מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״ד 10.06.2014

שר הביטחון: "טעינו בגישת שטחים תמורת שלום"

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נשא דברים בכנס הרצליה 2014, ואמר: "הייתי חסיד שוטה בתהליך אוסלו. טעינו בגישת שטחים תמורת שלום. קיבלנו שטחים תמורת טרור או שטחים תמורת רקטות. הסכסוך הוא לא על הקמת מדינה פלסטינית בתחומי קווי 67' אלא על ההכרה במדינה יהודית", כך מדווח אתר NRG לסיפור המלא
שר הביטחון:
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נשא דברים בכנס הרצליה 2014, ואמר: "הייתי חסיד שוטה בתהליך אוסלו. טעינו בגישת שטחים תמורת שלום. קיבלנו שטחים תמורת טרור או שטחים תמורת רקטות. הסכסוך הוא לא על הקמת מדינה פלסטינית בתחומי קווי 67' אלא על ההכרה במדינה יהודית", כך מדווח אתר NRG.

יעלון התייחס גם לפיוס הפנים פלסטיני: "היו לפלסטינים שתי ממשלות של חמאסטן ושל פת"ח. עכשיו בחרו לכאורה להתפייס ומבחינתנו זה מצג שווא והסיכוי לפיוס אמיתי בהתאם לתנאי הקוורטט הוא אפס".

"כל מי שחושב שנכון לסגת מיהודה ושומרון וכך להגיע למנוחה והנחלה, נקבל שטחים תמורת טרור או שטחים תמורת רקטות. אי אפשר להשלות את עצמנו לנוכח ההוכחות האחרונות ולא צריך ללכת אחורה. השתלטות של חמאס על יהודה ושומרון תביא אותנו למצב כמו בעזה.

"הטענה שנהפוך למדינת אפרטהייד היא קשקוש. כל מי שחי כאן יודע שאין כאן אפרטהייד. הראייה לכך היא הסירוב של ערביי ישראל לעבור לידי הרשות. זה רק מראה כמה טוב להם. יעידו על כך גם הקהילה הנוצרית בישראל, זו הקהילה הנוצרית היחידה בכל המזהת שחיה ופועלת וגדלה.

"הזמן אינו פועל לרעתנו, כפי שטוענים אחרים. הזמן פועל לטובת מי שיודע לנצל אותו ואנחנו כהנהגה נוכחית יודעים לנצל את הזמן כראוי.

"כשאני מסתכל על המזרח התיכון אין סכסוך שהאיראנים לא מעורבים בו. האיום האיראני איננו רק הנשק הגרעיני שהוא מנסה להשיג אלא איום על מדינות ערביות במזרח התיכון שלמערב יש אינטרס להבטיח את היציבות בהן כמו בבחריין, בסוריה, בתימן. חזבאללה והגיהאד האסלאמי בעזה לא ישרדו ללא התמיכה האיראנית שבאה לידי ביטוי בכסף בנשק ובאימונים.

"האיראנים הגיעו כתוצאה מלחץ של הסנקציות הכלכליות והחשש מהפיכה פנימית וגם האיום הצבאי מחוץ. לצערנו היום אין לחץ מדיני וחלק מהסנקציות ירדו. אין איום פנימי ואין איום צבאי. אנו חוששים מכך שאיראן תהפוך להיות מדינת סף שיכולה להחליט ברגע לייצר נשק גרעיני. גם אם לא יהיה הסכם ב-20 ביולי המו"מ לא יתפוצץ כי העיקר מבחינת איראן הוא להרוויח זמן. אך כמובן שאסור להוריד מהשולחן את הטרור שהם מפעילים, הטילים שלהם שבסוף יאיימו על ארהב וגם קבוצת הנשק שנמצאת באיראן.

"מבחינתנו, זה האיום מספר אחת. חיזבאללה, הג'יהאד והטרור ברמת הגולן הוא איראן. גם הפיגועים בחו"ל איראן עומדת מאחוריהם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.