מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״ד 08.06.2014

ביזיון: ככה ייעשה לרב שאינו רוקד לצלילי ראש העיר

מקורבי הרב דוד-מאיר דרוקמן, רב העיר קריית מוצקין, טוענים כי הוא חווה שורה של התנכלויות מכוונות מכיוון ראש-העיר ● "הציבור הדתי בקרית מוצקין ומחוצה לה לא ישתוק נוכח ההתנהגות הבריונית של ראש העיר בפריצת גבולות הצניעות", מזהיר הרב דרוקמן, "על כבודי אני מוחל, "אבל על חילול קדשי ישראל, איככה אוכל לראות ולשתוק?"  התנכלויות לרב דרוקמן
ביזיון: ככה ייעשה לרב שאינו רוקד לצלילי ראש העיר
הרב דרוקמן וראש העיר בימים יפים יותר

כתב COL

הרב של קרית מוצקין, הרב דוד מאיר דרוקמן, ידוע כמי שעומד ומתריע בשער, ללא משוא פנים ומשמיע את דבר ה' זו הלכה ללא משוא פנים.

הרב שמכהן ברבנות בעיר קרית מוצקין קרוב ל-30 שנה, הצליח להתחבב על כל החוגים בעירו, גם עם כאלה הנמנים על מה שנקרא חוגי 'השמאל' שאינם מסכימים לדעותיו.

אצל הרב דרוקמן אין שעות קבלת קהל. באופן רשמי 'לשכת הרבנות' שלו שוכנת באגף נפרד הצמוד לדירתו, והוא מקבל כל אדם בסבר פנים יפות במשך כל שעות היום.

ברישומי הנוכחות שבמועצה הדתית בקרית, מצויין  כי רק פעם במשך 30 שנות רבנותו יצא רב העיר  לנופש.

הרב דרוקמן השכיל לקשור קשרים טובים עם כל הגורמים העירוניים, כמו עם ראשי הערים הקודמים של קרית מוצקין, משה גושן ז"ל ויבלח"א שמחה מילר.

אלא, שכאשר נבחר ראש העיר הנוכחי חיים צורי התחילו היחסים בין רב העיר לראש העיר להשתבש.

בתחילה, היה הרב דרוקמן בקשרים מצויינים עם ראש העיר, אלא שבהמשך הזמן התרחשה פרשה כאובה בעיר והעובדה שהרב דרוקמן דבק בהלכה ולא הסכים להתפשר, גרמה לראש העיר להתנכל לו, כך לדברי מקורבי הרב.  

לדברי המקורבים, "ראש העיר 'דאג' שהרב דרוקמן לא ישתתף בטקסי יום הזיכרון לחללי צה"ל, בעוד שבתקופת ראשי הערים הקודמים - הרב דרוקמן היה משתתף בטקסים אלה ואף נושא בהם דברים", אומרים מקורבי הרב בצער. 
 

"הטקס האחרון העירוני שהרב דרוקמן עדיין נשא  בו דברים היה הטקס שנערך בבית העלמין לזכר חללי השואה. צורי היה כנראה מרוצה יותר, אילו הרב דרוקמן לא היה משתתף אף בטקס זה, אלא, שלא נותר לו ברירה אלא להזמין את הרב דרוקמן, וזאת עקב דרישתם הבלתי מתפשרת של משפחות ניצולי השואה.

"
השנה, ביטל צורי גם את טקס זה, ועל פי מקורות יודעי דבר, היה זה במגמה, לנטרל את הופעתו של הרב גם מטקס זה. אגב, הרב דרוקמן קיבל את ההודעה על ביטול הטקס אך שלושת רבעי שעה לפני קיומו.

"הקש ששבר את גב הגמל' לשרשרת המתמשכת של ההתגרויות והפגיעות - הייתה פרובוקציה של ראש, כאשר זה האחרון, בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל שנערך בבית הכנסת המרכזי בעיר, התיישב ראש העיר  על כסאו של המרא דאתרא כאשר חיוך סרקסטי מרוח על פניו, וזאת, חרף העובדה, כי לראש העיר שמור מקום ישיבה מכובד בצד אחר של כותל 'המזרח' של בית הכנסת (ראש העיר ייטען אח"כ שזה היה בשוגג, אבל חלק מפמליית לווייתו יעידו שהוא נהג כפי שנהג במטרה ברורה של התגרות)".

ברם בכך, לא תמה הסאגה.

בקרית מוצקין קיים מבנה מרשים של מקווה טהרה לפי כל השיטות, שעל הקמתה ותפקודה מוסר רב העיר את נפשו, ומשקיע בה דמים, תרתי משמע.

עקב טעות בתכנון, הוקם מגרש חניה עבור הרכבים, ממש מול דלת  החניה/כניסה של המקווה.

עקב סיבות הלכתיות ידועות, שלא כאן המקום לפרטן הדבר גרם לנשים צנועות להדיר רגליהן ממקווה זה (עיין שולחן ערוך יורה דעה, ברמ"א , סימן קצ"ח סעיף מ"ח, (3) ובספר 'מחשבת הטהרה' עמ' תקמ"א (4)).

רב העיר התייעץ עם גדולי הפוסקים, ובא לידי מסקנה, כי יש לחסום את כניסת הרכבים למגרש החניה, ובפרט שברחובות הסמוכים למקווה יש בשעות הערב מקומות חניה פנויים די והותר.

בשבועיים האחרונים, התחוללו סביב אירועים מסתוריים;
בוקר אחד מצא הממונה על המקווה את מנעולי שער החניה חתוכים. כעבור כמה ימים, נמצא כי הבריחים המחברים את השער גם הם חתוכים. ועד, שבוקר אחד, התברר ששערי מגרש החניה פשוט ..נגנבו, ואם לא די בכך – השלט בכניסה לחניה תחת הלוגו של 'המועצה הדתית קרית מוצקין' הוסר, ובמקומו נקבע שלט עם הלוגו 'עיריית קרית מוצקין'.

כעת, כל העקבות הובילו לכיוונו של ראש העיר חיים צורי. הרב דרוקמן לא שקט, הגיש לאלתר תלונה במשטרת זבולון נגד ראש העיר בגין הסגת גבול, פגיעה ברכוש וגניבה.

עשרות נשים כבר הודיעו שכל זמן שלא תתוקן הפירצה בחומת הצניעות והקדושה – הן ידירו רגליהן ממקווה זה. במקומונים של הקריות הופיעה תגובת ראש העיר חיים צורי נוכח פרשת יחסיו עם רב העיר הרב דרוקמן שליט"א, וכך אמר צורי;

"הרב מייצג קנאות דתית שאינה עולה בקנה אחד עם רב גוניותה החברתית של קרית מוצקין, משתלח ופוגע דרך קבע בקבוצות נרחבות וחשובות בחברה הישראלית, ובכללן נשים", "הרב דרוקמן מתאים להיות רב בהתנחלות", "הרב בעד הדרת נשים".

על דברי צורי הפטיר הרב דרוקמן כי הדברים לא ראויים לתגובה. "אך זאת אומר", אומר הרב דרוקמן;  "צורי, כנראה מגדיר את עמדותיו המוסריות  כ'מרכז', וכאן רומז הרב כי מסביבתו של חיים צורי קיים עידוד לתרבות מוסרית קלוקלת ביותר, "אז אם צורי וסביבתו זה 'המרכז', אז אני בהחלט גאה לייצג 'קיצוניות'".

בקשר לאמירתו של צורי כי "הרב דרוקמן מתאים להיות רב בהתנחלות" – ענה הרב דרוקמן "תודה על המחמאה..".

בכל אופן אומר הרב דרוקמן, כי הציבור הדתי בקרית מוצקין ומחוצה לה לא ישתוק נוכח ההתנהגות הבריונית של ראש העיר בפריצת גבולות הצניעות. "על כבודי אני מוחל" אומר הרב דרוקמן, אבל על חילול קדשי ישראל, איככה אוכל לראות ולשתוק?".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.