מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ד 08.06.2014

האב החוטף נלכד בבית חב"ד בתאילנד – והילדות חולצו

שתי ילדות, בנות 3 ו-5, נחטפו על-ידי אביהן לתאילנד ● כשלחוקרים נודע שבימי שישי הוא מבקר איתן בבית חב"ד המקומי – הגו במשטרה ביצוע תרגיל חקירתי יצירתי ● האם הוטסה לתאילנד, והרשויות המקומיות עצרו את האב על שהייה בלתי חוקית ● וכשהוא שוחרר מ'החקירה' גילה: האם והבנות כבר על מטוס בדרך לישראל  לסיפור המלא
האב החוטף נלכד בבית חב
חרדים 10

שתי בנות שנחטפו מאמן על ידי אביהן, הוחזרו לביתן בעקבות במבצע חוצה יבשות שניהלה משטרת מחוז דרום-מרחב נגב.

הסיפור הדרמטי החל לפני כחודש, אז הגישה האם תלונה בתחנת המשטרה בבאר שבע כנגד אב הבנות, על הפרת הסדרי ראייה. לחוקרים סיפרה, כי האב לא החזיר הביתה את הבנות – בנות ה-3 וה-5 – כנדרש. כבר ביום הגשת התלונה עשו חוקרי תחנת באר שבע ניסיונות לאתר את הבעל, וביצעו פעולות חקירה דחופות ,ביניהם שיחה עם הגורמים הרלוונטים בנתב"ג.

מהר מאד התברר כי האב חטף את בנותיו, הנפיק להן דרכונים ועזב עמן את הארץ. הוא טס ליוון, משם לטורקיה ורוסיה, עד שהגיע ליעד האחרון – תאילנד. בשלב זה, הוחלט במחוז הדרומי על הקמת צוות חקירה מיוחד, שלווה על ידי פרקליטות המדינה, יחידות ארציות והאינטרפול של אגף החקירות והמודיעין.

במהלך החקירה התברר כי בני משפחתו של החשוד סייעו לו, על פי החשד, בחטיפה. מחומר החקירה עולה, כי הם הפעילו מסע לחצים על האם שתוציא מכתב חתום בו היא מאשרת לכאורה כי האב לקח את הבנות בהסכמתה.

ככל שחלף הזמן, מצבו הנפשי של האב הידרדר. במקביל החלו להתקבל ידיעות כי מצבו הכספי של האב מידרדר ובכוונתו לברוח עם הבנות לווייטנאם – ועלה חשש ממשי לשלומן של הבנות.

בהערכת מצב שביצעו במשטרת המחוז הדרומי עם כלל הגורמים המעורבים, הוחלט להוציא צו מעצר בינלאומי כנגד החשוד. מאחר ואין הסכמי הסגרה עם תאילנד והם גם אינם חתומים על 'אמנת האג', הוחלט לערב את נציג משטרת ישראל בתאילנד – ואז עלה רעיון לביצוע תרגיל חקירתי ייצרתי בתאילנד , דבר שדרש את הטסתה המהירה של האם לתאילנד, והותיר חלון זמנים קצר של מספר שעות בודדות, בו האב החשוד בחטיפה לא היה עם בנותיו.

לחוקרים נודע כי האב נוהג לפקוד עם בנותיו את בית חב"ד בבנגקוק בימי שישי, ולכן בהתארגנות מהירה הוחלט להטיס את האם ביום חמישי לתאילנד ולבצע את המעצר ביום שישי ח' בסיון. ואכן, הרשויות המקומיות עצרו את האב ביום שישי על שהייה בלתי חוקית – והוא שוחרר לאחר מספר שעות, תוך התחייבות לעזוב את תאילנד עד יום שני הקרוב.

מה שהאב לא ידע שבשעות בהן בילה ב'חקירה' היו האם והבנות כבר על מטוס בחזרה לארץ.

מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי: "יש בפרשה זו את כל האלמנטים של דרמת מתח, אבל מדובר באירוע אמת בו נשקפה סכנה ממשית לחייהן של שתי בנות שנחטפו על ידי אביהן לחו"ל. תחנת באר שבע בשילוב הפרקליטות, יחידות מחוזיות ואגף החקירות והמודיעין עבדו ברגישות ובמקצועיות עקב בצד אגודל עד שהצליחו להחזיר הביתה את הבנות בריאות ושלמות. שילוב הזרועות של כלל הגופים תוך פעילות מבצעית וחקירתית חוצה מדינות ויבשות הייתה דוגמה למודל ומופת בכל הקשור לעבודת צוות, והתנהלות מקצועית ואחראית של כלל הגופים ששלומן וביטחונן של הילדות הקטנות היה לנגד עיניהן".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.