבת ההיסטורית: שליח חב"ד בבנגקוק שבתאילנד הרב נחמיה וילהלם ושליח חב"ד בקפריסין הרב זאבי רסקין – הגיעו הבוקר לישראל וישהו לצד המשתתפים לאורך כל הסעודה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.