מערכת COL | יום י"ג סיון ה׳תשע״ד 11.06.2014

הקלה: הרף להטבת המע"מ יעלה ל-950 אלף שקלים לחרדים

לאחר הסערה שקמה בעקבות תזכיר החוק של "הטבת 0% מע"מ", ולפיה מי ששירת בצבא יהיה זכאי להטבה בקניית דירה עד 1.6 מליון שקלים, ולמי שלא שירת בצבא יזכה להטבה בקניית דירה רק עד סכום של 600 אלף שקלים - הגיעו באוצר ומשרד היועה"מ לממשלה על פשרה: הרף להטבה על דירות עבור מי שלא שירת בצבא יהיה 950 אלף שקלים, ולא 600 אלף שקלים  הרף להטבת מע"מ יעלה
הקלה: הרף להטבת המע
צילום אילוסטרציה: COL

לאחר הסערה שקמה בעקבות תזכיר החוק של "הטבת 0% מע"מ", ולפיה מי ששירת בצבא יהיה זכאי להטבה בקניית דירה עד 1.6 מליון שקלים, ולמי שלא שירת בצבא יזכה להטבה בקניית דירה רק עד סכום של 600 אלף שקלים, הגיעו באוצר ומשרד היועה"מ לממשלה על פשרה: הרף להטבה על דירות עבור מי שלא שירת בצבא יהיה 950 אלף שקלים, ולא 600 אלף שקלים, כמו שהציעו באוצר בתחילה. וועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס ביום ראשון הקרוב והצעת החוק תועלה להצבעה, וצפויה לאשרה.

השינוי צפוי להגדיל באופן ניכר את היצע הדירות שיוכלו לקנות מי שלא שירתו בצבא.

כזכור, לאחר פרסום תזכיר החוק, מערכת COL יצאה בתחקיר מיוחד, ובו הוכח שאין דירות חדשות בארץ במחיר 600 אלף שקלים, ואין קבלן או חברה שיבנו במחירים כאלה, משום שעלויות הפיתוח של המדינה גבוהות.

בנוסף, עלתה הטענה שהחוק בגרסה זו מפלה ציבורים שלמים במדינה, שהטבה זו אינה מספקת להם מענה כלל. שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, בירך על הפשרה שהושגה: "השינויים היו צפויים, והסכום 950 אלף שקלים נקבע בהתאם לדרישתי. לא היתה שום היתכנות מעשית וחוקית להצעה הקודמת, שהפלתה בצורה בוטה מגזרים שלמים באוכלוסייה הישראלית. אנו נפעל לקידומו המהיר של החוק בכנסת".

ואילו יו"ר תנועת ש"ס חה"כ אריה דרעי התבטא הבוקר בתכנית רדיו "קול ברמה" ואמר: "גם הרף של 950 אלף שקל אינו מספק, וגם בסכום כזה כמעט אין להשיג דירות חדשות בארץ. נפעל להעלות את הרף למי שלא שירתו בצבא עד לגובה 1.2 מליון שקלים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.