מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״ד 10.06.2014

מנהטן: נפטר היהודי האדם המבוגר בעולם

פרופסור אלכסנדר אימיץ' ז"ל, שהוכתר לפני חודשיים כקשיש ביותר בעולם, נפטר ביום ראשון בגיל 111 לחייו ● לפני כחודשיים זכה המנוח להניח תפילין – לראשונה בחייו מאז שהגיע לגיל המצוות באמצעות הרב פנחס מרוזוב, שליח חב"ד באזור קורני איילנד לסיפור המלא
מנהטן: נפטר היהודי האדם המבוגר בעולם
פרופסור אלכסנדר אימיץ' ז"ל, שהוכתר לפני חודשיים כקשיש ביותר בעולם, נפטר ביום ראשון בגיל 111 לחייו. אימיץ' נולד בפולין בשנת תרס"ג. בשנת תרצ"ט, כאשר החלה הפלישה של הנאצים, ברח לרוסיה ונדד למקומות שונים עד שהגיע לאמריקה בשנת תש"י. בשנת תשמ"ז נפ טרה רעייתו והוא עבר להתגורר לבדו במערב מנהטן.

לפני כחודשיים זכה המנוח להניח תפילין – לראשונה בחייו מאז שהגיע לגיל המצוות. היה זה לאחר שאושפז בבית חולים לטיפול מינורי. שכן של אימיץ שביקר בסיאטל פגש שם את הרב פנחס מרוזוב, שליח חב"ד באזור קורני איילנד, ושח לו על האיש הערירי שמעולם לא היו לו ילדים. שליח חב"ד שב לניו יורק והחליט לקיים מצוות ביקור חולים.

כשהגיע למיטתו נקשרה נפשו של הגלמוד בנפשו, והביקור הבא כבר היה בביתו של אימיץ', כאשר הרב מרוזוב הביא עמו גם זוג תפילין והניח אותם יחד עם האיש, שהתרגש עד דמעות וסיפר כי מאז הבר מצוה לא הניח תפילין, אולם ידע לומר "שמע ישראל" בעל פה.

לפני ימים אחדים ביקר הרב מרוזוב שוב בביתו של אלכסנדר והלה שמח לראותו ועיניו אורו למראה התפילין והמזוזה. הפעם, הוא אמר את "שמע ישראל" ללא סיוע, בעל פה.

כאמור, אתמול הוא השיב את נשמתו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.