מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״ד 10.06.2014

בחב"ד אסור. לאריה דרעי מותר?● טור זועם

"כלי התקשורת תקפו בחריפות "אסור לקרב את האויב", בעצם, רק כשמדובר בחב"ד זו בעיה, לכל השאר מותר. אני אישית דווקא חושב שאין פסול בהזמנת ראש הממשלה ואישים אחרים במערכת הפוליטית לאירוע של יו"ר ש"ס. טוב שיש גם ימין מקרבת ולא רק שמאל דוחה. אבל לשיטתה של כל המקהלה הצעקנית, שיצאה מעורה רק לפני חודשיים, כשראש הממשלה בא לכפר חב"ד – למה היא שותקת עכשיו ואינה משמיעה אפילו ציוץ קל? ● שרון גושן בטור נוקב   לטור המלא + דובר חב"ד לעיתונאי חרדי: "לא אתם תנהלו את חב"ד" ● האזינו + שוומנפלד משיב לתוקפי חב"ד: "מעדיפים כותרות" ● האזינו + "זוהי דרכה של חב"ד": התשובה לביקורת של גורמים עלומי-שם
בחב
למטה: נתניהו עם רבני חב"ד ● למעלה: בנימין נתניהו ואריה דרעי בשבע ברכות. צילום: יעקב כהן, חרדים 10
עו"ד שרון גושן

סערה ביהדות החרדית. זעזוע. הלם. תדהמה. זעם. לא יאומן כי יסופר. איך ייתכן שבעיצומו של המאבק על ציפור נפשנו קמים יהודים חרדים ומארחים בחום ובחביבות את האויב הגדול של עולם התורה, את מי שאחראי לרדיפה הנוראה של לומדי התורה ואת גזילת פת הלחם וכוס החלב של ילדים רכים?!

התמונות שיצאו מסעודת השבע ברכות שערך אמש יו"ר ש"ס, הרב אריה דרעי, מעוררות פלצות בלב כל יהודי חרדי. בשיא המאבק, בשעה שראש הממשלה מנודה על ידי כל היהדות החרדית, בא יו"ר מפלגה חרדית ומזמין אליו את ראש הממשלה, מתחבק איתו בחביבות, ואפילו מצטלם איתו תמונת סלפי סחבקית.

התמונות האלה מחוללות סערה אדירה ביהדות החרדית. כותרות האתרים מביעות זעזוע מהמעשה הנורא, מתקיעת הסכין בגב היהדות החרדית, העומדת על נפשה. תכניות האקטואליה ברשתות הרדיו החרדיות סוערות וגועשות. בעלי הטורים משחיזים את עטיהם ויוצאים להתקפה גורפת על יו"ר מפלגה חרדית שבוחר להתחבק עם רודפי החרדים.

רגע, כל מה שתואר כאן לא קורה באמת? אין כותרות סוערות באתרים החרדים? אין זעם ביהדות החרדית? אין מאמרי התקפה חריפים ונוקבים? האומנם ייתכן שההתחבקות הידידותית של יו"ר ש"ס עם ביבי, ליברמן, בנט ושלח עוברת בשתיקה, ואפילו זוכה לדיווח מלטף בתקשורת החרדית?

לא, זה לא יכול להיות. הרי רק לפני חודשיים סערו כל האתרים ותכניות הרדיו וכותבי הטורים על ביקורו של אותו ראש ממשלה במאפיית המצות בכפר חב"ד. אז הוצג הדבר כבגידה, כתקיעת סכין, כדבר הנורא ביותר. ופתאום עכשיו דממה?!

הפלא גדול שבעתיים כשמשווים בין שני האירועים. ההחלטה של חב"ד לקבל את ראש הממשלה לא הייתה אמורה להפתיע איש. זו דרכה של חב"ד מאז ומעולם. היא תמיד אירחה במאפיית המצות ובאירועים שקיימה, את כל אישי הציבור לגווניהם, מתוך תפיסה עקרונית שתפקידה לקרב כל יהודי ולעורר את הניצוץ שבו. אפשר להסכים עם דרכה של חב"ד או לחלוק עליה, אבל זו עמדתה מאז ומעולם, בדרך שהתווה לה מורה דרכה, האדמו"ר מליובאוויטש.

אבל נציגי היהדות החרדית בכנסת – הם הלוא נבחרו כדי לנהל את מאבקה של היהדות החרדית. הם לא קיימים כדי לעורר ניצוצות ולחבק כל יהודי, אלא כדי ללחום את מלחמתו של הציבור החרדי. אם נתקבלה ההחלטה שראש הממשלה הוא האשם ברדיפת החרדים ואם יש עמדה גורפת כי יש לקיים נתק מוחלט איתו – היעלה על הדעת שראש מפלגה חרדית יסתחבק איתו ויצטלם סלפי איתו באירוע חגיגי?! הייתכן שמעשה כזה עובר בשתיקה ואין פוצה פה ומצפצף?!

ושלא תבינו לא נכון, אני אישית דווקא חושב שאין פסול בהזמנת ראש הממשלה ואישים אחרים במערכת הפוליטית לאירוע של יו"ר ש"ס. טוב שיש גם ימין מקרבת ולא רק שמאל דוחה. אבל לשיטתה של כל המקהלה הצעקנית, שיצאה מעורה רק לפני חודשיים, כשראש הממשלה בא לכפר חב"ד – למה היא שותקת עכשיו ואינה משמיעה אפילו ציוץ קל?

לא נעים לומר, אבל יש לזה הגדרה אחת בעברית – צביעות. פרצופם האמיתי של כל הצדקנים האלה, שהטיפו מוסר לחב"ד, נחשף עכשיו במלוא כיעורו. אנחנו נזכור את זה לפעם הבאה
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.